گیم فا/ استودیو‌ی یوبی‌سافت تورنتو (Ubisoft Toronto) به تازگی در رابطه با جهان بازی Far Cry 6 و منابع الهام آن اطلاعاتی را منتشر کرده است. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به این اطلاعات و صحبت‌ها داشته باشیم.

سرانجام در اولین قسمت از رویداد آنلاین Ubisoft Forward بود که از ششمین نسخه‌ی شماره‌دار سری مشهور Far Cry به طور کامل رونمایی شد. همچنین تا کنون اطلاعات بسیاری در رابطه با این عنوان منتشر شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اضافه شدن شهر‌های بزرگ به نقشه‌ی بازی Far Cry 6 و همین‌طور تغییر نوع نمایش میان‌پرده‌های این عنوان برای اولین بار پس از چند بازی آخر مجموعه‌ی Far Cry اشاره کرد.

اگرچه ما در رویداد Ubisoft Forward شاهد نمایش گیم‌پلی از بازی Far Cry 6 نبودیم، اما همان تریلر سینماتیک کافی بود تا بتوانیم یک کلیتی از جهان بازی که با نام یارا (Yara) شناخته می‌شود، به دست آوریم؛ جهانی که درعین پیشرفته بودن در بعضی از زمینه‌ها، فضای کلی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی در برخی کشورهای آمریکای لاتین را تداعی می‌کند. حال به تازگی آقای نوید خاوری (Navid Khavari)، کارگردان روایت (Narrative Director) بازی Far Cry 6 اطلاعاتی را در رابطه با الهام‌گیری‌های توسعه دهندگان این اثر برای خلق جهان بازی منتشر کرده‌اند.

طبق صحبت‌هایی که ایشان در وبلاگ یوبی‌سافت (Ubisoft Blog) منتشر کرده‌اند، همان‌طور که بسیاری از بازی‌بازان از ابتدا حدس و گمانه‌زنی می‌کردند، منبع الهام اصلی جهان بازی Far Cry 6، کشور کوبا و نزاع‌های سیاسی گذشته‌ی این کشور بوده است. در پی همین موضوع، برخی از توسعه دهندگان این عنوان برای چند هفته به کشور کوبا سفر کرده تا بتوانند به خوبی با فرهنگ، موسیقی و فضای کشور آشنا شوند. همچنین علاوه بر ارتباط و تعامل با مردم بومی این کشور، تیم توسعه موفق شده است تا با برخی از سربازان بازنشسته‌ی چریکی این کشور نیز گفت‌وگو داشته باشد. پس از آن بود که توسعه دهندگان موفق شده‌اند تا به خوبی ایده‌های خود در رابطه با سرزمین یارا را به خوبی در بازی پیاده‌سازی کنند. سرزمینی که گویا در مقطعی از تاریخ گیر کرده و منجمد شده است (اگر بخواهیم کمی توضیحات کامل‌تر بدهیم، باید بگوییم منظور از سرزمین منجمد شده در دوره‌ای خاص این است که کشور از زمانی به بعد دیگر پیشرفتی از لحاظ وضعیت ظاهری سازه‌های شهری، رفتار ساکنان و… نکرده است و در عین آنکه جهان بازی در زمان حال قرار دارد و ما در آن می‌توانیم برخی از تکنولوژی‌های روز همچون گوشی‌های هوشمند را ببینیم اما هنگام قدم زدن در آن، گویا به زمان گذشته سفر کرده‌ایم).

در ادامه شما می‌توانید بخشی از صحبت‌های آقای نوید خاوری در رابطه با این موضوع را مشاهده کنید:

مطمئناً به اولین مکانی که ذهنتان پس از صحبت کردن در رابطه با جنگ‌های چریکی می‌رود، کشور کوبا است و ما بسیار خوش‌شانس بوده‌ایم که توانستیم به این کشور یک سفر داشته باشیم. من و دیگر اعضای گروه توانستیم یک ماه در آنجا بمانیم و سراسر جزیره را کاوش کنیم. در طول این سفر ما توانستیم با مردم فوق‌العاده‌ای دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم و اطلاعات زیادی از فرهنگ و موسیقی این کشور بیاموزیم. همچنین ما این افتخار را داشتیم تا با برخی از چریکی‌های سابق این کشور دیدار و گفت‌وگو کنیم.

این سفر به نوعی یک نقطه‌ی پرش برای تیم ما حساب می‌شد. هدف ما از خلق جهان یارا، به نمایش گذاشتن جنگ‌های چریکی مدرن نبود. هدف ما از خلق یارا این بود که بازی‌باز هنگام قدم زدن در این سرزمین حس سفر کردن به منطقه‌ای را داشته باشد که در مقطعی از تاریخ منجمد شده است؛ حس قدم زدن در کارت‌های‌ پستال با مناظر زیبا و فضایی قدیمی.

همچنین از مصاحبه‌های اخیر آقای نوید خاوری می‌توان به صحبت‌های ایشان در رابطه با پررنگ‌تر شدن نقش آنتاگونیست اصلی بازی Far Cry 6 در داستان این عنوان اشاره کرد که شما می‌توانید آن را از این قسمت مطالعه کنید. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، شخصیت منفی اصلی بازی Far Cry 6، آنتون کاستیلو (Anton Castillo) نام دارد که آقای جیانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito) وظیفه‌ی بازیگری و صداگذاری این شخصیت را بر عهده داشته‌اند.

بازی Far Cry 6، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ (۱۸ فوریه ۲۰۲۱) برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی استیشن ۵، اکس‌باکس وان، اکس‌باکس سری اکس و گوگل استدیا عرضه خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که بازی Far Cry 6 شامل یک نسخه‌ی قابل خرید برروی فروشگاه مایکروسافت و سونی می‌شود به این معنا که با یک بار دریافت بازی Far Cry 6 برروی هر یک از این دو فروشگاه، قادر به اجرای بازی چه برروی کنسول نسل هشتمی خود و چه برروی کنسول نسل نهمی خود خواهید بود.

همراهان عزیز، آخرین خبر را بر روی بسترهای زیر دنبال کنید: ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید