برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مایکروسافت با وجود بحران جهانی کرونا هم افزایش درآمد داشت

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ مايکروسافت گزارش مالي خود در سه ماهه چهارم سال مالي ۲۰۲۰ را منتشر کرد که برخلاف انتظارات، از درآمدزايي مطلوب اين شرکت در بازه ياد شده با وجود رکود اقتصادي ناشي از دنياگيري کوويد-۱۹ خبر مي‌دهد.

گزارش مالي مايکروسافت در سه ماهه چهارم سال مالي ۲۰۲۰ (آوريل تا ژوئن) نشان مي‌دهد که دنياگيري کرونا نه تنها ضرري به اين شرکت وارد نکرده، بلکه براي بسياري از بخش‌هاي اين شرکت سودآور بوده است که دلايل اصلي آن دورکاري مردم دنيا، روي آوردن کاربران به بازي‌هاي ويديويي، ويديوکنفرانس و ديگر سرگرمي‌هاي مجازي اعلام شده است.

مايکروسافت مي‌گويد ۳۸.۰ ميليارد دلار در سه ماهه چهارم سال مالي ۲۰۲۰ درآمد داشته است که افزايش ۱۳ درصدي را نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل نشان مي‌دهد. از اين ميزان، ۱۱.۲ ميليارد دلار سود بوده که ۵ درصد در مقايسه با سال گذشته رشد داشته است. کسب و کار مايکروسافت به لطف عملکرد مناسب اين شرکت در بخش محاسبات ابري و فروش خوب محصولات سرفيس و خدمات Xbox، دوران خوشي را در دوران کرونا سپري مي‌کند.

بخش Intelligent Cloud مايکروسافت ۱۳.۴ ميليارد دلار درآمد در بازه مالي مورد بحث عايد اين شرکت کرده که ۱۷ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل رشد داشته است. قسمت اعظم درآمدهاي اين بخش به لطف پلتفرم «اژور» بوده که نزديک به ۵۰ درصد رشد کرده است.

بخش سرفيس و Xbox همانند پلتفرم اژور يا محصولات آفيس و ويندوز براي مايکروسافت پول ساز نيستند، اما همچنان به رشد قابل توجه خود ادامه مي‌دهند. مايکروسافت مي‌گويد درآمد بخش سرفيس تقريباً ۳۰ درصد در سه ماهه چهارم سال مالي ۲۰۲۰ نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل رشد داشته است. بخش Xbox نيز به لطف فروش خوب بازي‌ها و اشتراک Xbox Live و ديگر محتواهاي ديجيتالي، ۶۵ درصد رشد کرده است.

از ديگر عوامل تأثيرگذار در افزايش درآمد مايکروسافت در سه ماهه چهارم سال مالي ۲۰۲۰ مي‌توان به فروش ويندوز (رشد ۷ درصد)، محصولات تجاري آفيس (رشد ۵ درصد)، محصولات مصرفي آفيس (رشد ۶ درصد) و لينکدين (رشد ۱۰ درصد) اشاره کرد.

کسب و کار مايکروسافت با عملکرد خوب تقريباً بدون آسيب در حال عبور از رکود اقتصادي دوران کرونا است. همين عامل سبب افزايش قيمت سهام اين شرکت در روز چهارشنبه به ۲۱۱.۷۵ دلار به ازاي هر سهم شد. مايکروسافت در حال حاضر با ارزش بازار بيش از ۱.۶ تريليون دلار، دومين شرکت ارزشمند دنيا محسوب شده و بالاتر از آمازون و پايين تر از اپل قرار دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar