برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آغاز ثبت‌نام چهارمین مرحله فروش فوق‌العاده‌ ایران‌خودرو

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آغاز ثبت‌نام چهارمین مرحله فروش فوق‌العاده‌ ایران‌خودرو

ايسنا/ثبت‌نام چهارمين مرحله از طرح فروش فوق‌العاده ايران‌خودرو از امروز (دوشنبه) با عرضه سه مدل از محصولات اين شرکت آغاز مي شود و به مدت سه روز (تا چهارشنبه) ادامه خواهد داشت.

 در راستاي عرضه محصولات خودروسازان در قالب فروش فوق‌العاده‌ با قيمت قطعي و موعد تحويل يک تا سه ماهه، گروه صنعتي ايران‌خودرو ثبت‌نام متقاضيان براي چهارمين مرحله از فروش محصولات خود به صورت فروش فوق‌العاده‌ را از روز دوشنبه‌ آغاز مي کند و به مدت سه روز (تا ١۶ شهريور) ادامه مي‌دهد.


در اين مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات ايران‌خودرو  سه محصول راناپلاس، سورن پلاس و وانت آريسان با قيمت قطعي و موعد تحويل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است. حداکثر تا سه روز کاري پس از پايان مهلت ثبت‌نام، قرعه‌کشي با حضور نمايندگان نهادهاي نظارتي برگزار و اسامي منتخبان از طريق سايت فروش محصولات ايران‌خودرو به نشاني esale.ikco.ir و ارسال پيامک از سرشماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که در اين برنامه فروش، مشتريان هيچگونه وجهي به عنوان پيش پرداخت واريز نخواهند کرد و مشتريان منتخب پس از قرعه‌کشي به مدت پنج روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به واريز وجه کامل خودرو اقدام کنند.

همچون روال سابق، در اين دوره از فروش فوق‌العاده‌ خودروها، محدوديت‌ها به منظور ايجاد امکان ثبت‌نام مشتريان واقعي درنظر گرفته شده است. متقاضي داراي پلاک فعال انتظامي امکان ثبت‌نام در اين طرح را نخواهد داشت. اختصاص يک دستگاه خودرو به هر کدملي، ارائه گواهينامه رانندگي،‌ فاصله دست کم ۴۸ ماه از آخرين خريد، ثبت‌نام يا تحويل خودرو از شرکت‌هاي ايران‌خودرو و سايپا،‌ عدم امکان صلح، تعلق شماره حساب و تلفن همراه به نام فرد متقاضي اين محدوديت‌ها را شامل مي‌شود.

همچنين گارانتي خودرو در صورت عدم مراجعه مشتري به شبکه خدمات پس از فروش پس از گذشت سه ماه از تحويل خودرو ابطال خواهد شد. سند و فاکتور فروش خودرو نيز تا پايان مدت يکسال از تحويل خودرو به صورت رهن نزد شرکت ايران خودرو خواهد بود.

شايان ذکر است که در بخشنامه اين فروش تاکيد شده است که کساني که فاقد گواهينامه رانندگي خودرو يا داراي پلاک انتظامي فعال بوده و اقدام به ثبت‌نام در اين طرح کنند، ضمن بي‌اثر شدن اين ثبت‌نام،‌ به مدت سه سال از مشارکت در تمامي طرح‌هاي فروش ايران خودرو محروم خواهند شد.

چهارمين مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات ايران‌خودرو برخلاف آنچه که پيش از انتصاب عليرضا رزم‌حسيني به سمت وزير صنعت، معدن و تجارت (صمت) صورت مي گرفت، در شرايطي برگزار مي‌شود که آن زمان که جعفر سرقيني سرپرست اين وزارتخانه بود، در چهل و چهارمين جلسه کميته خودرو از ايجاد شرطي جديد با عنوان واريز ۱۰ درصد مبلغ خودرو به منظور واقعي‌سازي بيشتر تقاضاها ياد کرده و تاييد کرده بود که اين ۱۰ درصد از مردم دريافت نمي‌شود، بلکه اين مبلغ از زمان ثبت‌نام تا زمان اعلام منتخبان قرعه‌کشي در حساب واسط، در يک حساب بانکي به اسم فرد متقاضي خواهد مانده و در حقيقت در حساب فرد بلوکه شده و قابل برداشت نخواهد بود و وارد حساب خودروساز نخواهد شد.

اما در بخشنامه اين دوره از فروش فوق‌العاده محصولات گروه صنعتي ايران‌خودرو تاکيد شده است که هيچگونه مبلغي از متقاضي دريافت نمي‌شود.

همچنين سرپرست پيشين وزارت صمت از افزايش مدت زمان واريز از ۵ روز به ۱۲۰ روز در کنار همان شرط واريز ۱۰ درصد مبلغ خبر داده بود اما همانگونه که اشاره شد، در شرايط جديد باتوجه به اينکه مبلغي پيش از قرعه‌کشي توسط متقاضي واريز نمي‌شود، مهلت واريز منتخبان پس از اعلام اسامي، همان پنج روز است.


قيمت قطعي محصولات قابل عرضه در اين دوره از فروش فوق‌العاده محصولات مطابق جدول ذيل خواهد بود:

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره