برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ساماندهی رانش کوه در منصورآباد شیراز؛ اهالی محل یکسال صبر کنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ساماندهی رانش کوه در منصورآباد شیراز؛ اهالی محل یکسال صبر کنند

ايرنا/ عمليات ايمن سازي محل حادثه رانش کوه در محله منصورآباد شيراز آغاز شده اما به گفته معاون شهردار شيراز احتمال انتظار يکساله ساکنان براي ايمن‌سازي محل و بازگشت به خانه هايشان وجود دارد.

محمود رضايي کوچي، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار فارس سه شنبه در اين زمينه گفت: عمليات ايمن سازي محل وقوع حادثه رانش کوه در محله منصورآباد شيراز در حال انجام است.
محمود رضايي کوچي افزود: با توجه به اينکه در حادثه رانش کوه احتمال داشت بخش هايي از کوه به سمت منطقه مسکوني حرکت کند خانه هاي مسکوني تخليه و در هتل مستقر شدند.
وي ادامه داد: تيم هاي کارشناسي و فني براي بررسي اين حادثه متشکل از دانشگاه شيراز، سازمان نظام مهندسي، قرارگاه خاتم الانبياء(ص)، شهرداري شيراز و مديريت بحران استانداري فارس تشکيل و مقرر شد يک ديوار حائلي در پايين دست کوه به عنوان يک مانع براي رانش کوه ايجاد شود و از بالادست نسبت به سبک سازي بخش هايي که به سمت پايين حرکت مي کردند، اقدام کنند.
معاون استاندار فارس گفت: در حال حاضر اين اقدامات در حال انجام است و خوشبختانه هيچ گزارشي مبني بر رانش کوه نداشتيم.

رضايي با بيان اينکه بخشي از ساکنان نيز به منازل خود بازگشتند، افزود: به مرور زمان بخش هاي آسيب پذير بالادست محله منصورآباد تخليه و شرايط ايمن براي مردم ايجاد مي شود.
وي ادامه داد: محل رانش زمين با ابزارهاي دقيق اندازه گيري کنترل مي شود که خوشبختانه رانشي به سمت پايين نداشتيم.
معاون استاندار فارس گفت: بخش هاي عمده اي از آنجا نياز به خاکبرداري و جابجايي دارد که زمانبر است اما تاثيري روي محله مسکوني پايين دست ندارد.
اسماعيل صالحي معاون فني و عمراني شهردار شيراز نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: شهرداري شيراز در بحث منصورآباد در ۲ بخش فعاليت مي کند که يک بخش مربوط به مسايل مردمي و اسکان است.
وي افزود: بخش ديگر مربوط به فعاليت هاي عمراني است که با توجه به مصوبه کارگروه فني بررسي حادثه وقوع رانش کوه، دستور کاري داده شده و پيمانکار در حال انجام اقداماتي در جهت ايمن سازي است.
وي ادامه داد: عمليات سبک سازي و جلوگيري از رانش مجدد در حال انجام است و ديوار حائلي در حال اجرا شدن است.
معاون شهردار شيراز گفت: رانش کنترل شده است که اميدواريم بتوانيم در برنامه زمان بندي مخاطرات آنجا برطرف شود.
صالحي افزود: با توجه به اينکه برنامه زمان بندي به صورت هفتگي پايش مي شود احتمالا ۲ ماه طول مي کشد تا بتوانيم به شرايط کاملا ايمن دست پيدا کنيم.
وي ادامه داد: با توجه به نظريه کارگروه و مهندسان مشاور ۳۰ خانوار تا پايان اقدامات ايمن سازي بايد در هتل بمانند که ممکن است ۳ ماه، ۶ماه و يکسال طول بکشد.
وي اضافه کرد: اين اقدام براي حفظ جان ساکنان است، مشکلي وجود ندارد اما به جهت اطمينان بيشتر بهتر است ساکنان در محل ديگري اسکان داشته باشند تا بتوانيم عمليات عمراني را با موفقيت به پايان برسانيم.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان فارس را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر فارس در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLp_SERJkiw4dkw

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online