برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شهردار رشت استیضاح نمی شود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
شهردار رشت استیضاح نمی شود

باشگاه خبرنگاران/ طرح استيضاح شهردار رشت با هفت رأي اعضاي شوراي شهر از دستور کار شورا خارج شد.

شوراي شهر رشت با برگزاري يکصد و پنجاه و چهارمين جلسه طرح خروج استيضاح شهردار رشت را دستور کار قرار داد و طرح استيضاح ناصر حاج محمدي شهردار رشت با هفت رأي اعضاي شوراي شهر از دستور کار شورا خارج شد.

احمد رمضانپور، يکي از اعضاي شوراي شهر رشت که از موافقان خروج اين طرح از دستور کار است در اين باره با اشاره به اينکه در حال حاضر رسيدگي به اين طرح به صلاح نيست، گفت: در شرايط فعلي به خاطر مصالح شهر استيضاح شهردار را به صلاح نمي‌دانم.

او با اشاره به اينکه ايجاد تزلزل در مديريت شهري قطعاً به نفع شهروندان نخواهد بود، افزود: سوال و استيضاح از شهردار حق شوراي شهر است، اما اگر تخلفي صورت گرفته مي‌توانيم از طريق تحقيق و تفحص و دستگاه قضا رسيدگي کنيم.

رمضانپور در ادامه با بيان اينکه در حال حاضر با رکود اقتصادي ساخت و ساز در شهر مواجه هستيم، گفت: شاهد وجود ۲۶۴ پروژه نيمه تمام، مشکلات و معضلات زيست محيطي، پسماند و وضعيت نامطلوب دو رودخانه گوهر رود و زرجوب در رشت هستيم که براي حل آن نيازمند حضور شهرداري صادق، راستگو و مستقل هستيم.

بهراد ذاکري ، يکي ديگر از اعضاي شوراي شهر رشت که موافق استيضاح شهردار است در اين ادامه اين نشست با اشاره به اينکه خوشحالم که از روز اول به حاج محمدي به عنوان شهردار رأي ندادم، گفت: عدم توانايي مديريت شهر رشت از مهم‌ترين دلايل من براي مخالفت با حضور او بوده است.

او با بيان اينکه امروز مسئوليت ماندن شهردار برعهده افرادي است که وي را انتخاب کرده‌اند، افزود: امروز با توجه به تخلفات آشکاري که وجود دارد به عنوان ناظر مردم نمي‌توانم از اين تخلفات چشم پوشي کنم.

ذاکري با تاکيد بر اينکه نبايد از اين استيضاح بگذريم و شهردار بايد به تخلفات انجام شده پاسخ دهد، گفت: از نهاد‌هاي نظارتي مي‌خواهم به تخلفات شهردار رشت ورود کرده و پيگيري‌هاي لازم را انجام دهند.

او با بيان اينکه امروز شاهد تضييع بيت المال در شهرداري رشت هستيم، افزود: حمايت از شهردار به منزله شريک شدن در اين تخلفات است. فاطمه شيرزاد يکي از اعضاي موافق خرج طرح استيضاح شهردار از دستور کار در ادامه اين جلسه با اشاره اينکه شاهد سانسور در شورا از سوي رسانه‌هاي داخلي که مشخص نبوده براي چه کسي و کجا کار مي‌کنند، هستيم، گفت: اميدواريم اين موضوع نيز در دستور کار قرار گيرد.

محمد حسن عاقل منش يکي از موافقان خروج طرح استيضاح با بيان اينکه ناظر اصلي عملکرد ما خدا است، گفت: در مدت فعاليت شوراي پنجم بار‌هاي شاهد معضلات و آسيب‌هاي ناشي از روند انتخاب شهردار در رشت بوده ايم.

او با بيان اينکه شوراي شهر رشت در دور پنجم يک سال متوقف شد، افزود: در اين مدت شاهد فرصت سوزي بوديم با توجه به اينکه امسال آخرين سال فعاليت شوراي پنجم است اعتبارات دولتي جذب شده را بايد تا شهريور هزينه شود.

عاقل منش با اشاره به اينکه سوال از شهردار حق اعضاي شوراي شهر است، گفت: وجود اين چالش‌ها و معضلات سبب دلسرد شدن مردم شده است. امروز سازمان بازرسي و ادارات امنيتي در حال بررسي موضوع هستند.

او با تأکيد بر ضرورت خروج از بست بن موجود در شهر رشت، تصريح کرد: با تقويت نهاد‌هاي نظارتي و نظارت خود شوراي شهر بر عملکرد شهرداري هستيم. در ادامه نيز ساير موافقان و مخالفان خروج طرح استيضاح شهردار از دستور کار شوراي شهر به بيان نظرات و دلايل خود پرداختند که در پايان با موافقت هفت عضو اين طرح از دستور کار خارج شد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان گيلان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر گيلان در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAEGgat6mmiJXlKYnLQ
آخرين خبر گيلان در اينستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today