۳۱۹ هزار سیم کارت مزاحم قطع شدند

ايسنا/ آخرين آمار تعداد خطوط شخصي قطعشده به دليل مزاحمت پيامکي، حاکي از مسدود شدن ۳۱۹ هزار و ۷۹۹ خط شخصي توسط رگولاتوري است. براي جلوگيري از ارسال پيامکهاي تبليغاتي، راههاي مختلفي از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که براي ساماندهي پيامکهاي تبليغاتي که از طريق سامانههاي ارسال پيام کوتاه و با سرشمارههاي مختلف براي مشترکان تلفن همراه ارسال ميشد، ايجاد شد و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز سامانه ۱۹۵ را براي ساماندهي پيامکهاي تبليغاتي که با شمارههاي شخصي ارسال ميشدند، راهاندازي کرد. مسدود کردن خطوط شخصي پس از اينکه کسبوکارها با مسدود شدن سرشمارههاي پيامکي، به ارسال پيامک تبليغاتي با خطوط شخصي اقدام کردند، اتفاق افتاد و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تصميم گرفت سامانه ۱۹۵ را براي مقابله با پيامکهاي تبليغاتي که با شمارههاي شخصي ارسال ميشوند، راهاندازي کند. از سوي ديگر، مسدود کردن سرشمارههاي شخصي بدون شکايت از طرف کاربران، از طريق شناسايي رفتار سيمکارتهايي که تنها به ارسال پيامکهاي انبوه اقدام ميکردند و استفادههاي ديگري از جمله تماس و پيامک نداشتند هم راه ديگري براي جلوگيري از ارسال پيامکهاي مزاحم با شمارههاي شخصي بود. بر اين اساس، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از زمان مسدود کردن پيامکهاي مزاحم، تعداد خطوط شخصي قطعشده به دليل مزاحمت پيامکي را اعلام ميکند که طبق اين آمار، تا امروز ۲۲ تيرماه سال جاري، ۳۱۹ هزار و ۷۹۹ خط شخصي به دليل مزاحمت پيامکي قطع شده است. کاربران در صورت مواجهه با پيامکهايي که اقدام به ارسال پيامکهاي تبليغاتي با شماره شخصي ميکنند، ميتوانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سيمکارتهاي مزاحم را تسريع کنند. پيش از اين، پيمان قرهداغي -مديرکل دفتر حمايت از حقوق مصرفکننده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي- اظهار کرده بود: پيامک از طريق سرشمارهها براي کساني که دريافت پيامکهاي تبليغاتي را مسدود نکردند، قابل ارسال است اما اگر با ستاره ۸۰۰ مربع دريافت پيامکهاي تبليغاتي قطع شده باشد، نبايد از سرشمارهها پيامکي بيايد و اگر بيايد تخلف است. تخلفات مربوط به سرشمارهها هم قابليت ارسال پيامک به ۱۹۵ دارد و هم مردم ميتوانند در سايت ir.۱۹۵ شکايتشان را ثبت کنند.