برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خبر خوش برای گیمرها؛ پلتفرم ابری xCloud در راه است

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
خبر خوش برای گیمرها؛ پلتفرم ابری xCloud در راه است

شهر سخت افزار/ پلتفرم گيمينگ ابري xCloud از شهريور ماه آغاز به کار مي‌کند.

بدون شک xCloud يکي از پروژه‌هاي جاه‌طلبانه و انقلابي مايکروسافت در دنياي فناوري و گيمينگ به شمار مي‌رود که به مرحله نهايي عرضه عمومي نزديک شده است. پس از سال‌هاي تلاش و انجام آزمايش‌هاي مختلف، مايکروسافت امروز به طور رسمي اعلام کرد که پلتفرم گيمينگ ابري xCloud در ماه سپتامبر سال جاري ميلادي به صورت عمومي عرضه خواهد شد.

xCloud اولين پلتفرم‌هاي گيمينگ ابري است که براي اجراي آنلاين بازي‌هاي کنسول ايکس باکس توسط مايکروسافت طراحي و معرفي شده بود. پس از مدتي شرکت گوگل به منظور رقابت با مايکروسافت از سرويس ابري Stadia رونمايي کرد اما اين پلتفرم از ابتداي عرضه تا به امروز عملکرد مناسبي نداشته و به نوعي با شکست مواجه شده است.

مايکروسافت پروژه xCloud را با هدف اجراي بازي‌هاي کنسول ايکس باکس به صورت آنلاين و بدون نياز به کنسول فيزيکي راه اندازي کرد؛ در واقع با استفاده از اين سرويس مي‌توانيد بازي‌هاي ايکس باکس را بر روي کامپيوتر خانگي، تبلت، گوشي هوشمند و يا لپ‌تاپ تجربه کنيد. بر خلاف گوگل، مايکروسافت براي عرضه عمومي اين سرويس عجله چنداني نداشت و به همين دليل آزمايش‌هاي گسترده‌تري را با هدف بهينه سازي بيشتر بر روي اين پلتفرم ابري انجام داد.

بدون شک سرويس ابري xCloud و نسل نهم کنسول گيمينگ Xbox Series X از بزرگ‌ترين دستاورد‌هاي دنياي گيمينگ در سال‌هاي اخير به شمار مي‌روند. طبق اعلام رسمي مايکروسافت، پلتفرم ابري xCloud از ماه سپتامبر سال جاري ميلادي (اواسط شهريور) به طور رسمي براي کاربران سرويس اشتراکي Game Pass Ultimate (ماهانه 15 دلار) عرضه خواهد شد.

در واقع براي تجربه پلتفرم ابري xCloud نياز به پرداخت حق اشتراک جداگانه نداريد و حق عضويت ماهانه سرويس Game Pass Ultimate کفايت مي‌کند. بدون شک مايکروسافت برنده رقابت پلتفرم‌هاي گيمينگ ابري خواهد بود، زيرا به واسطه سرويس Game Pass صدها عنوان گيمينگ جذاب به صورت رايگان در اختيار گيمرها قرار خواهد گرفت؛ همچنين کاربران مي‌توانند بازي‌هاي خريداري شده بر روي حساب کاربري ايکس باکس خود را در اين پلتفرم تجربه کنند، اما شرايط براي کاربران سرويس Stadia گوگل کاملاً متفاوت است.

کاربران براي دسترسي سرويس ابري گوگل استاديا علاوه بر کيت استارتر 100 دلاري و حق اشتراک ماهيانه 10 دلاري، بايد مبلغ 60 دلار را براي هر بازي به صورت جداگانه بپردازند. بدون شک پس از عرضه رسمي سرويس xCloud، پلتفرم گوگل استاديا با مشکلات فراوان خود به فراموشي سپرده خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره