نماد آخرین خبر

تلفن ثابت چه زمانی دوطرفه قطع می‌شود؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تلفن ثابت چه زمانی دوطرفه قطع می‌شود؟

ايسنا/ به گفته مديرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوري، درصورت عدم پرداخت بدهي در زمان تعيين‌شده، اپراتور مي‌تواند پس از اطلاع‌رساني و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص يک‌ساله و با موضوع مشخص براي قطع خط تلفن وي به‌طور دوطرفه اقدام کند.

درصورتي که قبوض تلفن ثابت در زمان مقرر پرداخت نشود،‌ ابتدا خط يک‌طرفه شده و اگر باز هم اين روند ادامه داشته باشد، منجر به مسدود شدن تلفن خواهد شد. زماني که تلفن ثابت قطع مي‌شود، مشترکان همچنان مي‌توانند اقدام به پرداخت قبض کرده تا تلفن خود را وصل کنند.

در اين راستا و به نقل از رگولاتوري، پيمان قره‌داغي اظهار کرد: با توجه به عدم صدور صورتحساب کاغذي، اين کد دستوري به منظور پيشگيري از قطعي و تخليه خطوط تلفن ثابت به دليل بدهي راه‌اندازي شده است. همچنين با شماره‌گيري کد دستوري #۲۰۲۰* مشترکان علاوه بر دريافت صورتحساب کارکرد خط تلفن مي‌توانند براي ثبت يا تغيير شماره تلفن همراهي که پيامک صورتحساب به آن ارسال مي‌شود اقدام کنند.

وي با اشاره به شکايت‌هاي برخي از مشترکان درباره قطعي خط تلفن ثابتشان افزود: براساس مصوبه ۲۰۷ کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات (شماره ۳)، اپراتورها مي‌توانند درصورت پرداخت نشدن هزينه کارکرد تلفن ثابت متناسب با نوع خط براي قطعي يا تخليه آن اقدام کنند.

انواع خطوط تلفن ثابت

مديرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوري درباره انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: براساس مصوبه کميسيون در حال حاضر خطوط تلفن ثابت در سه نوع تلفن بدون سپرده و تضمين پرداخت، داراي سپرده و داراي تضمين پرداخت به مشترکان واگذار شده است.

قره‌داغي در توضيح انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: تلفن بدون مبلغ سپرده و تضمين پرداخت، خط تلفني است که مشترک آن در زمان ثبت‌نام فقط هزينه اتصال، ماليات و عوارض را پرداخت کرده و مبلغي به‌عنوان سپرده و تضمين پرداخت به اپراتور نداده است، در حاليکه در تلفن داراي مبلغ سپرده، مشترک در زمان ثبت‌نام علاوه بر هزينه اتصال، ماليات و عوارض، مبلغي را بعنوان سپرده به اپراتور ارايه‌دهنده سرويس تلفن ثابت، پرداخت کرده است. در تلفن داراي تضمين پرداخت، مشترک علاوه بر هزينه اتصال، ماليات و عوارض، مبلغي را بعنوان تضمين پرداخت به اپراتور پرداخت کرده است.

وي درباره نحوه برخورد اپراتورها با مشترکين بدهکار تصريح کرد: چنانچه مشترک با هر ميزان مبلغ کارکرد نسبت به پرداخت دو دوره متوالي صورتحساب مطابق زمان‌ها و مهلت‌هاي تعيين‌شده (طول دوره حداقل يک ماه) اقدام نکند و يا کارکرد خط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمين پرداخت به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد پيش‌بيني‌شده در مصوبه يعني ۲۰ هزار تومان برسد، اپراتور بايد ميزان بدهي را به مشترک اطلاع‌رساني کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را براي پرداخت بدهي تعيين کند.

مديرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوري اظهار کرد: حد نصاب کارکرد براي تلفن داراي سپرده و داراي تضمين پرداخت، ۸۰ درصد مبلغ سپرده و تضمين پرداخت است و اپراتور پس از اطلاع‌رساني به مشترک حداقل ۷۲ ساعت زمان را براي پرداخت بدهي تعيين مي‌کند.

قره‌داغي با بيان اينکه در مرحله اول اپراتور پس از سپري شدن دوره و مهلت پرداخت مي‌تواند خط تلفن مشترک بدهکار را به مدت دو هفته يک‌طرفه کند، افزود: در مرحله دوم درصورت عدم پرداخت بدهي در زمان تعيين‌شده، اپراتور مي‌تواند پس از اطلاع‌رساني و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص يک‌ساله و با موضوع مشخص براي قطع خط تلفن وي به‌طور کامل (دو طرفه) اقدام کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره