برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقایسه سرعت اینترنت موبایل در ایران و جهان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 مقایسه سرعت اینترنت موبایل در ایران و جهان

ايسنا/ متوسط سرعت دانلود اينترنت موبايل در ايران تا ماه ژوئن سال جاري ميلادي، ۲۹.۸۷ مگابيت‌برثانيه است که رتبه ايران را با يک پله صعود در مقايسه با ماه مي سال ۲۰۲۰، به ۶۶ از ميان ۱۳۸ کشور رسانده است.

طبق اطلاعات وب‌سايت Speedtest که شاخص‌هاي جهاني اينترنت را در کشورها بررسي مي‌کند. در ماه ژانويه سال ۲۰۲۰، متوسط جهاني سرعت دانلود اينترنت موبايل در

تمامي کشورها، ۳۱.۹۵ مگابيت‌برثانيه و متوسط جهاني سرعت آپلود، ۱۱.۳۲ مگابيت‌برثانيه بود. متوسط جهاني سرعت دانلود اينترنت پهن‌باند ثابت نيز در تمامي کشورها، ۷۴.۲۳ مگابيت‌برثانيه و متوسط جهاني سرعت آپلود، ۴۰.۷۹ مگابيت‌برثانيه اعلام شد.

در حال حاضر و طبق آخرين آمار منتشرشده تا ماه ژوئن ۲۰۲۰، متوسط جهاني سرعت دانلود اينترنت موبايل، ۳۴.۶۷ مگابيت‌برثانيه و متوسط جهاني سرعت آپلود اينترنت موبايل، ۱۱.۰۱ مگابيت‌برثانيه است. همچنين در حوزه اينترنت ثابت، متوسط جهاني سرعت دانلود، ۷۸.۲۶ مگابيت‌برثانيه و متوسط جهاني سرعت آپلود ۴۲.۰۶ مگابيت‌برثانيه است.

رتبه يک تا پنج اينترنت موبايل در جهان تا ماه ژوئن ۲۰۲۰، به ترتيب به کره جنوبي (۱۱۰.۱۰ مگابيت‌برثانيه)، امارات متحده عربي (۱۰۷.۵۳ مگابيت‌برثانيه)، چين (۱۰۳.۶۷ مگابيت‌برثانيه)، قطر (۸۳.۸۳ مگابيت‌برثانيه) و کانادا (۷۱.۶۱ مگابيت‌برثانيه) تعلق دارد. همچنين رتبه يک تا پنج اينترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتيب به سنگاپور (۲۰۸.۱۶ مگابيت‌برثانيه)، هنگ‌کنگ (۱۹۲.۰۹ مگابيت‌برثانيه)، تايلند (۱۷۱.۳۶ مگابيت‌برثانيه)، سوييس (۱۶۴.۳۲ مگابيت‌برثانيه) و روماني (۱۶۳.۵۴ مگابيت‌برثانيه) تعلق دارد.

وضعيت اينترنت ثابت و موبايل در ايران

اينترنت موبايل ايران در ماه ژانويه سال ۲۰۲۰ با متوسط سرعت دانلود ۲۷.۵۳ مگابيت‌برثانيه در رتبه ۷۰ قرار داشت، در بخش اينترنت پهن‌باند ثابت نيز ايران با متوسط سرعت دانلود ۱۸.۴۱ مگابيت‌برثانيه، جايگاه ۱۲۲ جهاني را کسب کرده بود.

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اينترنت موبايل در ايران ۲۹.۸۷ مگابيت‌برثانيه و متوسط سرعت آپلود اينترنت موبايل، ۱۱.۸۵ مگابيت‌برثانيه است که رتبه ايران را به ۶۶ از ميان ۱۳۸ کشور رسانده و در مقايسه با رتبه ۷۰ در ژانويه سال جاري ميلادي، حاکي از صعود چهار رتبه‌اي است.

همچنين نسبت به ماه مي سال جاري که ايران در رتبه ۶۷ قرار داشت، صعودي يک رتبه‌اي را تجربه کرده است. طبق اين آمار، اينترنت موبايل ايران در حال حاضر از اروگوئه،‌ آذربايجان و مکزيک کندتر و از فيجي، باهاماس و مالديو سريع‌تر است.

در حوزه اينترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ايران، ۱۵.۶۱ مگابيت‌برثانيه و متوسط سرعت آپلود ۸.۷۶ مگابيت‌برثانيه است که رتبه ايران را به ۱۳۳ از ميان ۱۷۴ کشور رسانده و در مقايسه با ژانويه سال جاري ميلادي که اينترنت ثابت ايران در رتبه ۱۲۲ قرار داشت، سقوطي ۱۱ پله‌اي را تجربه کرده است. اين در حالي است که در ماه مي، اينترنت ثابت ايران در رتبه ۱۲۹ قرار داشت و در مقايسه با ماه گذشته، با چهار رتبه سقوط مواجه شده است. طبق اين آمار، اينترنت ثابت ايران در حال حاضر از ليبريا  و هندوراس کندتر و از صحراي غربي و سومالي سريع‌تر است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره