logo

سهم ۲۰ درصدی بخش معدن از صادرات سال ۹۸

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سهم ۲۰ درصدی بخش معدن از صادرات سال ۹۸

ايرنا/ بررسي آمار تجارت خارجي نشان مي‌دهد که بخش معدن و صنايع معدني با صادراتي به ارزش بيش از هشت ميليارد و ۴۹۷ ميليون و ۵۳ هزار دلار، در سال گذشته بيش از ۲۰ درصد کل صادرات را در اختيار داشته است.

برپايه آمار گمرک جمهوري اسلامي ايران حاکي است، سال گذشته حجم تجارت خارجي کشور بالغ بر ۸۵ ميليارد دلار و سهم صادرات بالغ بر ۴۱.۳ ميليارد دلار بود.
حجم صادرات بخش معدن وصنايع معدني در سال ۹۸ رقم بيش از ۵۸ ميليون و ۶۷۱ هزار و ۴۵۷ تن را نشان مي دهد که در مقايسه با سال ۹۷ رشد سه درصدي دارد.

آنتيموان بيشترين رشد صادرات 

بررسي ارقام صادرات بخش معدن وصنايع معدني در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ گوياي رشد ۶۵۷ درصدي «آنتيموان» است که بيشترين سهم را در اين ارتباط به خود اختصاص داد و ضمن اينکه از لحاظ حجمي نيز آنتيموان افزايش ۶۶۱ درصدي را در مقايسه با سال ۹۷ ثبت کرد.

بالاترين ارزش صادرات در اختيار زنجيره فولاد
براساس داده هاي گمرک، ارزش صادرات زنجيره فولاد و توليدات فولادي مرتبط، در سال گذشته به رقم افزون بر چهار ميليارد و ۵۰۷ ميليون و ۵۲۷ هزار دلار رسيد که نسبت به سال ۹۷ افزايش هفت درصدي دارد.
ضمن اينکه مس و توليدات پايين دستي آن نيز بعد از فولاد با رقم بيش از يک ميليارد و ۲۴۱ ميليون و ۷۴۶ هزار دلار جايگاه دوم را بدست آورد.

زنجيره سيمان دارنده بيشترين حجم صادرات 
آمارهاي مورد بررسي گوياي آن است که سال گذشته صدور زنجيره سيمان به رقم بيش از ۱۷ ميليون و ۵۳۱ هزار تن رسيد که بيشترين حجم صادرات بخش معدن و صنايع معدني بود و ارزش آن به رقم بيش از ۳۲۳ ميليون و ۳۳۳ هزار دلار رسيد که در مقايسه با سال ۹۷ کاهش ۲۳ درصدي داشت.

به گزارش ايرنا، ارزش صادرات بخش معدن و صنايع معدني در سال ۹۷ افزون بر ۹.۲ ميليارد دلار بود.
انتظار مي رود امسال نيز ارزش صادرات بخش معدن و صنايع به حدود ۹ ميليارد دلار برسد.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar