برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

درآمد ۵۴۰ هزار دلاری باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

منبع
ميزان
بروزرسانی
درآمد ۵۴۰ هزار دلاری باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

ميزان/ باشگاه‌هاي ايراني تا اين مرحله از ليگ قهرمانان آسيا موفق به کسب درآمدي ۵۴۰ هزار دلاري شده‌اند.
در پايان مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس به عنوان تيم اول گروه سوم و استقلال به عنوان تيم دوم گروه اول راهي مرحله يک‌هشتم نهايي شدند تا بدين ترتيب به مصاف حريفان خود در اولين مرحله حذفي بروند. سپاهان و شهرخودرو هم با اين رقابت‌ها وداعي زودهنگام داشتند.
در اين بين موضوع درآمدزايي باشگاه‌هاي ايراني از حضور در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در فصل جاري مي‌تواند جالب توجه باشد.
بر اساس قوانين afc تيم‌ها به ازاي هر پيروزي ۵۰ هزار دلار و براي هر تساوي ۱۰ هزار دلار دريافت خواهند کرد. پاداش صعود به مرحله اول حذفي (يک‌هشتم نهايي) نيز ۱۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است که درآمد باشگاه‌هاي ايراني (استقلال، پرسپوليس، سپاهان و شهرخودرو) تا اين مرحله از ليگ قهرمانان آسيا بابت صعود ۵۴۰ هزار دلار بوده است.
بيشترين درآمد در اين بين متعلق به پرسپوليس است؛ سرخ‌پوشان در مرحله گروهي موفق به کسب سه پيروزي و يک تساوي شده‌اند؛ يعني ۱۶۰ هزار دلار که با احتساب پاداش ۱۰۰ هزار دلاري صعود درآمدي ۲۶۰ هزار دلاري نصيبشان شده است.
استقلال با يک پيروزي و دو تساوي در مرحله گروهي ۷۰ هزار دلار به دست آورده است که با احتساب ۱۰۰ هزار دلار پاداش صعود، آبي‌پوشان ۱۷۰ هزار دلار به جيب زده‌اند.

سپاهان نيز با دو برد و يک مساوي در مرحله گروهي ۱۱۰ هزار دلار درآمدزايي داشته است. شهرخودرو نيز بدون هيچ امتيازي دست خالي ماند.
البته اين مبالغ با توجه به حذف نتايج تيم‌هاي الهلال عربستان که در گروه شهرخودرو حضور داشت و الوحده امارات در گروه استقلال محاسبه شده است.
کميته برگزاري مسابقات جايزه تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها را به شرح زير اعلام کرد:
تيم قهرمان:‌ ۴ ميليون دلار
تيم نايب قهرمان: ۲ ميليون دلار
حضور در نيمه نهايي: ۲۵۰ هزار دلار
حضور در يک چهارم نهايي: ۱۵۰ هزار دلار
حضور در يک هشتم نهايي: ۱۰۰ هزار دلار
پيروزي در مرحله گروهي و ساير مراحل حذفي: ۵۰ هزار دلار
تساوي در مرحله گروهي، و ساير مراحل حذفي: ۱۰ هزار دلار

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره