برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برخورد قانونی با گران‌فروشی اینترنت از شنبه آغاز می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
برخورد قانونی با گران‌فروشی اینترنت از شنبه آغاز می‌شود

ايرنا/ ۱۰ روز قبل اولين اخطار از سوي رگولاتوري براي برخورد با گران‌فروشي و تخلف به اپراتورها ارسال شد که فايده‌اي نداشت؛ با پايان مهلت قانوني براي به حالت اوليه برگشتن تخلفات، معاون وزير ارتباطات به ايرنا مي‌گويد: روند قانوني برخورد با اپراتورها از شنبه پيگيري خواهد شد.

گران‌فروشي و حذف بسته‌هاي پرمخاطب اينترنت همراه حدود ۱۰ روز کاري قبل کليد زده شد و باوجود اخطار وزارت ارتباطات، اعتراض نمايندگان مجلس و ساير نهادها هنوز هم اين تخلف در اپليکيشن‌هاي فروش بسته‌هاي اينترنتي دو اپراتور مسلط کشور وجود دارد.

«حسين فلاح جوشقاني» عصر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ايرنا به تشريح روال قانوني برخورد با ناديده گرفتن اخطار پرداخت و افزود: مهلت قانوني که براي به حالت اوليه برگشتن بسته‌هاي اينترنت به اپراتورها ابلاغ‌شده بود تا آخر وقت اداري امروز به پايان مي‌رسد و آن‌طور که از شواهد مشخص است، قصد اصلاح قيمت‌ها و بسته‌ها را ندارند؛ اما درهرحال ما مهلت‌هايي که در قانون در نظر گرفته‌شده است را محترم مي‌شماريم و تا آخر وقت اداري امروز صبر خواهيم کرد.

معاون وزير ارتباطات افزود: پس ‌از اين مهلت که چند ساعت ديگر به اتمام مي‌رسد، وارد فازهاي برخوردهايي که در پروانه آن‌ها لحاظ شده است خواهيم شد. جريمه نقدي که در پروانه اپراتوري در نظر گرفته‌شده، از اولين گام‌هايي است که براي برخورد با اين تخلف در نظر گرفته خواهد شد. اگر پس از جريمه نقدي همچنان تخلف ادامه داشته باشد بر اساس ماده ۱۹ پروانه‌ها مسائلي مانند کاهش زمان اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

او در پاسخ به اين‌که جريمه دوميلياردي خيلي با سودي که اپراتورها در اين مدت داشته‌اند تناسب ندارد و شايد به همين دليل اقدامي انجام نمي‌شود، افزود: بحث صرفاً مالي نيست. دو ميليارد مبلغ زيادي نيست اما هيچ اپراتوري دلش نمي‌خواهد از سوي رگولاتوري جريمه شود. ضمن اين‌که با ادامه‌دار شدن اين تخلف مي‌توانيم جريمه را به سازمان‌هاي مانند بورس و شوراي رقابت منعکس کنيم.

رئيس رگولاتوري ادامه داد: رابطه رگولاتوري و اپراتور يک رابطه بلندمدت است و در آينده به اخطارهايي که در پروانه به ثبت رسيده است توجه خواهد شد. به‌طور مثال اپراتور ايرانسل هشت ماه ديگر بايد پروانه خود را تمديد کند، يقيناً فرآيندهاي جريمه‌اي پروانه‌ها را در تمديد به‌مراتب سختگيرانه‌تر خواهيم کرد.

فلاح جوشقاني تشريح کرد: تعامل ما با اپراتورها که جزو خانواده ICT هستند هميشه تعاملي بوده است؛ اما بايد با تخلفات اين حوزه به‌شدت برخورد خواهد شد و کاهش اعتبار پروانه و جريمه‌ها به جريان خواهد افتاد.

اپراتورهاي تلفن همراه با گراني و حذف بسته‌هاي پرکاربرد، مصوبه کميسيون را ناديده گرفته‌اند. از آنجايي ‌که در پيوست‌هاي موافقت‌نامه اپراتورها، نقض تعهدات طرف ارائه خدمات، پيش‌بيني‌شده است؛ از زمان اخطار سازمان تنظيم مقررات، دارنده پروانه حداکثر ۱۰ روز کاري فرصت دارد که به ارائه توضيحات خود اقدام کند اگر اين کار انجام نشود، علاوه بر استرداد مبالغ به مشترکين، مشمول جريمه خواهد شد.

در ماده پنج مصوبه ۲۵۲ و ۲۵۳ کميسيون تنظيم مقررات، رويه‌هاي برخورد با اپراتور در صورت تخلف پيش‌بيني‌شده است.  محدوديت در نامبرينگ و جذب مشترک جديد، جلوگيري از ارائه خدمات خرده‌فروشي، عدم اختصاص منابع فرکانس راديويي جديد، اطلاع‌رساني به عموم، جريمه نقدي و جبران نقدي خسارت‌ها پيش‌بيني‌شده است. ضمن اين‌که جرائمي نيز در موافقت‌نامه پروانه‌ها ذکرشده که مي‌تواند اعمال شود.

همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره