برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری روند افزایشی دارد

منبع
مهر
بروزرسانی
شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری روند افزایشی دارد

مهر/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: شيوع کرونا در چهارمحال و بختياري روند رو به رشد و افزايشي دارد.

مجيد شيراني، رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه انتقال بيماري از يک فرد مبتلا در خانواده به ساير اعضا نشان از عدم رعايت اصول جداسازي و قرنطينگي است، گفت: با تداوم روند رو به رشد بيماري کرونا، دو تا سه هفته آتي با افزايش آمار بيماران بستري، بد حال و فوتي‌هاي ناشي از اين بيماري مواجه هستيم.
وي بيان کرد: علائم و عوارض خفيف در جوان‌تر ها نبايد موجب شود با عدم توجه به اصول قرنطينگي، موجب بروز عوارض طولاني مدت و شديد در سالمندان و بيماران زمينه‌اي شوند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد ادامه داد: برخي بيماران به علت ترس از بيمارستان، علي رغم توصيه پزشک براي تکميل روند درمان اصرار به ترخيص و يا پس از بهبودي نسبي ترخيص مي‌شوند و پس از آن دچار عوارض بيماري مي‌شوند، لذا با توجه به ناشناخته بودن رفتار ويروس به بيماران توصيه مي‌شود توصيه‌هاي تيم پزشکي را رعايت و روند درمان خود را بطور کامل طي کنند.
وي بيان کرد: اگر چه به افراد توصيه مي‌شود از مراجعه مکرر به مراکز درماني خودداري کنند ولي نبايد بيمارستان هراسي منجر به به خطر افتادن سلامت افراد و بروز عوارض شديد در بيماران شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: هم اکنون به علت آموزش‌هاي مختلف و دستورالعمل‌هاي ابلاغي و ميزان دسترسي به اطلاعات بيماري کرونا، ميزان اطلاعات تمامي پزشکان در خصوص اين بيماري تقريباً يکسان است و مراجعه به پزشکان متعدد و مراکز درماني مي‌تواند منجر به انتشار بيشتر بيماري شود.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان چهارمحال و بختياري را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEPpS8kVmT0jtIi9HQ
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday