برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

زمان ساخت ۵ هزار واحد مسکن ملی در تهران اعلام شد

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
زمان ساخت ۵ هزار واحد مسکن ملی در تهران اعلام شد

خبرآنلاين/ رئيس انجمن انبوه‌سازان تهران از ساخت ۵ هزار واحد مسکوني در قالب طرح اقدام ملي مسکن در مناطق مختلف استان تهران خبر داد.

ايرج رهبر، رئيس انجمن انبوه‌سازان استان تهران از آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکوني در قالب تفاهمنامه بين انجمن انبوه‌سازان استان تهران و اداره کل راه و شهرسازي استان تهران خبر داد و گفت: ۵ هزار واحد مسکوني در قالب طرح اقدام ملي مسکن در محلاتي از جمله شهريار، اسلامشهر، قرچک، ورامين، رباط کريم و پاکدشت هفته آينده با حضور رئيس‌جمهور کلنگ‌زني مي‌شود.

او ادامه داد: ۲ ماه پيش تفاهم‌نامه‌اي بين انجمن انبوه سازان استان تهران با اداره کل راه و شهرسازي تهران در رابطه با اجراي طرح اقدام ملي مسکن منعقد شد و مقرر شد اراضي دولتي در محلات مختلف و در قالب تفاهم‌نامه در اختيار انبوه‌سازان و سازندگان قرار بگيرد و در نهايت ساخت اين واحدها آغاز مي‌شود.

رئيس انجمن انبوه‌سازان يادآور شد: اين تفاهم‌نامه تبديل به يک قرارداد عامل ۴ بين انجمن انبوه‌سازان استان تهران و اداره کل راه و شهرسازي استان تهران شده و ساخت آنها به زودي آغاز مي‌شود.

رئيس انجمن انبوه‌سازان استان تهران تصريح کرد: هم اکنون در چند نقطه تهران که اراضي آنها آماده شده است و تعداد اين واحدها مشخص و ساخت آنها کليد خواهد خورد.

رهبر تصريح کرد: هم اکنون اين اراضي آماده شده و در حال تحويل است به زودي و تا چند روز آينده با حضور رئيس‌جمهور کلنگ‌زني و ساخت اين واحدها آغاز مي‌شود.

رهبر بيان کرد: مقرر شده بود در تفاهم‌نامه بين انبوه‌سازان و اداره کل راه و شهرسازي ساخت ۲۰ هزار واحد انجام شود که در مرحله اول ساخت ۵ هزار واحد آغاز خواهد شد.

رئيس انجمن انبوه‌سازان همچنين درباره قيمت اين واحدها گفت: قيمت اين واحدها بر اساس شاخص‌هايي است که سازمان برنامه و بودجه تعيين کرده و در صورتي که ماه‌هاي آينده شاهد افزايش نرخ تورم نباشيم بر اساس همان شاخص‌ها اين واحدها ساخته و به متقاضيان تحويل داده خواهد شد.

رهبر توضيح داد: اصل تعيين قيمت اين واحدها بر اساس بهاي زمين است و با توجه به آنکه اين اراضي دولتي يا در قالب اجاره‌هاي ۹۹ ساله در اختيار انبوه‌سازان قرار داده شده است همين موضوع باعث مي‌شود که فشار چنداني بر روي متقاضيان براي قيمت‌ها وارد نشود.

او توضيح داد: اين واحدها داراي تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني طرح اقدام ملي مسکن هستند و متقاضيان مي‌توانند با دريافت اين تسهيلات واحد ها را تحويل بگيرند.

رئيس انجمن انبوه‌سازان با اشاره به اينکه متقاضياني که در مراحل اول و دوم طرح اقدام ملي مسکن ثبت نام کرده‌اند و واجد شرايط در پالايش‌هاي نهايي شده‌اند مي‌توانند از اين واحدها استفاده کنند، افزود: متقاضيان پس از دريافت پيامک، آورده اوليه واريز را مي‌کنند.

رهبر در پايان تصريح کرد: متراژ اين واحدها ۶۰ تا و ۸۰ متري است و بر اساس موقعيت و منابع مالي متقاضيان مي‌توانند اين واحدها را انتخاب کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره