برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

تغییرات نرخ اجاره‌بها استان‌ها در فصل تابستان اعلام شد

منبع
ايلنا
بروزرسانی
تغییرات نرخ اجاره‌بها استان‌ها در فصل تابستان اعلام شد

ايلنا/ مرکز آمار ايران تغييرات نرخ اجاره بها مسکوني در استان‌هاي مختلف کشور در فصل تابستان سال جاري را اعلام کرد.

به گزارش ايبِنا، در فصل تابستان ١٣٩٩، شاخص قيمت اجاره بهاي واحدهاي مسکوني در مناطق شهري، به عدد ١٩٥,٨ رسيد که نسبت به فصل قبل (١٧٥.١)، ١١.٨ درصد افزايش داشته است. در اين فصل بيشترين نرخ تورم فصلي مربوط به استان همدان با ١٦.٢ درصد افزايش و کمترين آن مربوط به استان سيستان و بلوچستان با ٣.١ درصد افزايش است. درصد تغييرات شاخص قيمت اجاره بها در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٨.٩ درصد است که نسبت به فصل بهار ١٣٩٩ (٢٣.٣ درصد)، ٥.٦ واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد. متوسط افزايش هزينه اجاره‌بها براي کل خانوارهايي که تمديد قرارداد داشته‌اند، در فصل تابستان ١٣٩٩ برابر با ٤١,٢ درصد است. بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان با ٣٧.٠ درصد افزايش و کمترين آن مربوط به استان آذربايجان غربي با ٨.٦ درصد افزايش است. به عبارتي خانوارهاي استان همدان به طور متوسط ٨.١ واحد درصد بيشتر از ميانگين کل کشور و خانوارهاي استان آذربايجان غربي ٢٠.٣ واحد درصد کمتر از ميانگين کل کشور در بخش اجاره بها هزينه کرده‌اند. نرخ تورم چهار فصل منتهي به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ٢٤,٣ درصد است. اطلاع مذکور در استان لرستان (٣٢.٣ درصد) بيشترين عدد و در استان آذربايجان غربي (٨.٩ درصد) کمترين عدد را نشان مي‌دهد. متوسط افزايش هزينه اجاره بها براي کل خانوارهايي که تمديد قرارداد داشته اند، در فصل تابستان ١٣٩٩ برابر با ٤١,٢ درصد است.

به گزارش ايلنا، در فصل تابستان ١٣٩٩، شاخص قيمت اجاره بهاي واحدهاي مسکوني در مناطق شهري، به عدد ١٩٥,٨ رسيد که نسبت به فصل قبل (١٧٥.١)، ١١.٨ درصد افزايش داشته است. در اين فصل بيشترين نرخ تورم فصلي مربوط به استان همدان با ١٦.٢ درصد افزايش و کمترين آن مربوط به استان سيستان و بلوچستان با ٣.١ درصد افزايش است.

درصد تغييرات شاخص قيمت اجاره بها در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٨.٩ درصد است که نسبت به فصل بهار ١٣٩٩ (٢٣.٣ درصد)، ٥.٦ واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد. متوسط افزايش هزينه اجاره‌بها براي کل خانوارهايي که تمديد قرارداد داشته‌اند، در فصل تابستان ١٣٩٩ برابر با ٤١,٢ درصد است.

بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان با ٣٧.٠ درصد افزايش و کمترين آن مربوط به استان آذربايجان غربي با ٨.٦ درصد افزايش است. به عبارتي خانوارهاي استان همدان به طور متوسط ٨.١ واحد درصد بيشتر از ميانگين کل کشور و خانوارهاي استان آذربايجان غربي ٢٠.٣ واحد درصد کمتر از ميانگين کل کشور در بخش اجاره بها هزينه کرده‌اند.

نرخ تورم چهار فصل منتهي به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ٢٤,٣ درصد است. اطلاع مذکور در استان لرستان (٣٢.٣ درصد) بيشترين عدد و در استان آذربايجان غربي (٨.٩ درصد) کمترين عدد را نشان مي‌دهد. متوسط افزايش هزينه اجاره بها براي کل خانوارهايي که تمديد قرارداد داشته اند، در فصل تابستان ١٣٩٩ برابر با ٤١,٢ درصد است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره