برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

استاندار: محدودیت‌های ویژه کرونایی در زنجان اعمال می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
استاندار: محدودیت‌های ویژه کرونایی در زنجان اعمال می‌شود

ايرنا/ استاندار زنجان گفت: با توجه به پيک سوم کرونا، زنجان يکي از ۴۳ مناطق کشور اعلام شده است و محدوديت هاي ويژه در آن اعمال خواهد شد.

فتح الله حقيقي، استاندار زنجان در خصوص وضعيت کرونا اظهار کرد: اغلب مبتلايان به کرونا که در بيمارستان هاي استان بستري مي شوند در رده سني بالا و داراي بيماري هاي زمينه اي هستند و بر اين مبنا، بيش از گذشته بايد مراقبت هاي لازم را داشته باشند.
وي اضافه کرد: سرايت و چسبندگي ويروس کرونا به سلول ها بسيار افزايش يافته است، بطوريکه پيش از اين اگر فرد مبتلا افراد کمتري را به اين بيماري مبتلا مي کرد هم اکنون همين فرد مبتلا مي تواند ۲۰ نفر را آلوده کند و نکته مهم خانوادگي اتفاق مي افتد.
اين مسؤول ادامه داد: برخي افراد جوان تصور مي کنند در صورت ابتلا به اين بيماري و بستري در بيمارستان تحت درمان قرار مي گيرند، در حالي که با نگاهي به بستري اين مراکز مي توان به طور ملموس مشاهده کرد اين  ويروس پير و جوان نمي شناسد حتي سنين پايين تر را نيز گرفتار کرده است.
وي اظهار داشت: پيش از اين تست هاي مثبت کرونايي استان کمتر بود که اکنون اين ميزان نيز در استان روند صعوي به خود گرفته است در واقع مي توان گفت قابل مقايسه نيست  و در مجموع اين موارد نشان مي دهد بايد نسبت به  گذشته بطور مطلق بهداشت فردي و هم فاصله اجتماعي را رعايت کرد.
استاندار زنجان با تاکيد بر اينکه اين بيماري با هيچ فردي شوخي ندارد، ادامه داد: در صورت رعايت نکردن موارد ياد شده اتفاقات ناگواري در اين  استان رخ مي دهد که البته اکنون نيز چنين وضعيتي حاکم شده چرا که برگزاري هر گونه تجمعات، دورهمي ها و جشن هاي گوناگون به تشديد بيماري منتهي مي شود.
وي با بيان اينکه آمار چند روز گذشته مبتني بر خود اظهاري مبتلايان کرونايي به تعداد سه هزار نفري در استان نشان مي دهد که ۸۰ درصد آنان به دليل مسافرتها، تجمعات و حضور در مراسم هاي مختلف  گرفتار شده اند، گفت: پيشگيري از بيماري درگرو رعايت نکات بهداشتي است و اين مهم بايد نهادينه شود.
حقيقي افزود: هم اکنون استان ۷۰۰ هزار عدد ماسک توليد مي کند که ۳۰۰ هزار عدد آن با قيمت يکهزار تومان در فروشگاه هاي بزرگ و ۴۰۰ هزار عدد ديگر نيز با قيمت يک هزار و ۳۰۰ تومان عرضه مي شود که هيچ فردي حق ندارد، بالاتر از اين قيمت بفروشد.


  
  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان زنجان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر زنجان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKRJMt23Y-gW3YJTQ
آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today