برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

خبر مهم معاون وزیر راه به متقاضیان وام ودیعه مسکن

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
خبر مهم معاون وزیر راه به متقاضیان وام ودیعه مسکن

خبرآنلاين/معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه هنوز بسياري از مستاجران ثبت نام خود را در سامانه طرح اقدام ملي تکميل نکرده‌اند، گفت:متقاضيان دريافت وام وديعه بايد هرچه زودتر مدارک مورد نياز را در سامانه tem.mrud.ir تکميل کنند تا امکان پالايش و معرفي آنها فراهم شود.

بر اساس اطلاعيه وزارت راه و شهرسازي، همه متقاضيان تسهيلات وديعه مسکن مي‌توانند با مراجعه به حساب کاربري خود در سامانه طرح اقدام ملي و از قسمت «مشاهده و پيگيري درخواست‌ها» نسبت به مشاهده وضعيت خود و انتخاب بانک مورد نظر جهت دريافت اخذ تسهيلات اقدام کنند.
نيمه نخست مرداد ماه وزارت راه و شهرسازي در اطلاعيه‌اي اعلام‌کرد متقاضياني وام وديعه مسکن که ثبت نام پيامکي داشتند، ضروري است به منظور تکميل فرآيند ثبت نام، با توجه به آخرين رقم سمت راست کد ملي خود از ساعت ۱۱ صبح روزهاي مشخص شده به سامانه طرح اقدام ملي مسکن به آدرس www.tem.mrud.ir نسبت به تکميل اطلاعات مورد نياز اقدام کنند.
با اين حال تاکنون تعداد زيادي از افرادي که ثبت نام پيامکي آنها تاييد شده است در سامانه مسکن ملي ثبت نام نکرده و اطلاعات خود را تکميل نکرده اند.
«محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي در اين باره گفت متقاضيان دريافت وام وديعه مسکن بايد هرچه زودتر مدارک موردنياز را در سامانه tem.mrud.ir تکميل کنند تا امکان پالايش و معرفي آنها فراهم شود.

وي با بيان اينکه رقم وديعه مسکن براي مستاجران تهراني ۵۰ ميليون تومان، براي ساير کلان شهرها ۳۰ ميليون تومان و براي شهرهاي کوچک ۱۵ ميليون تومان است، گفت: سود اين تسهيلات ۱۳ درصد تعيين شده است.
محمودزاده اضافه کرد: تاکنون ۴۱۰ هزار نفرمدارک خود را در سامانه مسکن ملي بارگذاري کرده اند که ۳۳۰ هزار نفر واجد شرايط شناخته شدند.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: همچنين از ميان واجدان شرايط ۵۴ هزار نفر به بانک‌ها معرفي شده اند که از اين تعداد ۱۳۰۰ پرونده در بانک‌ها تشکيل و بيش از ۳۰۰ فقره وام نيز پرداخت شده است.
روز ۱۹ مردادماه امسال ۱۵ بانک کشور مسوول تخصيص اين وام شدند و سهميه استاني بانک‌ها در اين زمينه تعيين و پس از هماهنگي با وزارت راه و شهرسازي، به همراه دستورالعمل طرح در روز ۲۱ مردادماه به شبکه بانکي کشور ابلاغ شد.

محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي نيز سه روز پيش وعده داد که تخصيص وام اجاره با مشارکت بانک‌هاي بيشتري شتاب خواهد گرفت و جمع گسترده تري از مردم به صورت روزانه وام وديعه را دريافت خواهند کرد.

وزير راه و شهرسازي گفت: هيچ مانع و ابهامي وجود ندارد و تنها خواهش دارم بانک‌ها به کار خود سرعت دهند و تعداد بيشتري از شعب بانک‌ها به مردم وام دهند تا مستاجران از انتطار خارج شوند.

گروه‌هاي مشمول دريافت تسهيلات وام وديعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگيران ثابت با اولويت ازدواج‌هاي جديد و خانواده‌هاي پنج نفر و بيشتر، مشمولان تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور و همچنين زنان سرپرست خانوار هستند. همچنين شرايط لازم براي دريافت تسهيلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازي، نداشتن سابقه مالکيت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متأهل يا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، و اجاره نامه رسمي يا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگيري است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره