نماد آخرین خبر

ویژگی جدید Cyberpunk 2077 صنعت بازی‌های ویدیویی را دگرگون خواهد ساخت

منبع
گيم فا
بروزرسانی

گيم فا/ بازي Cyberpunk 2077 در آبان امسال براي تمامي پلتفرم‌‌هاي اصلي منتشر خواهد شد و وقتي اين اتفاق رخ دهد درست همانند عنوان The Witcher 3: Wild Hunt، سطح جديدي براي بازي‌هاي جهان باز به وجود آمده و الگويي تازه براي آن‌ها پديدار مي‌شود. اثر جديد سي‌دي پراجکت رد (CD Projekt RED) بسيار اميدوارکننده و جذاب به نظر مي‌رسد با اين که بخش بزرگي از ويژگي‌هاي آن رونمايي نشده است.

در سال ۲۰۱۵ بازي The Witcher 3: Wild Hunt توانست مرز‌هاي روايت در دنيايي‌باز را جا به جا کند، حالا دوباره استوديوي سي‌دي پراجکت رد قصد دارد اين کار را با Cyberpunk 2077 انجام دهد با اين تفاوت که اهدافي فراتر از اين موضوع و تغييرات اساسي‌تري را در نظر دارند. اين پروژه براي ساليان سال در دست ساخت قرار دارد و در طول اين مدت قابليت‎‌هاي گوناگوني اضافه و حذف شده‌اند تا بازي‌بازان با بهترين تجربه‌ي ممکن رو به رو شوند. يک سري از ويژگي‌ها به دليل طراحي مرحله حذف شدند و برخي قابليت‌ها براي دگرگوني روايت و گيم‌پلي اضافه شده‌اند.

شرکت سي‌دي پراجکت رد مدت‌ها پيش تاييد کرده بود که عنوان Cyberpunk 2077 در ميان‌پرده‌هاي خود دوربين ثابت ندارد. اين موضوع به تنهايي يک ويژگي بزرگ و عجيب به نظر نمي‌رسد اما کاري که بازي‌بازان مي‌توانند با اين دوربين انجام دهند نشان مي‌دهد با قابليتي انقلابي در دوربين يک ميان‌پرده در بازي‌هاي نقش آفريني رو به رو هستيم.

در نسخه‌‌ي ماه سپتامبر (شهريور) مجله‌ي رسمي پلي‌استيشن اعلام شد که بازي‌بازان مي‌توانند برروي ميان‌پرده‌ها تاثير بگذارند و نحوه‌ي اجرا شدن آن‌ها را تغيير دهند و اين تنها با انتخاب ديالوگ رخ نمي‌دهد بلکه با عملکردتان اين ميان‌پرده‌ها به شکل‌هاي متفاوتي مي‌توانند پخش و روايت شوند. به عنوان مثال بازي‌بازان اين توانايي را خواهند داشت که در زمان نمايش ميان‌پرده، محيط اطراف خود را نگاه و بررسي کنند تا متوجه شوند چه اتفاقي در حال رخ دادن است. اگر شما در ميان‌پرده‌اي به صورت شخصيت غير قابل بازي رو به رو که با شما صحبت مي‌کند نگاه کنيد ممکن است متوجه‌ي شخصي که از عقب به شما حمله مي‌کند نشويد. همچنين اين احتمال وجود دارد که برخي انتخاب‌ها و کارهايي که مي‌توانيد انجام دهيد مخفي باشند و با نگاه کردن به اطراف خود اين گزينه‌ها نمايان شوند. قابليت مذکور به طور دائم بازي‌باز را در خطر قرار مي‌دهد و مي‌تواند هيجان را در گيم‌پلي افزايش دهد. بنابراين به نظر نمي‌رسد که ما با سيستم ديالوگي که تمامي بازي‌هاي نقش آفريني ارائه مي‌دهند رو به رو باشيم بلکه تغييرات گسترده‌اي در اين موضوع ايجاد شده است. اگرچه ويژگي ذکر شده مي‌تواند ايراداتي را هم داشته باشد و بايد ديد شرکت سي‌دي پراجکت چگونه ايرادات را حل مي‌کند و سيستم را به بهترين شکل ممکن به بازي‌باز ارائه مي‌دهد.
به طور حتم توضيحات و نقل قول‌ها نمي‌توانند دقيقاََ ويژگي انقلابي ميان‌پرده را توصيف کند و بايد به طور کامل از آن رونمايي شود اما به راحتي مي‌توان فهميد اين قابليت جديد در صنعت بازي‌هاي ويديويي نه تنها هيجان و حساسيت انتخاب‌هاي شما را دوچندان مي‌کند بلکه غوطه‌وري بازي‌باز و تعامل او با محيط و شخصيت‌ها را نيز چندين مرتبه بالاتر مي‌برد.

قسمت دوم Night City Wire در تاريخ ۲۰ مرداد (۱۰ آگست) ساعت ۲۰:۳۰  با تمرکز برروي تصميم‌گيري‌ها، انتخاب ديالوگ، سلاح‌ها و بند ساموراي (Samurai) برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که بند سوئدي Refused برروي ترک‌هاي ساموراي کار مي‌کنند.

بازي Cyberpunk 2077 در تاريخ ۲۹ آبان (۱۹ نوامبر) براي پلتفرم‌هاي پلي‌استيشن ۴، اکس‌باکس وان و رايانه‌هاي شخصي عرضه خواهد شد. نسخه‌ي نسل بعدي اين اثر با بهبودهاي فراوان در زمان عرضه‌ي اين کنسول‌ها در دسترس قرار مي‌گيرد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره