برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در سال 2020 کدام بوده است؟

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در سال 2020 کدام بوده است؟
شهر سخت افزار/ موسسه Canalys امروز با انتشار گزارشي از ميزان فروش گوشي‌هاي سامسونگ در سه ماهه اول از سال 2020 ميلادي، پرفروش‌ترين گوشي اين شرکت در اين مدت را هم معرفي کرد. جالب آن است که بدانيد برخلاف انتظارات پرفروش‌ ترين گوشي سامسونگ در سال جاري ميلادي از ميان محصولات پرچمدار اين شرکت نبوده است. گوشي گلکسي A51 در ماه دسامبر سال گذشته ميلادي همراه با گوشي گلکسي A71 به همگان معرفي شد. از آن زمان بود که سامسونگ با انتشار اخباري اعلام کرد که اين دو گوشي ميان رده با فروش بسيار خوبي همراه هستند و کاربران زيادي را به سمت خود جذب کرده‌اند. اما گزارشي که امروز از سوي موسسه تحقيقاتي Canalys منتشر شد نشان مي‌دهد که گوشي گلکسي A51، توانسته است در سه ماهه آغازين از سال 2020 ميلادي عنوان پرفروش‌ ترين گوشي هوشمند سامسونگ در سطح دنيا را از آن خود کند. در اين گزارش آمده است که سامسونگ تاکنون و در سه ماهه نخستين از سال جاري ميلادي توانسته است چيزي در حدود شش ميليون نسخه از اين گوشي را در سرتاسر دنيا به فروش برساند. گلکسي A51 همچنين در حال حاضر به عنوان سومين گوشي پرفروش دنيا شناخته مي‌شود. در اين رده‌بندي گوشي‌ آيفون 11 با فروش 18 ميليون نسخه و همچنين دو گوشي شيائومي Redmi Note 8 و8T با فروش هشت ميليون نسخه در جايگاه اول و دوم قرار دارند.
در بخش ديگري از اين گزارش اعلام شده است که نام چهار محصول سامسونگ در ليست 10 گوشي پرفروش سال 2020 ميلادي ديده مي‌شود. گوشي‌هاي گلکسي A51، گلکسي A10S، گلکسي A20S و همچنين گلکسي A01. تخمين زده مي‌شود که سامسونگ در سه ماهه نخست از سال جاري ميلادي چيزي در حدود 5 ميليون نسخه از گوشي گلکسي A10S، چهار ميليون نسخه از گوشي گلکسي A20S و همچنين بيش از سه ميليون نسخه از گوشي گلکسي A01 را به فروش رسانده باشد.
در ليست 10 گوشي پرفروش سال 2020 ميلادي نام‌هاي ديگري همچون Redmi Note 8 Pro با فروش 5 ميليون نسخه، آيفون 11 Pro Max با فروش 4 ميليون نسخه، Redmi 8A با فروش سه ميليون نسخه و آيفون 11 پرو نيز با همين ميزان فروش ديده مي‌شود. رده بندي کامل گوشي‌هاي پرفروش سال 2020 ميلادي را مي‌توانيد در تصوير بالا مشاهده کنيد. در گزارش منتشر شده از سوي موسسه Canalys آمده است که قيمت مناسب، طراحي زيبا، صفحه نمايش بزرگ و دوربين اصلي چهارگانه را مي‌توان مهم‌ترين دليل استقبال کاربران گوشي گلکسي A51 دانست. اين گوشي داراي يک نمايشگر 6.5 اينچي Super AMOLED و از نوع Infinity-O است و همچنين از حسگر شناسايي اثر انگشت يکپارچه با نمايشگر، سيستم عامل اندرويد 10 و رابط کاربري One UI 2.0 بهره مي‌برد. از ميان ديگر ويژگي‌هاي شاخص اين گوشي مي‌توان به تراشه اکسينوس 9611، چهار يا شش گيگابايت حافظه رم و 64 يا 128 گيگابايت حافظه داخلي همراه با پشتيباني از کارت‌هاي حافظه microSD اشاره کرد. دوربين اين گوشي نيز توسط يک سنسور اصلي 48 مگاپيکسلي، يک سنسور 12 مگاپيکسلي و همچنين دو سنسور 5 مگاپيکسلي پشتيباني مي‌شود. دوربين سلفي 32 مگاپيکسلي و باتري با ظرفيت 4000 ميلي آمپر ساعت همراه با پشتيباني از فناوري شارژ سريع با خروجي 15 وات را هم مي‌توان از ديگر قابليت‌هاي اين گوشي دانست. گلکسي A51 همچنين تاکنون در چندين کشور دنيا بروزرساني ارتقا به رابط کاربري جديد One UI 2.1 را هم دريافت کرده است.
در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم