برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خبر خوش معاون وزیر بهداشت برای پرستاران

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خبر خوش معاون وزیر بهداشت برای پرستاران

ايرنا/ معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه‌ريزي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از افزايش ۹۰۰ هزار تا يک ميليون و ۲۰۰ هزار توماني حقوق پرستاران و استخدام ۲۵۰۰ پرستار در بيمارستانهاي دولتي خبر داد.

به گزارش وزارت بهداشت، سيد کامل تقوي نژاد روز سه شنبه در گزارشي به وزير بهداشت از افزايش ۵۰ درصدي امتيازات فصل هشتم آيين نامه اداري استخدامي کارکنان غير هيات علمي همه کارکنان دولتي گروه پرستاري اعم از پرستاري، اتاق عمل، هوشبري، بهيار و کمک بهيار که حکم يا قرارداد مستقيم با مراکز تابعه وزارت بهداشت دارند، خبر داد.

وي در تشريح اقدامات صورت گرفته در حوزه پرستاري افزود: اين افزايش حقوق به همه کارکنان دولتي گروه پرستاري اعم از رسمي، پيماني، طرحي، ضريب کا، پزشک خانواده و بيمه روستايي و همچنين نيروهاي قراردادي کار معين  تعلق گرفته و به طور ميانگين ۱۲ ميليون ريال به حقوق کارکنان اضافه شده است.
تقوي نژاد همچنين در خصوص افزايش حقوق و مزاياي گروه پرستاري شرکتي (بخش خصوصي) شاغل در مجموعه وزارت بهداشت نيز گفت: جلسات کارشناسي انجام و گزارش و راهکارهاي پيشنهادي آن ارائه شده که اقدامات لازم با توجه به رهنمودهاي وزير بهداشت در جلسه کارشناسي در حال انجام است. از جمله انعقاد قرارداد موسسات وابسته با شرکت کارآفرين و تدوين دستورالعمل واحد براي اجرا در مجموعه وزارت بهداشت که متوسط ۹ ميليون ريال به حقوق و مزاياي مشمولان اضافه مي شود.

معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي وزير بهداشت همچنين به صدور بخشنامه مورخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ به موسسات تابعه وزارت بهداشت مبني بر امکان ذخيره مرخصي استحقاقي استفاده نشده کارکنان درگير در بحث مواجهه با ويروس کرونا اشاره کرد که بر اساس نياز و ابلاغ موسسه از مرخصي خود استفاده نکرده اند و گفت: اين بخشنامه در حال اجراست.
تقوي نژاد همچنين از صدور بخشنامه به دانشگاههاي علوم پزشکي مبني بر جداسازي پرداخت اضافه کار کارکنان گروه پرستاري شاغل در بيمارستانها از کارانه و پرداخت کارانه بر اساس ۹۰ درصد از ۲۷.۵ درصد جزء حرفه اي بيمارستان به کارکنان مذکور و تسريع در پرداخت معوقات اضافه کار خبر داد و گفت: با توجه به تاکيد مجدد وزير بهداشت، مکاتبه لازم انجام مي شود و با توجه به مذاکرات انجام شده با همکاران معاونت درمان وزارت بهداشت، سيستم قاصدک مبني بر جداسازي اضافه کار از کارانه بسترسازي شده و دانشگاهها موظف به رعايت آن از تاريخ اول اسفند ۹۸ هستند.
وي افزود: دانشگاههايي که معوقات کارانه را پرداخت نکرده و به تاريخ مذکور رسيده اند، پرداختهاي خود را بر اساس مفاد اين بخشنامه انجام مي دهند اما دانشگاههاي علوم پزشکي که داراي معوقات کارانه و اضافه کار هستند، پس از پرداخت معوقات خود تا تاريخ اول اسفند ۹۸، پرداخت و محاسباتشان الزاما طبق بخشنامه فوق خواهد بود.
تقوي نژاد يادآور شد: با تلاشهاي صورت گرفته و وصول مطالبات از تامين اجتماعي، ميانگين معوقات اضافه کار از پنج ماه به سه ماه و کارانه از ۱۸ ماه به ۱۰ ماه کاهش يافته و در صورتي که مطالبات بيمه سلامت نيز وصول شود، پيش بيني مي شود معوقات کارانه به پنج ماه کاهش يابد.
وي همچنين از تدوين، تصويب و اجراي دستورالعمل اعمال مدرک تحصيلي و تغيير عنوان کارکنان قراردادي کار معين از سال ۱۳۹۸، از جمله قراردادي هاي گروه پرستاري خبر داد.
معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي گفت: مکاتبه و رايزني براي تامين اعتبار و اخذ مجوز برقراري فوق العاده ويژه به کارکنان درگير درمقابله با کرونا با تاکيد بر گروه پرستاري و همچنين ارائه پيشنهادها و بسته هاي حمايتي در خصوص جبران خدمات و پيش بيني در قوانين و مقررات گروه پرستاري و کارکنان درگير در مقابله با کرونا که طي نامه هاي مورخ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ به سازمان برنامه و بودجه و مورخ ۱۳ فروردين ۹۹ به ستاد ملي مديريت بيماري کرونا و مورخ ۱۶ ارديبهشت به رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور منعکس شده است که در اين راستا مبلغ پنج هزار ميليارد ريال به دانشگاههاي علوم پزشکي تخصيص داده شده و به ذينفعان پرداخت صورت گرفته است.
تقوي تژاد همچنين به مکاتبه با سازمان اداري و استخدامي کشور و ستاد ملي مديريت بيماري کرونا براي اخذ مجوزهاي لازم در خصوص اعطاي امتيازات ويژه در آزمونهاي استخدامي به گروه پرستاري و درماني درگير در مبارزه با کرونا اشاره کرد.
معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي وزير بهداشت با بيان اينکه مجوزهاي استخدامي بر اساس نيازسنجي نيروي انساني، توسعه بيمارستانها و بخشهاي بيمارستاني اخذ و توزيع مي شود، گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۷۱۳ نفر در مشاغل پرستاري و تعداد ۸۵۸ نفر ماما براي بکارگيري در بيمارستان هاي جديد و توسعه يافته و اتاق هاي زايمان (LDR) به صورت پيماني استخدام شدند.

وي افزود: مجوز استخدام سه هزار نفر به صورت پيماني نيز از سازمان اداري و استخدامي کشور دريافت شده است که ۲۵۰۰ نفر اين مجوز به گروه پرستاري و ۵۰۰ نفر ساير مشاغل اختصاص داشته و در حال رايزني براي تامين اعتبار با سازمان برنامه و بودجه کشور هستيم.
تقوي نژاد همچنين افزود: در حال پيگيري دريافت مجوز براي برگزاري آزمون استخدام ۲۲۸۴ نفر نيروي قراردادي هستيم که بخش اعظم آن گروه پرستاري و مامايي است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر