برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

رشد ۱۳ درصدی ارزش سهام عدالت در هفته گذشته

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رشد ۱۳ درصدی ارزش سهام عدالت در هفته گذشته

ايرنا/ ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزارتوماني در پايان معاملات بورس در روز چهارشنبه (۲۵ تير ماه) به بيش از ۱۹ ميليون و ۲۴۶ هزار تومان رسيد که نسبت به آخرين روز معاملاتي هفته سوم تير ماه به بازدهي حدود ۱۳ درصدي دست پيدا کرد.

آزادسازي سهام عدالت از جمله اقدامات مهم دولت تدبير و اميد بود که در نهايت در ۹ اردبيهشت‌ماه اجرايي شد و از روز ۱۰ ارديبهشت تا هشتم خرداد ماه به سهامداران فرصت داده شد تا در صورتي که به دنبال انتخاب روش مديريت مستقيم هستند و مي‌خواهند مالکيت و مديريت سهام خود را بصورت مستقيم و بدون واسطه در اختيار خود بگيرند، با ورود به سامانه www.samanese.ir نسبت به اين امر اقدام کنند اما اين فرصت با توجه به استقبال مشمولان سهام عدالت براي انتخاب روش مستقيم در ابتدا تا ۱۵ خرداد ماه و در نهايت تا ۲۹ خردادماه تمديد شد.

ساز و کار مربوط به نحوه معاملات سهام عدالت به دستور رهبر معظم انقلاب در اختيار شوراي عالي بورس قرار گرفت که جلسه‌اي در شوراي عالي بورس در زمينه تصميم‌گيري براي معاملات سهام عدالت به صورت اضطراري برگزار و تصميمات لازم در اين زمينه گرفته شد.

تصميمات اتخاذ شده در اين جلسه، منجر به فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت شد و به دنبال اين تصميم اعلام کردند افرادي که روش مديريت مستقيم را انتخاب کرده‌اند از تاريخ ۶ خرداد مي‌توانند با توجه به شرايط اعلام شده نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

پرتفوي سهام عدالت با دارايي ۵۰۰ هزار تومان در تاريخ ۶ خرداد که نخستين روز از فروش اين سهام بود، ارزشي بالغ بر هفت ميليون و ۸۰۰ هزار تومان داشت که از همان روز مسوولان حاضر در وزارت اقتصاد و دارايي، سازمان خصوصي‌سازي و سازمان بورس و اوراق بهادار تاکيد بسياري براي نگهداري سهام داشتند و معتقد بودند که سهام موجود در پرتفوي سهام عدالت از جمله سهم‌هاي با ارزش بازار بورس است که هر روز مي‌توانند به رشدي بيش از روز گذشته دست پيدا کنند.

ارزش پرتفوي سهام عدالت به مرور و تناسب با افزايش معاملات بازار بورس  با روند افزايشي همراه شد و در تاريخ ۱۷ خرداد ماه در مقايسه با ۶ خرداد حدود دو ميليون تومان افزايش پيدا کرد و به رقمي بيش از ۹ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان رسيد.

سهام عدالت از (۱۸ خرداد ماه) تا (۲۰ خرداد ماه) بعد از ۱۴ روز رشد خيره‌کننده در مسير ثبات قيمتي قرار گرفت و در محدوده‌هاي ۹ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاري شد و در نهايت بعد از دو روز ثبات قيمتي از (۲۱ خرداد) تا (هفتم تير ماه) دوباره وارد فاز صعودي پرشتاب شد و به نرخ ۱۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان صعود کرد.

ارزش سهام عدالت بعد از حدود دو هفته افزايش قيمتي که تجربه کرد، در روزهاي هشتم و دهم تير ماه در مسير نزولي قرار گرفت و تا قيمت ۱۳ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش يافت.

ارزش اين سهام از روز دهم تير ماه در چند روز متوالي به دليل رشد غافلگيرکننده بازار سرمايه در مسير صعودي پرشتابي قرار گرفت به طوري که ارزش آن در روز ۱۷ تير ماه از مرز ۱۶ ميليون تومان عبور کرد و در تاريخ ۱۸ تير ماه به بيش از ۱۶ ميليون و ۶۰۳ هزار تومان رسيد.

سهام عدالت در روز شنبه (۲۱ تير ماه) در ادامه روند صعودي هفته سوم تير ماه به قيمت ۱۶ ميليون و ۹۴۷ هزار تومان رسيد و همچنين سهام عدالت در روز يکشنبه (۲۲ تير ماه) به دنبال رکوردشکني جديد در بازار سهام و ورود شاخص بورس به کانال يک ميليون و ۸۰۰ هزار واحد به ارزشي بيش از ۱۷ ميليون تومان و ۷۹۳ هزار تومان دست پيدا کرد.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار توماني در پايان معاملات روز دوشنبه (۲۳ تيرماه) بازار سهام به عدد جديدي ورود کرد و به رقم ۱۷ميليون و ۸۰۹ هزار تومان رسيد و همچنين در پايان معاملات بازار سهام روز سه‌شنبه (۲۴ تيرماه) ارزش پورتفوي سهام عدالت به قيمت بيش از ۱۸ ميليون و ۸۰۵ هزار تومان رسيد.

ارزش سبد سهام عدالت در پايان معاملات روز چهارشنبه (۲۵ تير ماه) بازار سهام و برخلاف شاخص بورس که روند منفي در پيش گرفته بود با رشد همراه شد و به ۱۹ ميليون و ۲۴۶ هزار تومان رسيد.

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره