برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شرایط و نحوه ثبت نام «وام ودیعه مسکن» اعلام شد

منبع
مهر
بروزرسانی
شرایط و نحوه ثبت نام «وام ودیعه مسکن» اعلام شد

مهر/ مديران ارشد وزارت راه و شهرسازي در خصوص نحوه پرداخت وام وديعه مسکن، واجدين شرايط، روش ثبت نام و نحوه باز پرداخت آن توضيحات لازم را ارائه کردند و مشخص شد گواهي کسر از حقوق يا حتي در رهن گذاشتن سهام عدالت، مي‌توانند ضامن وام وديعه مسکن باشد.

پروانه اصلاني مديرکل دفتر برنامه ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي با حضور در خبر ۲۱ شبکه يک سيما درباره وام وديعه اجاره مسکن گفت: ساز و کار اعطاي اين تسهيلات در قالب دستورالعملي که بانک مرکزي و وزارت راه و شهرسازي تهيه مي‌کنند اجرايي مي‌شود، اين وام به اسم مستأجر پرداخت شده اما به موجر داده مي‌شود.
وي پرداخت اين تسهيلات را در قالب سه مدل ۵۰، ۳۰ و ۱۵ ميليوني عنوان و اظهار کرد: اقساط وام ۵۰ ميليوني براي تهراني ۵۴۰ هزار تومان، وام ۳۰ ميليوني براي شهرهاي بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و ساير شهرها ۱۶۰ هزار تومان است.
مديرکل دفتر برنامه ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي نرخ سود اين تسهيلات را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: مستأجر فقط سود اين وام را پرداخت کرده و اصل وام پايان سال به بانک برگشت داده مي‌شود.
وي يادآور شد: با توجه به اينکه منابع اين تسهيلات محدود و ۲۰ هزار ميليارد تومان است بر همين اساس مجبوريم دريافت کنندگان اين تسهيلات را اولويت بندي کنيم.
به گفته اصلاني، خانوارهاي تحت پوشش کميته امداد، سازمان بهزيستي، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و حقوق بگيران مشمول دريافت اين وام مي‌شوند.
اين مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه از هفته آينده اجراي تسهيلات وديعه مسکن آغاز مي‌شود، گفت: متقاضيان بايد در سامانه TEM.MRUD.IR که همان سامانه طرح اقدام ملي مسکن است ثبت نام کنند. بر اساس اولويت‌هاي تعيين شده افراد مشمول اين تسهيلات انتخاب مي‌شوند.

از سوي ديگر معاون وزير راه وشهرسازي در پاسخ به اين سوال که چه کساني مشمول دريافت اين تسهيلات مي‌شوند، گفت: هرچند اولويت با خانواده‌هاي کم‌درآمد است ولي افرادي که حقوق ثابت دريافت مي‌کنند هم با ارائه فيش حقوقي از افرادي هستند که مي‌توانند مشمول اين وام شوند.

محمودزاده افزود: در اين خانواده‌هايي که حقوق ثابت دريافت مي‌کنند اولويت با افرادي است که بيشترين تعداد فرزند و کمترين دريافتي را داشته باشند.
وي با بيان اينکه زوجيني که امسال ازدواج کرده باشند هم در اولويت قرار دارند، تاکيد کرد: اين وام به مجردها تعلق نمي‌گيرد و همچنين کساني که شغل آزاد دارند هم در اولويت پرداخت اين تسهيلات نيستند البته اگر منابع مازاد در اختيارمان قرار بگيرد افراد با مشاغل آزاد هم مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده کنند.
معاون وزير راه و شهرسازي درباره ميزان اقساط پرداختي هم گفت: درباره نحوه پرداخت اين وام که مبلغ آن به مالک ارائه شود يا به مستأجر، بانک مرکزي در حال تصميم‌گيري است اما مستأجر فقط اقساط سود آن را پرداخت خواهد کرد که براي وام ۵۰ ميليون توماني با سود ۱۳ درصد قسط هر ماه تقريباً ۵۴۰ هزار تومان است.
معاون وزير  درباره ارزش اين وام ادامه داد: هر ۵۰ ميليون تومان معادل ۱.۵ ميليون تومان اجاره است بنابراين ۵۴۰ هزار تومان به معناي پرداخت يک سوم اجاره خواهد بود به عبارت ديگر مستأجر دو سوم قدرت پرداخت اجاره بيشتري خواهد داشت.
معاون وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد: ثبت‌نام‌ها براي دريافت وام وديعه از هفته آينده آغاز مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar