برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

ارزش معاملات بورس در یکسال بیش از ۴ برابر شد

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
ارزش معاملات بورس در یکسال بیش از ۴ برابر شد

صدا و سيما/ عملکرد يکساله سازمان بورس و اوراق بهادار ايران از رشد بيش از ۴ برابري ارزش معاملات بورس کشور طي يک سال گذشته حکايت دارد.

آمار وزارت امور اقتصادي و دارايي از عملکرد بورس نشان مي‌دهد ارزش معاملات بورس در ۱۲ ماهه منتهي به ۳۱ تير سال ۱۳۹۸ رقم ۴. ۹۷ ميليارد تومان بوده است که در دوره ۱۲ ماهه منتهي به ۳۱ تير امسال به رقم ۲.۲۶۴ هزار ميليارد تومان افزايش يافته است.

شاخص کل بورس تهران به عنوان مهم‌ترين نماگر بازار سرمايه از رقم ۲۶۶.۱۲۷ در پايان مرداد ۱۳۹۸ در ۸ مرداد ۱۳۹۹ به رقم ۱.۹۰۴.۳۲۴ واحد افزايش يافته است.

بر اساس شاخص‌هاي آماري بازار سرمايه، ضريب نفوذ کدهاي بورسي افزايش قابل توجهي يافته است به نحوي که تعداد کدهاي سهامداري بورس، از ۹.۰۸۶.۴۲۴ در ۳۱ مرداد سال ۱۳۹۸ به ۱۵.۲۵۱.۳۴۴ تا تاريخ ۸ مرداد سال ۱۳۹۹ افزايش داشته است که با احتساب کد معاملاتي مشمولان سهام عدالت، بالغ بر بيش از ۴۸ ميليون و ۵۰۰ هزار کد است.

همچنين ارزش مانده اوراق بهادار اسلامي منتشره تا ۳۱ مرداد سال ۹۸ مبلغ ۹۶ هزار ميليارد تومان بوده که اين رقم تا پايان تير سال ۱۳۹۹ به ۲,۰۰ هزار ميليارد تومان رسيده است.

تدوين و تصويب دستورالعمل اجرايي نحوه حضور و اعمال حق رأي به صورت الکترونيکي در مجامع عمومي شرکت‌هاي ثبت‌شده نزد سازمان، راه‌اندازي سامانه الکترونيکي پذيرش در بورس‌ها، بازرسي جامع امنيت اطلاعات شرکت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات بر خط بازار سرمايه، جرم يابي رايانه‌اي و رسيدگي به تخلفات سايبري در حوزه بازار سرمايه، از اقدامات صورت گرفته در يک سال اخير در بازار سرمايه است.

بر اساس اين گزارش با همکاري سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، از طريق طرح تأمين مالي جمعي خيرخواهانه در اسفند ۱۳۹۸ به مشارکت ۱۱۰ ميليارد ريالي در خريد گواهي نيکوکاري مقابله با کرونا منجر شد.

به گفته مسؤولان بورس از ابتداي امسال بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد تومان نقدينگي جديد وارد اين بازار شده که کارشناسان معتقدند بايد براي باقي ماندن اين نقدينگي در بازار سرمايه برنامه ريزي دقيق صورت گيرد بطوري که علاوه بر بانک‌ها بازار سرمايه بتواند به عنوان يکي از ابزارهاي اصلي براي تأمين نقدينگي شرکت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي شناخته شود.
به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد

instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره