برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تعداد رد صلاحیت‌های شورای شهرهای قزوین به ۷۳ نفر کاهش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تعداد رد صلاحیت‌های شورای شهرهای قزوین به ۷۳ نفر کاهش یافت

ايرنا/ دبير هيات نظارت شوراهاي استان قزوين گفت: ۲۰۳ نفر از داوطلبان شوراهاي اسلامي شهرها در هيات‌هاي اجرايي و نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها احراز صلاحيت نشده بودند که در نهايت با اعتراض صورت گرفته و بررسي هيات نظارت استان تعداد آنها به ۷۳ نفر کاهش يافت.

جواد قدوسي دبير هيات نظارت شوراهاي استان قزوين اظهار کرد: در بررسي صلاحيت داوطلبان از مراجع چهارگانه استعلام و به تبع آنها در مورد افراد تصميم گيري مي‌شود.
وي گفت: در بررسي صلاحيت شوراها به واسطه انتخاب هيات هاي اجرايي مسووليت پذير و معتمد دقت زيادي انجام شد و در نهايت ۱۳۱ نفر در هيات هاي اجرايي ۲۸ شهر استان و ۷۴ نفر در هيات هاي نظارت شهرستان ها احراز صلاحيت نشدند.
اين مسوول اضافه کرد: مرجع هيات نظارت بر انتخابات استان براي بررسي صلاحيت ها مراجع چهارگانه در هيات هاي اجرايي بوده است و با اضافه شدن مرجع پنجم،ليست داوطلبان به اين مرجع داده شد و آنها بعد از بررسي صورت گرفته، نتايج را به صورت متمرکز به هيات عالي نظارت استان اعلام کردند.
وي افزود: در مجموع ۲۰۳ نفر در شوراهاي اسلامي شهرهاي استان عدم احراز يا رد صلاحيت شدند که پرونده هاي آنها بعد از اعتراض صورت گرفته در هيات عالي نظارت بر انتخابات استان مجددا به صورت شکلي و ماهيتي مورد بررسي قرار گرفت.
قدوسي با اشاره به انصراف حدود ۲۰ نفر، گفت: در نهايت تعداد افرادي که در هيات نظارت استان با عدم احراز صلاحيت مواجه شدند ۷۳ نفر هستند که با توجه به پايان مهلت بررسي صلاحيت ها، امروز نتيجه را به ستاد انتخابات استان اعلام مي کنيم و آنها نيز نتايج را به فرمانداري ها اعلام خواهند کرد.
وي با بيان اينکه فضاي مجازي مسموم و غيرقابل کنترل است و هرکسي هرچه مي خواهد در آن مطرح مي کند، افزود: حقيقتا در بررسي صلاحيت ها هيچ فردي با نگاه سياسي رد يا تاييد نشده و نگاه سياسي افراد به بررسي پرونده آنها ارتباطي نداشته است.
اين مسوول با اشاره به شوراهاي اسلامي روستاهاي استان قزوين، اضافه کرد: چهار هزار و ۶۳۳ داوطلب در روستاهاي استان ثبت نام کرده اند که کار بررسي پرونده ها در مرحله هيات اجرايي به پايان رسيده و هم اکنون در مرحله رسيدگي هيات نظارت بخش ها قرار دارد و بعد از اعلام نتيجه، معترضان مي توانند به هيات شهرستان مراجعه کنند.
وي گفت: معترضان به نتيجه بررسي صلاحيت ها در شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر حق اعتراض به هيات مرکزي را در تهران دارند و در شهرهاي زير ۲۰۰ هزار نفر در هيات عالي استان تصميم گيري مي شود.
در ششمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر استان قزوين ۹۵۲ داوطلب در سطح ۲۸ شهر استان به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آنها زن هستند.
استان قزوين داراي ۶۷۹ روستاي واجد شرايط برگزاري انتخابات شوراهاي روستايي است که در اين دوره چهار هزار و ۶۳۳ نفر داوطلب ثبت نام کردند.
انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار مي شود.

آخرين خبر قزوين در اينستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today