logo

اختصاص بیشترین پرونده های تخلفاتی اصناف به فروشندگان پوشاک

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اختصاص بیشترین پرونده های تخلفاتی اصناف به فروشندگان پوشاک
ايسنا/ رئيس اداره بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان گفت: بيش از 20 هزار واحد صنفي و خدماتي بازرسي شدند و بخش فروش و عرضه پوشاک بيشتري پرونده هاي تخلفاتي را به خود اختصاص دادند. محمد درويش کردار با اشاره به آغاز اجراي طرح ويژه نظارتي بازار از اول اسفند همزمان با سراسر کشور گفت: در نيمه نخست اجراي اين طرح با تلاش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همکاري شايسته بازرسان اتاق اصناف، فعاليت20 هزار و 835 واحد اقتصادي، صنفي و خدماتي مورد بازرسي قرار گرفت. وي تصريح کرد: در جريان اين بازرسي ها 1هزار و 863 مورد منجر به تشخيص تخلف و تشکيل پرونده تخلفاتي در قالب 1هزار و 441 پرونده شد که پرونده هاي تخلفاتي مذکور به ارزش بيش از 9 ميليارد ريال، براي سير مراحل قانوني و برخورد با متخلفان به تعزيرات حکومتي استان ارسال شد. درويش کردار با بيان دريافت و پيگيري 777 مورد از گزارش ها و شکايات مردمي از طريق سامانه شبانه روزي 124 در اين مدت، تصريح کرد: با پيگيري گزارش هاي مردمي 364 مورد منجر به تشخيص قطعي تخلف و تشکيل پرونده تخلفاتي شد و بقيه موارد غيرمتخلف تشخيص داده شده اند. وي همچنين از همکاري 123 ناظر فعال افتخاري با اين سازمان در سطح استان خبر داد و افزود: ناظران افتخاري با هدف نظارت بر قيمت کالا، توزيع و خدمات و نظارت نامحسوس بازار، انعکاس اخبار و اطلاعات از وضعيت بازار به ستاد خبري 124 با سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان همکاري مي کنند. رئيس اداره بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان بيشترين سهم تشکيل پرونده هاي تخلفاتي را به ترتيب شامل بخش هاي فروش و عرضه پوشاک، کيف و کفش، خدمات عمومي مانند قاليشويي و خشکشويي، عرضه غلات، ميوه، مواد پروتئيني از قبيل گوشت قرمز، مرغ و ماهي، اماکن اقامتي، تفريحي، فرهنگي، زيارتي و رستوران ها بوده است. وي افزود: عرضه شيريني جات، آجيل و خشکبار و مواد لبني از ديگر مواردي بودند که بيشترين پرونده هاي تخلفات را به خود اختصاص داده اند. درويش کردار با اشاره به اينکه عدم درج قيمت بر روي کالا و يا خدمات، عدم صدور فاکتور، کم فروشي و يا گرانفروشي از مهم ترين مواردي است که در بازرسي ها و گزارش هاي مردمي منجر به تشکيل پرونده تخلفاتي مي شود خاطرنشان کرد: شايسته است عرضه کنندگان کالا و خدمات با رعايت نکات قانوني با بازرسان و شهروندان همکاري داشته باشند. وي همچنين از شهروندان و مسافران نوروزي خواست تا در صورت مواجه با هرگونه تخلف صنفي و خدماتي شکايات و گزارش هاي خود را به سامانه 124 اطلاع دهند و پس از دريافت شماره پيگيري و ثبت شکايت توسط ستاد خبري، در هر مرحله مي توانند ضمن تماس با تلفن 124 وضعيت شکايت خود را تا حصول نتيجه نهايي پيگيري کنند. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد