برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
موبایل و بازی

دارندگان گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی نگران نباشند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دارندگان گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی نگران نباشند
ايسنا/ در پي انتشار اخبار مربوط به تغيير تابلوي شرکت‌هاي سامسونگ و ال‌جي در ايران، دبير انجمن واردکنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي گفت که اين مسئله مربوط به لوازم خانگي است و در ارائه خدمات و گارانتي گوشي‌هاي موبايل تغييري ايجاد نخواهد شد. در اين ميان هم مقامات صنفي و هم شرکت سامسونگ درباره ارائه خدمات پس از فروش و گارانتي به خريداران قبلي خود اطمينان خاطر دادند. اما براي برخي از مخاطبان درباره احتمال تغيير در بخش خدمات مربوط به گوشي‌هاي همراه اين برندها ايجاد شده بود که به گفته دبير انجمن واردکنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي از حدود دو سال پيش خدمات پس از فروش تلفن‌هاي همراه از سوي شرکت‌هاي واردکننده ارائه مي‌شود؛ بنابراين تغييري در اين زمينه رخ نمي‌دهد. امير اسحاقي اظهار کرد: سازمان حمايت ضابطه مشخصي درباره ارائه خدمات پس از فروش دارد که طبق آن شرکت‌هاي واردکننده به دولت تعهد محضري مي‌دهند که کليه موارد مرتبط با خدمات کالايي که مي‌خواهند وارد کنند مربوط به شرکت است. وي با بيان اينکه شرکت‌هاي واردکننده طبق تعهدشان موظف به ارائه خدمات هستند، گفت: نحوه ارائه خدمات و سرويس به شرکت‌ها مربوط مي‌شود، اما با توجه به نظارت شديد سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان مشکلي در اين زمينه وجود ندارد. دبير انجمن واردکنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي با اشاره به لزوم ارائه گزارش‌هاي سالانه به شرکت‌هاي بازرسي،‌ تصريح کرد: در حال حاضر سه شرکت بازرسي وضعيت سرويس دهي به مردم را بررسي مي‌کنند و شرکت‌ها را بر اساس ارائه خدمات رتبه‌بندي مي‌کنند. اسحاقي همچنين با اشاره به راه‌اندازي سامانه جامع گارانتي که اخيرا رونمايي شد،‌ اظهار کرد: اين سامانه براي همه بخش‌ها طراحي شده، اما فعلا به صورت پايلوت در بخش موبايل فعاليت مي‌کند که به سامانه همتا نيز وصل شده است. به گفته وي در حال حاضر خريداران مي‌توانند کد آي ام اي آي محصول خريداري شده را به *۷۷۷۷# پيامک ‌کنند و اطلاعات مربوط به وضعيت و مدت گارانتي، شرکت واردکننده و شرکت گارانتي را دريافت کنند. اسحاقي با بيان اينکه همه فرآيندهاي مربوط به خدمات پس از فروش گوشي‌هاي همراه در سامانه جامع گارانتي اتفاق مي‌افتد که تحت نظر سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد،‌ گفت: بنابراين مشکلي در زمينه خدمات پس از فروش گوشي‌هاي سامسونگ و ال‌جي ندارد و تغييري در اين زمينه رخ نمي‌دهد. به گفته دبير انجمن واردکنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي، دو سال است که خدمات پس از فروش تلفن‌هاي همراه از سوي شرکت‌هاي واردکننده ارائه مي‌شود و تقريبا نمايندگي شرکت‌هاي کره‌اي در بخش موبايل فعاليتي در اين زمينه ندارد و تقريبا همه خدمات دهندگان در اين بخش ايراني هستند. دبير انجمن واردکنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي با اشاره به تغيير رويه دولت در بخش واردات موبايل از سال ۱۳۹۷، تصريح کرد: از اوايل سال گذشته اجازه داد تعداد شرکت‌هاي واردکننده از ۳۹ به ۲۴۰ برسد. اين شرکت‌ها مي‌توانند هر برندي که توان واردات آن را دارند وارد کنند و خدمات لازم را ارائه دهند. وي افزود: برخي از شرکت‌هاي واردکننده خودشان مستقيما براي کالايي که وارد مي‌کنند خدمات مي‌دهند و برخي با شرکت‌هاي خدمات دهنده مشهور قرارداد مي‌بندند و آن‌ها متعهد خدمات مي‌شوند،‌ اما در هر دو حالت تعهد نامه محضري امضا مي‌شود. اسحاقي با بيان اينکه بازار موبايل رويه خود را پيدا کرده هيچ مشکلي در اين زمينه ايجاد نمي‌شود، تصريح کرد: با توجه به اينکه همه مسائل مربوط به ارائه خدمات تلفن‌هاي همراه در سامانه جامع گارانتي مکانيزه شده، همچنين تعداد زياد واردکنندگان و رقابت آن‌ها شد و نظارت سازمان حمايت بر اين بخش مصرف‌کننده ايراني به خدمات مورد نياز خود مي‌رسد و نگراني در اين زمينه وجود ندارد. هفته گذشته هم قطع ارائه سرويس‌هاي نرم‌افزاري پولي سامسونگ به کاربران ايراني خبرساز شد که علت آن از سوي اين شرکت "محدوديت‌هاي موجود در زمينه انتقال پول" عنوان شد.
در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره