برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

توافقات آبی اردکانیان با وزرای عراق و تاجیکستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
توافقات آبی اردکانیان با وزرای عراق و تاجیکستان

ايرنا/ وزير نيروي ايران در ۲ گفت وگوي ويدئو کنفرانسي با وزير منابع آبي سوريه و وزير انرژي و ذخاير آبي تاجيکستان، بر اجراي مفاد تفاهم‌نامه مشترک همکاري‌هاي آبي تاکيد کرد.

به‌گزارش وزارت نيرو (پاون)، "رضا اردکانيان" با "تمام محمد رعد" وزير منابع آبي جمهوري عربي سوريه و نيز عثمان زاده" وزير انرژي و ذخاير آبي جمهوري تاجيکستان از طريق ويدئو کنفرانس ديدار و گفت و گو کرد. 

 بر اساس اين گزارش، در جريان ويدئو کنفرانس اردکانيان و محمدرعد، دو طرف با توجه به توافقات يادداشت تفاهم مشترک همکاري‌هاي آبي دو کشور، نسبت به تشکيل کميته راهبردي به رياست معاونان وزراي نيرو و منابع آبي ايران و جمهوري عربي سوريه در دو هفته آتي تاکيد کردند.

همچنين در اين ديدار، وزير منابع آبي سوريه نيز با ابراز خرسندي از شرکت در يازدهمين اجلاس شوراي حکام مرکز منطقه‌اي آب شهري، خواستار توسعه هرچه بيشتر همکاري‌هاي دو جانبه در حوزه آب و فاضلاب شد.

وي همچنين ضمن ابراز رضايت از حضور شرکت‌هاي باتجربه و توانمند ايراني در پروژه‌هاي آبي کشور متبوعش، از حضور هرچه بيشتر اين شرکت‌ها در پروژه‌هاي مربوط به تصفيه‌خانه آب و فاضلاب استقبال کرد.

وزير منابع آبي جمهوري عربي سوريه، بر نياز اين کشور به استفاده از تجربيات و دانش فني شرکت‌هاي ايراني در بازسازي تاسيسات آب و فاضلاب سوريه تاکيد کرد.

يادداشت تفاهم همکاري‌هاي آبي ايران و سوريه، چهاردهم آذر سال ۹۸ به امضاي "رضا اردکانيان" وزير نيرو و "حسين عرنوس" وزير وقت منابع آبي و نخست وزير کنوني جمهوري عربي سوريه رسيد.

وزير نيروي ايران و عثمان زاده" وزير انرژي و ذخاير آبي تاجيکستان نيز در يک گفت و گوي ويدئو کنفرانسي،‌ بر پيوندهاي عميق فرهنگي و تاريخي دو کشور و وجود ظرفيت‌هاي فراوان براي همکاري و توسعه هرچه بيشتر روابط در تمامي زمينه‌ها به‌ويژه در حوزه‌هاي اقتصادي و انرژي تاکيد کردند.

در اين ديدار مجازي، دو طرف که در عين حال رياست کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور را نيز عهده دار هستند، در چارچوب پيشبرد تفاهمات سيزدهمين اجلاس کميسيون مشترک همکاري‌هاي دو کشور، بر برگزاري نشست کميته مشترک پيگيري ظرف پائيز سال جاري از طريق ويدئو کنفرانس تاکيد کردند.

وزير انرژي و ذخاير آبي جمهوري تاجيکستان در اين ديدار با ابراز خرسندي از شرکت در يازدهمين اجلاس شوراي حکام مرکز منطقه‌اي مديريت آب شهري، بر عزم کشور متبوعش در توسعه همکاري‌ها تاکيد کرد.

در پايان، طرفين توافق کردند چهاردهمين اجلاس کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور را در تاريخي که متعاقباً از طريق مجاري ديپلماتيک بر روي آن توافق خواهند کرد، برگزار کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره