نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

هفت بازی که با تبلیغات دروغین به فروش خوبی رسیدند

منبع
ويجياتو
بروزرسانی
هفت بازی که با تبلیغات دروغین به فروش خوبی رسیدند

ويجياتو/شکل معرفي يک بازي ويديويي تاثير عجيبي روي فروش آن دارد. براي همين ناشران هميشه سعي مي‌کنند موقع معرفي آثار جديدشان، بهترين نمايشي که مي‌توانند را تدارک ببينيد. با اين حال، برخي از ناشران هم هستند که پايشان را فراتر هم مي‌گذارند و با تبليغات دروغين سعي مي‌کنند مخاطب بيشتري را به سمت خود بکشانند و فروش بازي‌ها را تضمين کنند. در اين مقاله به سراغ همين بازي ها رفتيم و از آثاري برايتان گفتيم که با تبليغات دروغين شان، گيمرها را نسبت به بازي‌سازان بي‌اعتماد کردند.

7) Fable: The Journey

زماني که پيتر مولينيو بازي Fable: The Journey را معرفي کرد وعده‌هايي به ما داد که هنوز منتظر محقق شدنشان در بازي هستيم. مولينيو در آن زمان مي‌گفت که اگر يک بلوط را در بازي روي زمين بيندازيد و مدتي بعد به همان نقطه برگرديد، مي‌بينيد که يک درخت بلوط در آنجا رشد کرده. علاوه بر اين، او خيلي اصرار داشت که بازي خطي نيست و شما مي‌توانيد در دنياي Fable: The Journey، آنطور که مي‌خواهيد داستان را پيش ببريد. اما در نهايت به همان اندازه‌اي که با انداختن بلوط‌ روي زمين درخت حاصل مي‌شد، آزادي عمل هم داشتيد.

6) Project Milo و Kinect

اصولا پيتر مولينيو به خاطر معرفي اغراق‌آميز بازي‌هايش معروف است و اگر فکر مي‌کنيد Fable: The Journey تنها بازي او بوده که با دروغ‌ به جايي رسيده، بايد بگويم که اينطور نيست. البته در خصوص اين مورد، اغراق‌هاي مولينيو براي فروش بيشتر يک بازي نبود. زماني که کينکت توسط مايکروسافت معرفي شد، هايپ عجيبي در مورد بازي‌هاي آن شکل گرفت. يکي از دلايلش هم صحبت آقاي مولينيو در مورد بازي جديدش يعني پروژه مايلو بود. اثري که بايد با استفاده از دستورات صوتي کينکت به داستان يک پسر نوجوان و سگش شکل مي‌داديم. در تريلر معرفي بازي، پسري که برايتان گفتم واکنش‌هاي به شدت جالب و واقع‌گرايانه‌اي نسبت به ديالوگ‌ها و حرکات مخاطبش نشان مي‌داد. طوري که انگار واقعي بود و ما داشتيم با يک انسان در دنياي بازي‌هاي ويديويي ارتباط برقرار مي‌کرديم. همين نمايش، فروش اوليه کينکت را تضمين کرد و مايکروسافت توانست در همان ماه‌هاي ابتدايي، بيش از ۱۰ ميليون واحد از اين حسگر حرکتي نوآورانه را بفروشد. اما برخلاف انتظارها پروژه مايلو هيچ وقت رنگ آفتاب را به خودش نديد و با عرضه نشدنش همه احساس کرديم که مايکروسافت و مولينيو صرفا براي فروش بيشتر کينکت، نمايشي دروغين به خوردمان دادند.

5) Assassins’s Creed: Unity

سال ۲۰۱۳ بيانيه‌اي از سمت يوبيسافت منتشر شد و ناشر فرانسوي اذعان داشت که اگر بازي‌هاي در حال ساخت سري Assassin’s Creed به استانداردهاي لازم نرسند، زمان انتشارشان به تعويق مي‌افتد. اين جمله دقيقا در زماني گفته شد که Assassins’s Creed: Unity در دست توسعه قرار داشت و سال بعد با تريلرهاي فوق‌العاده‌اش همه گيمرها را انگشت به دهان گذاشت. با اين حال، وقتي که بازي عرضه و چشم‌مان به جمال آن باگ‌هاي وحشتناک روشن شد، فهميديم که ديگر نبايد به يوبيسافت و گفته‌هايش خيلي اعتماد کرد.

4) Spore

زماني که Spore معرفي شد، الکترونيک آرتز در مورد ويژگي‌هاي مختلف آن صحبت کرد و با همين صحبت‌ها، هايپ عجيبي به جان گيمرها انداخت. براي مثال، الکترونيک آرتز در آن زمان مي‌گفت که Spore زندگي زيرآب را نيز به تصوير مي‌کشد و با ابزار ويرايش مختلفش مي‌توان دنياي بازي را نيز تغيير داد. با اين حال، نه تنها اين ويژگي‌ها در کنار خيلي چيزهاي ديگر از بازي حذف شدند، بلکه از ميزان واقع‌گرايي ظاهر کاراکترها هم به ميزان قابل توجهي کم شد.

3) Watch Dogs

تريلر معرفي Watch Dogs در سال ۲۰۱۲، جزو منفورترين تريلرهاي تاريخ است. نه به خاطر اينکه نمايش بازي عالي نبود. اتفاقا همه چيز در بي‌نقص‌ترين حالت ممکنش قرار داشت. طوري که بسياري از گيمرها به قدري هايپ شده بودند که Watch Dogs را با GTA مقايسه مي‌کردند. اما خيلي زود متوجه شديم که واقعا چنين مقايسه‌اي اصلا کار درستي نبوده. چراکه نسخه نهايي Watch Dogs هيچ شباهتي به چيزي که در تريلر اولش ديده بوديم نداشت. از سطح کيفي گرافيک بازي به ميزان قابل توجهي کاسته شده بود و يوبيسافت با اين کار به ما نشان داد که هدفشان از نمايش آن تريلر، صرفا جذب مخاطب و فروش بيشتر بوده.

2) The Division

اگر همين الان هم در اينترنت به دنبال تريلر اول The Division بگرديد و آن را تماشا کنيد، براي خريد بازي ترغيب خواهيد شد. بازي به قدري گرافيک فوق‌العاده‌اي داشت که هنوز مثلش را در آخرين آثار نسل هشتم هم نمي‌توان ديد. اما اگر واقعا فکر کرديد که پس از فاجعه Watch Dogs، يوبيسافت طرفدارانش را با The Division رو سفيد کرد، سخت در اشتباهيد. چراکه ميزان داون‌گريد گرافيک The Division از Watch Dogs هم بيشتر بود. حتي توسعه‌دهندگان يک سري از ادعاهاي خود مثل عدم استفاده بازي از ميکروترنزکشن را بعد از عرضه نقض کردند. جالب اينکه از نظر گيم‌پلي نيز نسخه‌ نهايي The Division در سطح متوسطي قرار داشت و به هيچ وجه با آنچه در اولين تريلرش ديديم ، قابل مقايسه نبود.

1) No Man’s Sky

وقتي که صحبت از اعتماد مي‌شود، نام No Man’s Sky از نوع بدش در تاريخ ويديو گيم‌ مي‌درخشد. درست است که الان وضعيت بازي بهتر شده اما نسخه اوليه بازي، فرسنگ‌ها با چيزي که تيم توسعه‌دهنده به ما نشان داده بود فاصله داشت. قرار بود بازي ۱۸ کوينتيليون سياره داشته باشد و سازندگان مي‌گفتند احتمال کمي وجود دارد که من و شما بتوانيم در طول عمرمان به يک سياره مشابه پا بگذاريم. علاوه بر اين، تيم سازنده بارها به اين اشاره کرده بود که No Man’s Sky المان‌هاي مولتي پلير هم خواهد داشت. اما در نهايت مشخص شد که نه تنها المان‌هاي مولتي پلير، بلکه خيلي از چيزهاي ديگري هم که هلو گيمز وعده داده بود در No Man’s Sky وجود ندارند. No Man’s Sky دقيقا مثل يک بازي ارلي اکسس عرضه شد و آنقدر ايرادات عجيب و غريب داشت که دروغ‌هاي تيم سازنده در ميانشان گم بود.

خب اين هم از بازي هايي که با تبليغات دروغين به فروش خوبي رسيدند. البته تعداد اين آثار خيلي بيشتر از چيزي است که ما در اين متن گفتيم. براي همين دوست داريم نظر شما را هم بدانيم.

همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره