برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

وعده معاون وزیر راه برای پرداخت وام اجاره مسکن

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وعده معاون وزیر راه برای پرداخت وام اجاره مسکن

ايسنا/ بر اساس آخرين آمار، پرداخت وام وديعه مسکن ۱۳۰۰ پرونده در بانک ها تشکيل و ۳۰۰ فقره تسهيلات نيز پرداخت شده است. وزارت راه و شهرسازي اعلام کرده که تا پايان شهريور تمامي ۳۳۰ هزار نفر واجد شرايط تسهيلات اجاره به بانک‌ها معرفي مي‌شوند.

روند پرداخت تسهيلات کمک وديعه مسکن که به دليل ناآشنايي کارکنان بانک‌ها با سامانه اقدام ملي مقداري کند پيش مي رفت و تا چند روز قبل فقط شش فقره تسهيلات پرداخت شده بود مقداري سرعت گرفته و هم اکنون اين تعداد به ۳۰۰ فقره وام رسيده است.

طبق اعلام محمود محمودزاده - معاون وزير راه و شهرسازي - از حدود ۴۱۰ هزار نفري که مدارک خود را براي دريافت وام اجاره بارگذاري کردند ۳۳۰ هزار نفر واجد شرايط شناخته شدند که از ميان واجدان شرايط ۵۴ هزار نفر به بانک ها معرفي شدند. از اين تعداد ۱۳۰۰ پرونده در بانک ها تشکيل شده و ۳۰۰ فقره وام نيز پرداخت شده است.

به گفته وي، تا پايان شهريورماه تمامي متقاضيان براي دريافت وام وديعه مسکن به بانک ها معرفي خواهند شد.

پيش از اين و تا روز سوم شهريور ماه فقط شش فقره تسهيلات پرداخت شده بود که پروانه اصلاني - مديرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي - درباره پايين بودن سرعت پرداخت وام اجاره به ايسنا گفته بود با توجه به اينکه کارکنان شعب مختلف ۱۳ هزار بانک سراسر کشور که درگير پرداخت کمک وديعه اجاره مسکن هستند به تازگي با سامانه اقدام ملي مسکن آشنا شده اند روند آموزش اين افراد در حال انجام است. اميدواريم فرآيند يادگيري و ورود به کارتابل توسط کارکنان بانک ها به سرعت جلو برود و در روزهاي آينده شاهد افزايش پرداخت تسهيلات باشيم.

محمودزاده نيز در اين باره گفته است يکي از شروط اصلي سرعت دادن به پرداخت وديعه اجاره مسکن اين است که متقاضيان هرچه زودتر مدارک موردنياز را در سامانه tem.mrud.ir بارگذاري کنند تا امکان پالايش و معرفي آنها فراهم شود.

گفتني است،  ستاد ملي کرونا به منظور حمايت از مستاجراني که در بحران کرونا، زندگي آنها با بحران مواجه شده اقدام به حمايت از مستاجران کرده است. رقم وديعه مسکن براي مستاجران تهران ۵۰ ميليون تومان، براي ساير کلان شهرها ۳۰ ميليون تومان و براي شهرهاي کوچک ۱۵ ميليون تومان است. متقاضيان بايد بعد از يک سال اصل وديعه را به بانک بازگرداند و در عين حال سود اين تسهيلات ۱۳ درصد تعيين شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره