برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رابط کاربری سامسونگ One UI 2.5 چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ سال ۲۰۱۸ بود که سامسونگ با معرفي رابط کاربري One UI، تغيير ظاهري بزرگي در نرم‌افزار گوشي‌هاي خود ايجاد کرد و رسما از رابط کاربري قبلي خود يعني Samsung Experience، عبور کرد. از آن زمان تا به امروز، چند بروزرساني مختلف در رابط کاربري سامسونگ One UI شاهد بوده‌ايم و حالا آخرين نسخه کنوني آن، One UI 2.1 است. اما گويا تا يکي دو ماه آينده شاهد نسخه ۲.۵ از اين رابط کاربري خواهيم بود و در ادامه مي‌خواهيم ببينيم که چه ويژگي‌هاي جديدي را احتمالا در رابط کاربري سامسونگ One UI 2.5 خواهيم ديد.

ويژگي‌هاي رابط کاربري سامسونگ One UI 2.5
به نقل از وب‌سايت SamMobile، رابط کاربري One UI 2.5 قرار است در زمينه ژست‌هاي حرکتي در سيستم عامل، بهبودهاي مختلفي داشته باشد. از جمله اينکه ژست‌هاي حرکتي پيش‌فرض اندرويد قرار است در لانچرهاي ديگري به جز لانچر خود سامسونگ هم قابل استفاده باشند.

One UI 2.5 همچنين قرار است چند ويژگي جديد در اپليکيشن دوربين داشته باشد. اين ويژگي‌هاي شامل حالت‌هاي Single Take، Night Hyperlapse و يک حالت حرفه‌اي براي فيلم‌برداري يا Pro Video Mode داشته باشد. اين مورد آخر به کاربر اجازه مي‌دهد تا تنظيمات بيشتري در هنگام فيلم‌برداري داشته باشد و احتمالا تنها در گوشي‌هاي رده بالاي سامسونگ شاهد آن خواهيم بود.


ويژگي‌هاي Quick Share و Music Share که احتمالا براي ارسال و دريافت فايل‌هاي مختلف کاربرد خواهند داشت نيز در اين بروزرساني عرضه مي‌شوند. البته هنوز دقيق مشخص نيست که اين ويژگي‌هاي چقدر گسترده يا محدود خواهند بود.

در نظرسنجي که وب‌سايت Android Authority در خرداد ماه گذشته انجام داده بود، بيش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان گفته بودند که اميدوارند سامسونگ تبليغات در از اپلکيشن‌هاي پيش‌فرض رابط کاربري خود حذف کند. اميدواريم در رابط کاربري One UI 2.5، شاهد بهبود وضعيت در اين زمينه باشيم.

زمان عرضه و دستگاه‌هاي پشتيباني شده
طبيعتا بايد انتظار داشته باشيم که در ابتدا اين نسخه از One UI را در پرچمداران سامسونگ ببينيم؛ آن هم پرچمداراني که امسال عرضه شده‌اند. اين يعني گوشي‌هاي خانواده گلکسي نوت ۲۰ که به زودي معرفي خواهند شد، گلکسي فولد ۲ (يا گلکسي زد فولد ۲)، تبلت گلکسي تب S7 و در نهايت گوشي‌هاي خانواده گلکسي S20.

پيش‌تر دو حساب کاربري Ice Universe و Max Weinbach در توييتر گفته بودند که رابط کابري One UI 2.5 را به زودي در گوشي‌هاي گلکسي اس ۲۰ خواهيم ديد. Weinbach مخصوصا اينطور مشخص کرد که آزمايش‌هاي اوليه رابط کاربري جديد سامسونگ در ماه جاري ميلادي، روي گوشي‌هي گلکسي اس ۲۰ و همچنين گلکسي زد فليپ آغاز شده است.

پس از پرچمداران کنوني سامسونگ، ممکن است ديگر گوشي‌‌هاي اين شرکت که همين حالا هم اندرويد ۱۰ و One UI 2.1 را دارند، بروزرساني One UI 2.5 را هم دريافت کنند.

در اين ميان اما اين احتمال هم وجود دارد که برخي محصولات قديمي سامسونگ شامل استثنا شوند. براي مثال گلکسي نوت ۹ که همين حالا بروزرساني One UI 2.1 را دارد، احتمالا با پايان رسيدن دو سال ضمانت پشتيباني سامسونگ، One UI 2.5 را دريافت نخواهد کرد! اگر اين چنين باشد، گوشي سامسونگ گلکسي اس ۹ هم شامل اين مورد خواهد شد.

در مورد گوشي‌هاي ميان‌رده سامسونگ هم بايد بگوييم محصولات مثل گلکسي A71 و گلکسي A51، اخيرا بروزرساني One UI 2.1 را دريافت کردند و با اين وضع، احتمالا با تاخير بروزرساني One UI 2.5 را دريافت خواهند کرد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر