برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

پرداخت وام ودیعه مسکن چه تاثیری بر بازار اجاره بها دارد؟

منبع
ميزان
بروزرسانی
پرداخت وام ودیعه مسکن چه تاثیری بر بازار اجاره بها دارد؟

ميزان/ کارشناس بازار مسکن گفت: پرداخت وديعه مسکن در کوتاه مدت تاثير مثبتي بر بازار اجاره نخواهد داشت و جوي ايجاد کرده که باعث افزايش اجاره بها در برخي نقاط شده است.
 
احمدرضا سرحدي در خصوص پرداخت وديعه مسکن و تاثير آن بر بازار اجاره گفت: وديعه مسکن در شرايط فعلي تاثير مثبتي بر بازار اجاره نداشته است و فقط با تصويب پرداخت وديعه مسکن به مستاجران برخي از مالکان سودجو رقم اجاره را افزايش دادند.
 
کارشناس بازار مسکن تاکيد کرد: پرداخت وديعه مسکن در کوتاه مدت تاثير مثبتي بر بازار اجاره نخواهد داشت و با جوي که ايجاد کرده باعث افزايش اجاره در برخي نقاط شده است.
وي افزود: پرداخت وديعه مسکن در شرايط فعلي زماني مي‌توانست موثر واقع شود که به تعداد قابل توجهي از واجدين شرايط و با بازپرداخت مناسب‌تر پرداخت مي‌شد.

سرحدي گفت: در شرايطي که دولت توان پرداخت وام وديعه مسکن به تمام افراد واجد شرايط را ندارد مطرح کردن چنين طرح‌هايي مي‌تواند اثر منفي بر بازار داشته باشد چرا که برخي از مالکان با ديد پرداخت وام‌هاي کمکي به دنبال افزايش اجاره خواهند رفت.
کارشناس بازار مسکن تصريح کرد: بررسي‌ها ميداني از بازار اجاره در شهريور ماه نشان مي‌دهد که عده‌اي از مالکان به جهت نزديکي به فصل مدارس و تمام شدن فصل جابه جايي‌ها رقم‌هاي بالايي به مستاجران پيشنهاد مي‌دهند.
 
وي افزود: به طور کلي از اواسط مرداد ماه تا اواسط شهريور ماه بين ۱۰ تا ۱۵ درصد اجاره‌ها بالا رفته است که ميتواند آثار پرداخت وام وديعه مسکن باشد.
چندي پيش اسلامي وزير راه و شهرسازي درباره کمک وديعه مسکن گفت: دو ميليون و ۳۳۳ هزار و ۱۱ نفر پيامک براي دريافت کمک وديعه مسکن ارسال کردند که بخش عمده‌اي از اين متقاضيان کد ملي معتبر نداشتند و هم اکنون ۳۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر متقاضي واقعي هستند.
محمود محمودزاده معاون وزير راه و شهرسازي نيز در جديدترين صحبت هاي خود اعلام کرد: از حدود ۴۱۰ هزارنفري که مدارک خود را بارگذاري کردند ۳۳۰ هزارنفر واجدشرايط شناخته شدند که از ميان واجدان شرايط ۵۴ هزار نفر به بانک‌ها معرفي شدند. 
بر اساس آخرين آمار اعلامي از سوي معاون وزير راه و شهرسازي، ۱۳۰۰ پرونده در بانک‌ها تشکيل شده و ۳۰۰ واحد وام نيز به متقاضيان واجدشرايط پرداخت شده است.
به گفته محمودزاده تا پايان شهريور تمامي متقاضيان جهت دريافت وام وديعه مسکن به بانک‌ها معرفي مي‌شوند.
 
وي يکي از شروط اصلي سرعت دادن به پرداخت وديعه اجاره مسکن بارگذاري هرچه سريعتر مدارک متقاضيان در سامانه tem.mrud.ir اعلام کرد تا امکان پالايش و معرفي آن‌ها فراهم شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره