برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فرار دختر 16ساله به افغانستان پس از سرقت طلاهای مادر

منبع
همشهري
بروزرسانی
فرار دختر 16ساله به افغانستان پس از سرقت طلاهای مادر

همشهري/ دختري 16ساله که به تازگي با پسري افغان در فضاي مجازي آشنا شده بود، پس از سرقت طلاهاي مادرش از خانه فرار کرد و به افغانستان گريخت.

تحقيقات در اين پرونده از چند روز قبل با شکايت زن و شوهري در دادسراي جنايي تهران شروع شد. آنها از پسري افغان شکايت داشتند و مي‌گفتند که او، دخترشان را ربوده است. مادر اين دختر نوجوان به بازپرس شعبه نهم دادسرا گفت: دخترم مدتي قبل با پسري در فضاي مجازي آشنا شد. چند وقت که از آشنايي‌شان گذشت متوجه شد که پسر جوان کارگر ساختماني و اهل کشور افغانستان است.

وقتي دخترم ماجراي اين آشنايي را با ما مطرح کرد و گفت مرد افغان از او خواستگاري کرده است شوکه شديم. دخترم فقط 16سال دارد و من و شوهرم به‌شدت با اين ازدواج مخالفت کرديم. اما او لجبازي‌هايش را شروع کرد. به نشانه اعتراض غذا نمي‌خورد و با ما صحبت نمي‌کرد. همسرم وقتي متوجه شد که او همچنان با پسر افغان ارتباط تلفني دارد گوشي موبايلش را از او گرفت و اجازه نمي‌داد تنهايي از خانه خارج شود.

زن جوان در ادامه گفت: اين وضعيت ادامه داشت تا اينکه يک شب متوجه شديم دخترم بي‌آنکه ما را در جريان قرار بدهد از خانه فرار کرده است. او نيمه‌هاي شب زماني که من و همسرم خواب بوديم، وسايلش را جمع کرده و با برداشتن مدارک شناسايي از خانه رفته بود. علاوه بر اين دخترم تمام طلاهايم را که حدود 500تا 600ميليون تومان ارزش داشت را برداشته بود و من مطمئنم که جوان افغان او را فريب داده و تشويق کرده که طلاها را سرقت کند.

وي ادامه داد: بعد از رفتن دخترم همه جا را گشتيم تا اينکه دوستش حقايق تکان دهنده‌اي را برايمان بازگو کرد. او گفت که دخترم برايش تعريف کرده که با نقشه کارگر افغان قرار است طلاهاي مرا را سرقت کند تا با پرداخت پول به قاچاقچيان انسان به‌صورت غيرقانوني از کشور خارج شوند. دخترم به دوستش گفته که قرار است به افغانستان بروند و حالا من و همسرم به‌شدت نگران سرنوشت دخترم هستيم.

با شکايت اين زن و مرد، تحقيقات براي شناسايي ردي از دختر ناپديدشده و کارگر افغان با دستور بازپرس شعبه نهم دادسراي جنايي تهران آغاز شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar