مجله ایلیاد/ معمولاً تصور دانشمندان بر این است که انسان‌های نئاندرتال دارای کمری راست‌قامت‌تر از انسان‌های مدرن و وضعیت ایستادن ضعیفی بوده‌اند. با این حال انسان‌های ماقبل تاریخ، بیشتر از چیزی که تصور می‌شود به انسان‌های کنونی شبیه بوده‌اند. این واقعیت را محققین دانشگاه زوریخ با استفاده از اسکلت یک نئاندرتال که به خوبی حفظ شده و در فرانسه یافته شده است، کشف کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌های انسان‌های هوموساپین، داشتن وضعیت ایستادن متعادل آن‌ها است. برخلاف این گروه، اولین بازسازی‌ها از وضعیت انسان‌های نئاندرتال در ابتدای قرن بیستم نشان داده بود که این گروه از انسان‌ها تقریباً به صورت صاف و مستقیم راه می‌روند. این بازسازی‌ها بر اساس اسکلت باقی‌مانده از یک انسان مسن نئاندرتال انجام شده بود. در دهه‌ی ۱۹۵۰ دانشمندان می‌دانستند که تصویر ارائه شده از انسان‌های نئاندرتال، دقیق نیست. شباهت‌های آن‌ها به انسان‌های کنونی نیز مدت‌ها است که مورد قبول همه‌ی دانشمندان است.

اکنون دانشمندان دانشگاه‌های زوریخ و واشینگتن بر اساس اسکلت یافت شده در فرانسه و با استفاده از مدل‌های کامپیوتری، آناتومی بدن یک نئاندرتال را بازسازی کرده‌اند که شباهت‌های آن‌را با انسان‌های کنونی به خوبی نشان می‌دهد. این بازسازی نشان می‌دهد که کمر نئاندرتال‌ها نیز دارای انحنای انسان‌های کنونی بوده است. بازسازی استخوان لگن اسکلت یافت شده، نشان داد که محل قرارگیری استخوان خاجی آن نیز مانند انسان‌های کنونی بوده است. این واقعیت باعث شد دانشمندان در مورد شباهت انحنای کمر نئاندرتال‌ها با انسان‌های کنونی یقین حاصل کنند.

این یافته‌ها با آنالیز اسکلت دیگر نئاندرتال‌های یافت شده نیز تایید شده است. «هسلر» به‌عنوان سرپرست این گروه تحقیقاتی، می‌گوید: «به‌طور کل می‌توان گفت هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد انسان‌های نئاندرتال دارای آناتومی متفاوتی بوده‌اند. اکنون زمان آن فرا رسیده که شباهت‌های اساسی بین نئاندرتال‌ها و انسان‌های مدرن را شناسایی کرده و تمرکز خود را بر روی تغییرات رفتاری و زیست‌شناسانه‌ای که بین انسان‌های مدرن و اجداد آن‌ها رخ داده است، معطوف کنیم.»

ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید