برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

حمایت ویژه از تولیدکنندگان فعال در زمینه صادرات

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حمایت ویژه از تولیدکنندگان فعال در زمینه صادرات

ايرنا/مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري‌هاي صنايع کوچک گفت: به‌تازگي جلساتي با بانک توسعه صادرات براي تمرکز بر توليدکنندگاني که در زمينه صادرات هم فعاليت مي‌کنند، داشتيم تا در مدل‌هاي اعتباري و همچنين در کميته و هيات‌ مديره اين توليدکنندگان، امتيازات خاص و ويژه‌اي را برايشان در نظر بگيريم.

مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري‌هاي صنايع کوچک با بيان اينکه صدور ضمانتنامه به عنوان سرمايه در گردش بيشترين موضوع ضمانت نامه‌ها بوده است، بيان کرد: اخيرا جلساتي با بانک توسعه صادرات براي تمرکز بر توليدکنندگاني که در زمينه صادرات هم فعاليت مي‌کنند داشتيم تا در مدل‌هاي اعتباري و همچنين در کميته و هيئت‌ مديره اين توليدکنندگان امتيازات خاص و ويژه‌اي را برايشان در نظر بگيريم.

محمدحسين مقيسه از صدور يا تمديد ۸۳۹ فقره ضمانتنامه از ابتداي سال ۱۳۹۶ تا پايان تيرماه ۱۳۹۹ در راستاي دو راهبرد جهش توليد و اتمام طرح‌ها و پروژه‌هاي نيمه تمام خبر داد و گفت: مجموع مبلغ ضمانتنامه‌هاي صادره و تمديدي از ابتداي سال ۱۳۹۶ تا پايان تيرماه ۱۳۹۹ حدود ۶۱۷۶ ميليارد ريال بوده است.

به گفته وي از اين تعداد، ۳۶۱ ضمانتنامه سرمايه در گردش صادر يا تمديد شد که ارزش اين ضمانتنامه‌ها ۳۲۲۳ ميليارد ريال بوده و در مجموع صدور ضمانتنامه به عنوان سرمايه در گردش بيشترين موضوع ضمانت نامه‌ها بوده است. همچنين در مدت ياد شده ۱۸۳ ضمانت نامه در حوزه طرح‌هاي ايجادي به ارزش يک هزار و ۹۱۴ ميليارد ريال، ۱۲۵ فقره ضمانت‌نامه در حوزه حسن انجام کار به ارزش ۲۲۵ ميليارد ريال، ۷۰ فقره ضمانت نامه در حوزه طرح‌هاي توسعه‌اي و به ارزش ۵۳۱ ميليارد ريال، ۶۳ ضمانت نامه به ارزش ۱۴۹ ميليارد ريال در حوزه پيش‌پرداخت، ۲۳ فقره ضمانت نامه‌ در حوزه شرکت در مناقصه به ارزش ۳۷ ميليارد ريال و ۱۴ فقره ضمانتنامه در حوزه اعتبار خريد به ارزش ۹۸ ميليارد ريال تمديد يا صادر شده است.

مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک درباره اولويت‌هاي صدور ضمانتنامه نيز گفت: طرح‌هاي دانش‌بنيان داراي مجوز، واحدهاي صادراتي داراي سوابق صادراتي در سه سال گذشته، طرح‌هاي ايجادي با پيشرفت فيزيکي حداقل ۶۰ درصد، تامين سرمايه در گردش جهت افزايش ظرفيت توليد واحدها، طرح‌هاي توسعه که با ظرفيت کامل در حال حاضر فعاليت مي‌کنند و طرح‌هاي اشتغالزا اولويت‌هاي صدور ضمانتنامه هستند.

مقيسه در ادامه با بيان اينکه توليد و رونق توليد پيشران اصلي رشد و توسعه در اشتغالزايي خواهد بود، تصريح کرد: هم کارشناسان اقتصادي و هم متخصصان در بدنه اجرايي وزارتخانه به اين جمع‌بندي رسيده‌اند که بايد به سمت حمايت از طرح‌هاي نيمه تمام حرکت کنيم و آن دسته از طرح‌هاي نيمه‌تمامي که در سنوات گذشته استارت اجرايي شان خورده بايد در مرحله اتمام کار قرار بگيرند. در اين راستا صندوق هم منطبق با همين سياست حرکت کرده است و از طريق سايت مجموعه، اطلاع‌رساني دقيق درباره آن‌ها انجام شده است. به طور کلي اين شفافيت يکي از ويژگي هاي فعاليت صندوق است، به طوري که تمام دستاوردها و عملکردها در اختيار مخاطبان و فعالان اقتصادي قرار مي‌گيرد و صندوق تلاش مي‌کند ارتباط دو سويه و چند سويه‌اي را در اين خصوص ايجاد کند.

مقيسه درباره بحث توسعه صادرات و مديريت واردات، تصريح کرد: صندوق در مسير برنامه‌هاي کلان وزارت صمت شروع به انجام اقداماتي کرده است. از جمله اينکه جلساتي با بانک توسعه صادرات براي تمرکز بر توليدکنندگاني که در زمينه صادرات هم فعاليت مي‌کنند داشتيم تا در مدل‌هاي اعتباري و همچنين در کميته و هيئت‌ مديره اين توليدکنندگان امتيازات خاص و ويژه‌اي را برايشان در نظر بگيريم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره