logo

کاهش 22 درصدی میزان بارش‌های همدان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کاهش 22 درصدی میزان بارش‌های همدان

ايرنا/ مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي همدان گفت: در سال آبي ۱۳۹۹-۱۳۹۸، در مجموع به صورت متوسط ۴۷۰ ميليمتر برف و باران در نقاط مختلف استان ثبت شد که نسبت به سال آبي گذشته، ۲۲ درصد کاهش يافته است.

منصور ستوده، مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي همدان اظهار کرد: سال آبي يا همان سال زراعي هر سال از يکم مهر ماه آغاز و تا ۳۱ شهريور سال آينده تعيين شده است و ميزان بارش‌ها در اين مدت ثبت و در مقايسه با سال‌هاي گذشته محاسبه مي‌شود.
وي اظهار داشت: در سال آبي ۱۳۹۸-۱۳۹۷ به طور متوسط ۶۰۷ ميليمتر بارش در سراسر استان ثبت شد که اين ميزان براي سال آبي جاري ۲۲ درصد کاهش يافت.
ستوده عنوان کرد: با اين وجود در سال آبي ۱۳۹۹-۱۳۹۸ با متوسط بارش ۴۷۰ ميليمتر، ميزان ريزش برف و بارش باران نسبت به بلند مدت ۳۰ درصد افزايش يافت.
وي بيان کرد: در محدوده مطالعاتي همدان ـ بهار، ايستگاه سد اکباتان ۴۸۵ ميلي‌متر بارندگي رخ داده که اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۰۱ ميلي‌متر بود که ۱۹ درصد کاهش را نشان مي‌دهد.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي همدان ميزان بارندگي در ايستگاه وسج محدوده مطالعاتي نهاوند در سال گذشته را ۷۰۷ ميلي‌متر اعلام کرد و افزود: امسال در اين ايستگاه ۵۲۲ ميلي‌متر بارندگي گزارش شده که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از ۲۶ درصد کاهش داشته است.
وي بيان کرد: در سال آبي ۱۳۹۹-۱۳۹۸ ميزان بارش در ايستگاه وراينه محدوده مطالعاتي نهاوند ۶۵۰ ميلي‌متر گزارش شد که نسبت به بارش ۸۹۲ ميلي‌متري در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش دارد.
ستوده با اشاره به اينکه از ابتداي سال آبي ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در ايستگاه آق کهريز همدان-بهار ۳۷۲ ميليمتر بارندگي رخ داده است، افزود: ميزان بارندگي سال گذشته در اين ايستگاه ۴۸۹ ميلي‌متر بوده که مقايسه اين دو عدد کاهش ۲۴ درصدي بارندگي در اين منطقه را نشان مي‌دهد.
وي با اعلام اينکه ايستگاه قهاوند در محدوده مطالعاتي رزن ـ قهاوند ۳۸۱ ميلي‌متر بارندگي داشته است، ادامه داد: ميزان بارندگي ثبت شده در اين ايستگاه در مدت مشابه سال گذشته ۴۸۷ ميلي‌متر بوده که مقايسه آنها خبر از کاهش ۲۲ درصدي دارد.
وي با بيان اينکه سال گذشته در ايستگاه خميگان محدوده مطالعاتي رزن-قهاوند ۴۶۵ ميلي‌متر بارندگي داشتيم، عنوان کرد: ميزان بارندگي امسال در اين ايستگاه برابر ۴۱۱ ميلي‌متر بود که کاهش ۱۲ درصدي را نشان مي‌دهند.
  
  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان همدان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر همدان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEH4hhdUB7Tpo7icCQ
آخرين خبر همدان در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today