گيم فا/ استوديوي يوبيسافت تورنتو (Ubisoft Toronto) به تازگي در رابطه با جهان بازي Far Cry 6 و منابع الهام آن اطلاعاتي را منتشر کرده است. در ادامه همراه ما باشيد تا نگاهي به اين اطلاعات و صحبتها داشته باشيم.
سرانجام در اولين قسمت از رويداد آنلاين Ubisoft Forward بود که از ششمين نسخهي شمارهدار سري مشهور Far Cry به طور کامل رونمايي شد. همچنين تا کنون اطلاعات بسياري در رابطه با اين عنوان منتشر شده است که از جملهي آنها ميتوان به اضافه شدن شهرهاي بزرگ به نقشهي بازي Far Cry 6 و همينطور تغيير نوع نمايش ميانپردههاي اين عنوان براي اولين بار پس از چند بازي آخر مجموعهي Far Cry اشاره کرد.
اگرچه ما در رويداد Ubisoft Forward شاهد نمايش گيمپلي از بازي Far Cry 6 نبوديم، اما همان تريلر سينماتيک کافي بود تا بتوانيم يک کليتي از جهان بازي که با نام يارا (Yara) شناخته ميشود، به دست آوريم؛ جهاني که درعين پيشرفته بودن در بعضي از زمينهها، فضاي کلي دهههاي ۵۰ و ۶۰ ميلادي در برخي کشورهاي آمريکاي لاتين را تداعي ميکند. حال به تازگي آقاي نويد خاوري (Navid Khavari)، کارگردان روايت (Narrative Director) بازي Far Cry 6 اطلاعاتي را در رابطه با الهامگيريهاي توسعه دهندگان اين اثر براي خلق جهان بازي منتشر کردهاند.
طبق صحبتهايي که ايشان در وبلاگ يوبيسافت (Ubisoft Blog) منتشر کردهاند، همانطور که بسياري از بازيبازان از ابتدا حدس و گمانهزني ميکردند، منبع الهام اصلي جهان بازي Far Cry 6، کشور کوبا و نزاعهاي سياسي گذشتهي اين کشور بوده است. در پي همين موضوع، برخي از توسعه دهندگان اين عنوان براي چند هفته به کشور کوبا سفر کرده تا بتوانند به خوبي با فرهنگ، موسيقي و فضاي کشور آشنا شوند. همچنين علاوه بر ارتباط و تعامل با مردم بومي اين کشور، تيم توسعه موفق شده است تا با برخي از سربازان بازنشستهي چريکي اين کشور نيز گفتوگو داشته باشد. پس از آن بود که توسعه دهندگان موفق شدهاند تا به خوبي ايدههاي خود در رابطه با سرزمين يارا را به خوبي در بازي پيادهسازي کنند. سرزميني که گويا در مقطعي از تاريخ گير کرده و منجمد شده است (اگر بخواهيم کمي توضيحات کاملتر بدهيم، بايد بگوييم منظور از سرزمين منجمد شده در دورهاي خاص اين است که کشور از زماني به بعد ديگر پيشرفتي از لحاظ وضعيت ظاهري سازههاي شهري، رفتار ساکنان و… نکرده است و در عين آنکه جهان بازي در زمان حال قرار دارد و ما در آن ميتوانيم برخي از تکنولوژيهاي روز همچون گوشيهاي هوشمند را ببينيم اما هنگام قدم زدن در آن، گويا به زمان گذشته سفر کردهايم).
در ادامه شما ميتوانيد بخشي از صحبتهاي آقاي نويد خاوري در رابطه با اين موضوع را مشاهده کنيد:
مطمئناً به اولين مکاني که ذهنتان پس از صحبت کردن در رابطه با جنگهاي چريکي ميرود، کشور کوبا است و ما بسيار خوششانس بودهايم که توانستيم به اين کشور يک سفر داشته باشيم. من و ديگر اعضاي گروه توانستيم يک ماه در آنجا بمانيم و سراسر جزيره را کاوش کنيم. در طول اين سفر ما توانستيم با مردم فوقالعادهاي ديدار و گفتوگو داشته باشيم و اطلاعات زيادي از فرهنگ و موسيقي اين کشور بياموزيم. همچنين ما اين افتخار را داشتيم تا با برخي از چريکيهاي سابق اين کشور ديدار و گفتوگو کنيم.
اين سفر به نوعي يک نقطهي پرش براي تيم ما حساب ميشد. هدف ما از خلق جهان يارا، به نمايش گذاشتن جنگهاي چريکي مدرن نبود. هدف ما از خلق يارا اين بود که بازيباز هنگام قدم زدن در اين سرزمين حس سفر کردن به منطقهاي را داشته باشد که در مقطعي از تاريخ منجمد شده است؛ حس قدم زدن در کارتهاي پستال با مناظر زيبا و فضايي قديمي.
همچنين از مصاحبههاي اخير آقاي نويد خاوري ميتوان به صحبتهاي ايشان در رابطه با پررنگتر شدن نقش آنتاگونيست اصلي بازي Far Cry 6 در داستان اين عنوان اشاره کرد که شما ميتوانيد آن را از اين قسمت مطالعه کنيد. همانطور که احتمالاً ميدانيد، شخصيت منفي اصلي بازي Far Cry 6، آنتون کاستيلو (Anton Castillo) نام دارد که آقاي جيانکارلو اسپوزيتو (Giancarlo Esposito) وظيفهي بازيگري و صداگذاري اين شخصيت را بر عهده داشتهاند.
بازي Far Cry 6، در تاريخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ (۱۸ فوريه ۲۰۲۱) براي پلتفرم رايانههاي شخصي و کنسولهاي پلياستيشن ۴، پلي استيشن ۵، اکسباکس وان، اکسباکس سري اکس و گوگل استديا عرضه خواهد شد. همچنين لازم به ذکر است که بازي Far Cry 6 شامل يک نسخهي قابل خريد برروي فروشگاه مايکروسافت و سوني ميشود به اين معنا که با يک بار دريافت بازي Far Cry 6 برروي هر يک از اين دو فروشگاه، قادر به اجراي بازي چه برروي کنسول نسل هشتمي خود و چه برروي کنسول نسل نهمي خود خواهيد بود.
بازار