برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پرندگان ملخ‌خوار به داد باغداران شیروانی رسیدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پرندگان ملخ‌خوار به داد باغداران شیروانی رسیدند

ايرنا/ هجوم پرندگان ملخ‌خوار به باغ‌هاي دهستان گليان در بخش مرکزي شيروان و شکار ملخ توسط آنها، موجب شادماني باغداران شده است.

محمد رضايي، مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي اظهار داشت: اين پرندگان در هفته اخير به صورت دسته دسته وارد منطقه شده‌اند که با تغذيه از ملخ، باغداران را در مهار اين آفت و مبارزه با آن ياري مي رسانند.

وي با اشاره به سابقه داشتن حضور پرندگان در دوران طغيان ملخ ها در مزارع، افزود: پرندگان به عنوان يکي از عوامل بيولوژيکي در مبارزه با آفت ملخ مطرح هستند که مي توانند به صورت بسيار موثر در کنترل اين آفت عمل کنند.

مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي با بيان اينکه ملخ عمدتا در مکان هايي که داراي درخت و هواي خنک است، فعاليت مي‌کند، گفت: کشاورزان هرساله تا پايان تابستان درگير مبارزه با ملخ در مزارع و باغ‌ها هستند که با مهاجرت پرندگان ملخ‌خوار از جمله سارها به منطقه و تغذيه آنها از اين آفت، اين مبارزه شکلي بيولوژيک به خود گرفته و با سرعت بيشتر و هزينه کمتري انجام مي شود.

رضايي ادامه داد: امسال کنترل ملخ در مراتع اين شهرستان نسبت به سال قبل کاهش داشته که تاکنون در سطح ۸۳۰ هکتار از مناطق آلوده شيروان با اين آفت مبارزه شده است.

وي بيان کرد: مبارزه با ملخ تا آخرين روزهاي تابستان ادامه دارد که تاکنون کار مبارزه با ملخ در بخش زيادي از مزارع و باغ هاي دهستان «زو ارم» انجام شده است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خراسان شمالي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خراسان شمالي در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAERlAMiCloyBHW8y4g
آخرين خبر خراسان شمالي در اينستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today