برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مشخصات دوربین گلکسی S20 لایت اعلام شد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ مشابه سال گذشته، امسال نيز سامسونگ قصد دارد يک نسخه سبک تر از گلکسي اس بيست را معرفي کند و به تازگي مشخصات دوربين گلکسي اس ۲۰ فن اديشن اعلام شده است.

در سال گذشته سامسونگ استراتژي جديدي را به کار گرفت و همزمان با رونمايي از پرچمداران سري گلکسي اس ده يک نسخه سبک‌تر از اين سري را نيز روانه بازار کرد. حالا به نظر مي‌رسد که امسال نيز نسخه گلکسي اس بيست فن اديشن – Galaxy S20 Fan Edition که احتمال دارد با نام گلکسي اس بيست لايت روانه بازار شود، دقيقا در راستاي همين سياست توليد خواهد شد.

پيش از اين پيش‌بيني مي‌شد که اين اسمارت فون داراي يک دوربين ۵۰ مگاپيکسلي با سنسور ISOCELL Bright GN1 به عنوان دوربين اصلي باشد، اما امروز خبرگزاري سم موبايل در گزارشي اين موضوع را رد کرد. به تازگي گزارشي از مشخصات دوربين گلکسي اس ۲۰ فن اديشن منتشر شده که به نقل از منابع مطلع در کره جنوبي اعلام کرده است که اين گوشي داراي يک ساختار سه گانه بر روي پنل پشتي خود خواهد بود. 

در کادر دوربين‌هاي اين محصول، شاهد يک سنسور ۱۲ مگاپيکسلي، يک دوربين فوق عريض ۱۲ مگاپيکسلي و يک لنز تله فوتو ۸ مگاپيکسلي با زوم اپتيکال سه برابر خواهيم بود. يک دوربين ۳۲ مگاپيکسلي به عنوان سنسور سلفي اين محصول در نظر گرفته شده و از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، شش گيگابايت حافظه رم، ظرفيت داخلي ۱۲۸ گيگابايتي، نمايشگر ۶.۵ يا ۶.۷ اينچي و تکنولوژي شارژ سريع به عنوان ديگر مشخصات آن ياد مي‌شود.

از حيث نرم افزاري نيز گلکسي اس بيست لايت احتمالا به اندرويد ۱۰ و يک نسخه جديد از رابط کاربري انحصاري One UI 2.5 سامسونگ مجهز خواهد شد. انتظار ر مي‌رود که پيش فروش اين محصول در حوالي ماه اکتبر و تا اواخر سال جاري ميلادي انجام شود و سامسونگ در برنامه‌هاي اقتصادي خود، فروش پنج ميليون واحدي را براي آن پيش‌بيني کرده است. احتمالا شاهد يک برچسب قيمتي ۷۵۰ دلاري بر روي جعبه اين محصول خواهيم بود و براي مقايسه جالب است بدانيد که سال گذشته گلکسي اس ۱۰ لايت داراي برچسب ۶۸۵ دلاري در هنگام آغاز فروش اين محصول بود.

گلکسي اس ۲۰ فن اديشن که احتمالا آن را با نام گلکسي اس ۲۰ لايت در بازار خواهيم ديد، پيش‌تر در گزارشي توسط افشاگر معروف، Ice Universe، و به نقل از منابع داخلي کمپاني سامسونگ رويت شده بود. او باور دارد که اين گوشي جديد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ روانه بازار مي‌شود و البته بهره‌گيري از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ را نيز براي آن تاييد کرده بود؛ پيش‌تر تصور مي شد که پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و يا ۷۶۵G به عنوان مغز متفکر اين گوشي به کار گرفته شود اما حالا آن احتمال رد شده است. 

اين مدل از پرچمداران جديد سامسونگ به يک نمايشگر امولد مجهز مي‌شود و احتمالا زماني که کاربران در بالاترين رزولوشن ممکن از آن استفاده مي‌کنند، نرخ تازه‌سازي ۱۲۰ در دسترس آنها قرار نخواهد گرفت؛ درست مشابه گوشي هاي ديگر خانواده گلکسي اس ۲۰. مطابق انتظارات قيمت اين مدل که داراي يک حفره درون نمايشگر براي ميزباني از دوربين سلفي خواهد بود، کمتر از ديگر مدل هاي سري اس بيست تعيين مي‌شود.

البته پشتيباني از استاندارد IP68 براي مقاومت در برابر آب و ذرات گرد و غبار نيز براي آن وجود خواهد داشت و در ليست زير شما مي‌توانيد مهمترين مشخصات احتمالي اين گوشي که تا به حال در گزارش‌هاي مختلف به آنها اشاره شده را مشاهده کنيد:

نمايشگر ۶.۷ اينچي Super AMOLED Plus Infinity-O با رزولوشن فول اچ دي پلاس (۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پيکسل) و تراکم پيکسلي ۳۹۴ پيکسل بر هر اينچ
پردازنده هشت هسته‌اي Snapdragon 855 با ليتوگرافي هفت نانومتري، حداکثر فرکانس ۲.۸ گيگاهرتز و فرکانس‌هاي ۲.۴ + ۱.۷ گيگاهرتز به همراه پردازشگر گرافيکي Adreno 640

هشت گيگابايت حافظه رم از نوع پنل‌هاي LPDDR4x به همراه ۱۲۸ گيگابايت ظرفيت داخلي از نوع حافظه‌هاي فلش UFS 2.1 و قابليت ارتقا از طريق کارت حافظه جانبي ميکرو اس دي تا سقف يک ترابايت
سيستم عامل اندرويد ده و رابط کاربري OneUI 2.0
پشتيباني از دو سيم‌کارت به صورت هيبريدي (نانو + نانو/ ميکرو اس دي)
دوربين ۴۸ مگاپيکسلي با گشودگي ديافراگم f/2.0 به همراه فلش ال اي دي روي پنل پشتي، سيستم تثبيت اپتيکال تصوير Super Steady، دوربين فوق عريض ۱۲ مگاپيکسلي با گشودگي ديافراگم f/2.2 و دوربين پنج مگاپيکسلي با امکان ثبت تصاوير ماکرو از فاصله چهار سانتي متري و گشودگي ديافراگم f/2.0
دوربين سلفي ۳۲ مگاپيکسلي با گشودگي ديافراگم f/2.2
سنسور اثر انگشت داخل نمايشگر
پورت يو اس بي تايپ سي (مشترک براي ورود هدفون)
پشتيباني از فناوري پرداخت سامسونگ پي
ابعاد: ۷۵.۶ ميلي‌متر عرض در ۱۶۲.۵ ميلي‌متر طول در ۸.۱ ميلي‌متر ضخامت و وزن ۱۸۶ گرمي

پشتيباني از فناوري‌هاي ارتباطي Dual 4G VoLTE، واي فاي ۸۰۲.۱۱ac (فرکانس ۲.۴/۵ گيگاهرتز)، بلوتوث ۵، جي پي اس با GLONASS، يو اس بي ۳.۱، ان اف سي و MST
باتري با ظرفيت ۴۵۰۰ ميلي‌آمپر ساعت و پشتيباني از شارژ سريع ۲۵ واتي

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره