ايتنا/ با انتقال دادن اين پلتفرم به گوگل، توييتر بدون اعلام تعطيلي اين سرويس به توسعهدهندگان خود، ميتواند هزينههاي اجراي فابريک را حذف نمايد.
شرکت گوگل، پلتفرم «فابريک» به همراه گروه توسعهدهنده آن را از توييتر خريداري کرد.
به گزارش computerworld، گوگل از تصاحب پلتفرم توسعه برنامههاي موبايل توييتر با نام فابريک خبر داده است.
گوگل همچنين سرگرم خريداري محصولات ديگري از توييتر است؛ همچون سامانه گزارش بروز مشکل آن با نام Crashlytics، تحليلات برنامه سيار با نام Answers، سامانه ورود با نام Digits SMS، و نيز سامانه خودکارسازي توسعه با نام FastLane.
توييتر در سال ۲۰۱۴ فابريک را به عنوان يک بسته توسعه نرمافزاري ماژولار راهاندازي کرد تا به برنامهنويسان اين امکان را بدهد براي بهبود برنامههاي خود، از ابزارهاي گوناگون بهرهمند شوند.
اکنون اين پلتفرم براي برنامههايي که در دسترس ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون نفر از مردم جهان هستند و توسط ۵۸۰ هزار برنامهنويس توسعه داده شدهاند، خدمترساني انجام ميدهد.
گفتني است همزمان با تلاش توييتر براي يافتن سمت و سوي بهتر مالي و تجاري، اين شرکت در حال سبک کردن خود از بخشهاي غيرضروري است.
بدين ترتيب با انتقال دادن اين پلتفرم به گوگل، توييتر بدون اعلام تعطيلي اين سرويس به توسعهدهندگان خود، ميتواند هزينههاي اجراي فابريک را حذف نمايد.
اما پرسشي که باقي ميماند اين است که آيا توييتر تلاش ميکند با گرفتن چنين رژيمهاي لاغري و سبکبار کردن خود، نظر خريداران را جلب نمايد؟
البته پس از ناکامي مذاکرات سال گذشته پيرامون تصاحب توييتر، اين شرکت بايد بتواند روي پاي خودش بايستد.
در واقع اگر توييتر نتواند سودآوري کافي داشته باشد، تيشه به ريشه خودش خواهد زد و به همين دليل است که براي مثال از تعطيلي سرويس واين (Vine) و راهاندازي Vine Camera خبر داد که به علت عدم ميزباني ويديوها، هيچ هزينهاي براي آن در بر نخواهد داشت.
اما حالا نوبت به فابريک رسيده است چرا که ظاهراً توييتر به فروش ابزارهاي توسعه سازماني به عنوان يک دگرديسي غيرسودآور نگاه ميکند.
مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»