برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

والمارت به دنبال پایش اطلاعات بیومتریک مشتریان از طریق چرخ خرید است

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ديجياتو/ به نظر مي رسد که فروشگاه زنجيره اي والمارت مي خواهد از احساسات مردم هنگامي که در ميان قفسه هاي آکنده از محصولات مختلف قدم مي زنند باخبر شود. اين کمپاني اخيراً پتنتي در رابطه با چرخ هاي خريد متصل به اينترنت ثبت کرده که قادر به پايش و اندازه گيري اطلاعات بيومتريک هستند. اين تکنولوژي نه تنها قادر به پايش ضربان قلب مشتريان است، بلکه دماي بدن آنها و سرعت حرکت دادن چرخ خريد را نيز اندازه گيري مي کند. در اين پتنت که روز بيست و سوم آگوست به ثبت رسيده، چرخ خريدي تشريح مي شود که به مجموعه اي از سنتسورهاي مختلف مجهز شده؛ همه اين سنسورها هم در نهايت به يک سرور متصل مي شوند. از اين لحظه به بعد، تکنولوژي والمارت براساس اطلاعاتي که از دسته چرخ خريد دريافت مي شود، مي تواند به کارمندان فروشگاه خبر دهد که يک مشتري نيازمند کمک است. چنين اطلاعاتي ضمناً مي تواند به والمارت کمک کند تا درک عميق تري از واکنش مشتريان به فروشگاه هايش داشته باشد. هنگامي که ديتا به يک سرور فرستاده مي شود، سرور شروع به تحليل مقايسه اطلاعات بيومتريک فرد با اطلاعاتي پايه که از پيش تعيين شده اند مي کند. بنابر اين تحليل ها، سرور مي تواند تشخيص دهد که يک مشتري ممکن است نيازمند کمک يکي از کارمندان باشد يا خير و نوتيفيکشني براي کارمندان ارسال مي شود. اگرچه اين پتنت به نوعي انقلابي به نظر مي رسد، اما احتمالاً اصلي ترين کارکرد آن در مواقع اضطراري باشد. به عنوان مثال اگر اطلاعات بيومتريک يک مشتري نشان دهد که او نيازمند توجه فوري است، نوتيفيکيشني به سيستم مرکزي فروشگاه مخابره مي شود. کارکرد نهايي اين پتنت هم جمع آوري اطلاعات بيومتريک مشتريان و ساخت جداولي براساس آنهاست. مثلا فروشگاه ها مي توانند جدولي شامل اطلاعات مربوط به سطح استرس مشتريان خود بسازند و بسته به آن، فضاي فروشگاه خود را براي القاي آرامش هرچه بيشتر به مصرف کنندگان تغيير دهند. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره