برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیچیده‌ترین معادله پیش‌روی پرسپولیس!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پیچیده‌ترین معادله پیش‌روی پرسپولیس!

ورزش 3/ برد مقابل الشارجه پرسپوليس را به مرحله بعد مي‌برد مگر اين که يک اتفاق عجيب رخ دهد. 
سرخپوشان پايتخت باخت تلخي را در مقابل الدحيل قطر تجربه کردند و نتوانستند به صدرنشيني خود ادامه دهند. حالا الدحيل با ۹ امتياز در صدر است و پرسپوليس با ۷ امتياز اين تيم را تعقيب مي‌کند، البته يک بازي ديگر هم از ساعتي بعد بين الشارجه - التعاون برگزار خواهد شد.
* صعود پرسپوليس با شکست الشارجه
التعاون تيم شش امتيازي گروه و الشارجه تيم چهار امتيازي گروه هستند و امشب به مصاف هم خواهند رفت. تيم عربستاني در صورت پيروزي ۹ امتيازي مي‌شود و به صدر جدول صعود مي‌کند چرا که بازي رفت را از الدحيل برده است. نتيجه تساوي اين تيم را ۷ امتيازي مي‌کند و پايين تر از پرسپوليس نگه مي‌دارد اما پيروزي شارجه با صعود اين تيم به رتبه دوم همراه خواهد بود چرا که آن ها تفاضل گل بهتري نسبت به پرسپوليس دارند.
پرسپوليس حالا شانس کمي براي سرگروهي دارد. آن ها بايد منتظر برد/مساوي الشارجه در بازي امشب و برد التعاون در بازي با الدحيل (هفته آخر) باشند و خود تيم اماراتي را شکست دهند تا سرگروه شوند. اما براي صعود يک برد مقابل الشارجه کافي است مگر اين که حالتي مبهم و عجيب به وجود بيايد. 
* معادلات عجيب با برد - مساوي التعاون

اگر التعاون در مقابل الشارجه پيروز شود و مقابل الدحيل به تساوي برسد، ۱۰ امتيازي خواهد شد و الدحيل ۱۰ امتيازي را هم در کنار خود خواهد ديد. پرسپوليس هم با پيروزي مقابل شارجه با آن ها هم امتياز مي‌شود تا يک معادله عجيب تشکيل شود.
کار زماني عجيب تر خواهد شد که بدانيد الدحيل با برد رفت و برگشت مقابل پرسپوليس خود را محق صدرنشيني خواهد دانست، پرسپوليس با پيروزي رفت و برگشت برابر التعاون چنين ادعايي خواهد داشت و التعاون با برد در مقابل الدحيل مدعي صعود خواهد شد!
بنابراين اگرچه شايد از نگاه هواداران اين سه تيم، هر کدام از آن ها شايسته صعود باشند اما نمي‌توان دو تيم را بر ديگري ارجح دانست. پس احتمالا کار به تفاضل گل خواهد کشيد؛ جايي که پرسپوليس تفاضل دستکم ۰ را خواهد داشت، الدحيل نيز با همين وضعيت کار را تمام خواهد کرد اما التعاون دستکم تفاضل +۲ را پيش روي خود خواهد ديد.
در اين صورت التعاون که رفت و برگشت به پرسپوليس باخته، سرگروه مي‌شود و پرسپوليس و الدحيل (احتمالا) کارشان به گل زده مي‌کشد که وضعيت الدحيل بهتر است. بنابراين پرسپوليس براي اين که خيالش از صعود راحت شود، به يک برد با اختلاف بيش از يک گل نياز خواهد داشت؛ البته به شرطي که بازي امشب مساوي شود.
* حذف در کمين تيم غيربرنده!
شکست الشارجه که مقابل پرسپوليس دو بار کامبک زد و همچنين چهار بار دروازه الدحيل را گشود، عملا کار آساني نيست. بنابراين يک احتمال، تساوي يا شکست مقابل الشارجه بود.
در صورت باخت به شارجه، سرخ ها قطعا حذف خواهند شد اما تساوي ممکن است منجر به صعود يا حذف شود. اگر التعاون يک برد از دو بازي آينده کسب کند، تساوي پرسپوليس با حذف آن ها همراه نمي‌شود. همچنين اگر الشارجه امشب برنده باشد، تساوي صفر صفر يا يک بر يک، حکم به صعود قرمزها مي‌دهد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره