نماد آخرین خبر
  1. مهم
سیاسی

سخنان صریح عراقچی در مجلس/ از تلاش دولت شهید رئیسی برای احیاء برجام تا حمله به نتانیاهو

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ وزیر پیشنهادی امور خارجه با بیان اینکه مسیر احیای برجام در دولت شهید رئیسی ادامه داشت، اظهار کرد: ۲ بار تا مرحله انعقاد مجدد برجام پیش رفتیم.

عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه های خود:
با خود پیمان بستم که همواره پاسدار ارزش ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، و حافظ منافع ملی ایران باشم.
سیاست خارجی دولت چهاردهم سیاستی «فراگیر، فعال و اثرگذار» خواهد بود. 
اصول بنیادین این سیاست عبارتند از: قانون اساسی، سیاست کلان نظام در حوزه روابط خارجی، سند چشم انداز، برنامه هفتم پیشرفت، تدابیر و ارشادات مقام معظم رهبری، به ویژه سه اصل راهبردی «عزت، حکمت و مصلحت»، و البته تمامی قوانین و مصوبات مجلس در حوزه روابط خارجی.
سه ماموریت اصلی را در برنامه های خود دنبال خواهم کرد:
۱. تامین منافع ملی، و حفظ و افزایش ثروت ملی 
۲. تحکیم امنیت ملی و ارتقاء قدرت 
۳. حفظ و تقویت عزت و منزلت
سیاست خارجی در زمینه خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها در خدمت دولت خواهد بود. در عین حال وزارت امور خارجه از تکلیف دیگر خود برای برطرف کردن تحریم ها نیز غفلت نخواهد کرد. 
با بهره گیری از تجربیات گذشته، در انجام این تکلیف نه تعجیل خواهد شد و نه به دام مذاکرات فرسایشی خواهیم افتاد.
«دیپلماسی مقاومت» که برگرفته از «مکتب مقاومت» و محصول رشادت‌های شهید قهرمان حاج قاسم سلیمانی در طراحی «محور مقاومت» است، در کانون توجه سیاست خارجی دولت چهاردهم قرار خواهد داشت.
صحنه حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا نشان داد که نبرد ما با نظام سلطه نبردی دائمی است و ذره ای نمی توان به غیر از خود متکی و یا حتی امیدوار بود.در دولت آقای رئیسی 2 بار تا انعقاد برجام پیش رفتیم.درباره برجام هرچه که بود وقتی رئیس جمهور فعلی آمریکا سرکار آمد و درخواست کرد به برجام برگردد.مقام معظم رهبری شروطی را گذاشتند که مواضع قطعی نظام بود.من نظرم را درمورد  اقدام راهبردی در 1400 نشان دادم .مذاکرات احیایی برجام که 6 دوره آن را انجام دادم.

عباس عراقچی: همه ما سخنرانی شمر زمانه و قصاب غزه را در کنگره امریکا دیدیم

تشویق طولانی یک جنایتکار جنگی در واشنگتن و کف زدن های پی در پی باید درس‌آموز همه کسانی باشد که اندکی به آزادی خواهی و ادعاهای واهی حقوق بشری ایالات متحده امریکا خوشبین هستند.

صحنه حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا نشان داد که نبرد ما با نظام سلطه نبردی دائمی است و ذره ای نمی توان به غیر از خود متکی و یا حتی امیدوار بود.

باید باور داشت که با دشمنان قسم خورده‌ای سر و کار داریم که نه تنها کودکان و زنان و مردان بی‌گناه را قتل عام می کنند، بلکه انسانیت و شرافت را هم به مسلخ می برند، و ابایی ندارند که در برابر دادگاه تاریخ و قضاوت جهانی بایستند، و بی شرمانه برای جنایت و جنایتکار کف بزنند.

پاسخ عراقچی به ثابتی

*آقای ثابتی من نمیگم مرگ بر وطنی که هموطنم عراقچیه! من میگم جانم فدای وطنی که به منتقده دولت اجازه میده بدون لکنت صحبت بکنه و حتی ولایت پذیری مجلس رو زیر سوال ببره!

با خود پیمان بستم که همواره پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشم

*۳۹ سال قبل که به عنوان دانشجویی جوان وارد دانشکده وزارت امور خارجه شدم با خود پیمان بستم که همواره پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و حافظ منافع ملی ایران باشم وزارت امور خارجه را سنگری جدید دیدم که باید در آن از امنیت و منافع ملت با جان و دل دفاع کنم و در برابر زیاده خواهی های دشمنانی که همواره استقلال و سعادت این کشور را هدف قرار داده یا میدهند بایستم

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر