گیم فا/ تخریب‌پذیری بازی نقش مهمی برای تیم سازنده داشته است چرا که قدرت حقیقی سلاح‌ها را به مخاطب القاء می‌کند. نه تنها میزان تخریب‌پذیری محیط به نوع سلاح‌ بستگی دارد بلکه سطح هر سلاح نیز در تخریب تاثیر خواهد داشت. از طرفی هر کدام از آبجکت‌ها و اشیاء طراحی شده واکنش متفاوتی به هر سلاح خواهند داشت.

سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) قصد دارد بازی Cyberpunk 2077 را به اثری کامل تبدیل کند، نه تنها تلاش زیادی برای تعالی بخشیدن داستان، دیالوگ‌ها و شاخه‌های روایتی صورت گرفته بلکه از نظر گیم‌پلی، شاخه‌های مهارتی، رانندگی و تیراندازی نیز در سطح بالایی قرار دارد و هر ویدیو بهتر از نمایش‌های قبل آن ظاهر شده است. تریلرهای تازه نشان می‌دهند بازی از نظر کیفیت فنی نیز در ژانر خود سرآمد خواهد بود. یکی از بخش‌های مهم و مورد تاکید تیم سازنده تخریب پذیری محیط بوده است که قصد دارند هم از نظر کیفیت بصری خارق‌العاده به نظر برسد و هم در گیم‌پلی تاثیرگذار باشد.

طراح ارشد گیم‌پلی، پاول کاپالا (Pawel Kapala)، در گفت و گویی با VG247، به این نکته اشاره کرد که استودیوی سی‌دی پراجکت رد تاکید بسیار زیادی برروی محیط تخریب‌پذیر بازی دارد به شکلی که وقتی بازی‌باز وارد مکان  درگیری شد و با خشونت آن را به پایان رساند در پایان تیراندازی با نگاه کردن به اطراف خود عواقب تیراندازی و تاثیر آن برروی محیط یا همان آشوب به وجود آمده را مشاهده کند. کاپالا توضیح داد که تخریب‌پذیری شامل موارد بسیار زیادی می‌شود از اشیاء کوچکی مانند بطری‌ و شیشه‌ها گرفته تا اشیائی که برروی مکانیک‌های مبارزه تاثیر بیشتری دارند. منظور از اشیاء با تاثیر بیشتر برروی مبارزات همان محل‎‌‌های کاورگیری است که اکثراََ تخریب‌پذیر خواهند بود. به طور کلی در عنوان Cyberpunk 2077 تخریب‌پذیری یکی از ستون‌های اصلی به حساب می‌آید. کاپالا در این باره گفت:

ما تاکید بسیار زیادی برروی محیط‌های تخریب پذیر بازی خود داشته‌ایم. بازی‌بازان در این مبحث موارد مختلفی را تجربه خواهد کرد، از تخریب‌پذیری‌های کوچکی می‌توان به شیشه‌ها و بطری‌ها مختلفی اشاره کرد. هدف اصلی ما از تمرکز برروی تخریب‌پذیری این بود که بازی‌بازان پس از پایان تیراندازی آشوب به وجود آمده و تاثیر تیرهای خود را حس کنند و محیط به طور کامل از حالت اولیه متمایز و دگرگون شود.

اما تخریب‌پذیری فراتر از این می‌رود و به تخریب‌پذیری‌های بزرگ‌تر خواهد رسید. ما مواردی مانند محل‌های کاورگیری تخریب‌پذیر را طراحی کرده‌ایم. بنابراین ما می‌خواستیم که بازی‌بازان از سلاح‌هایی استفاده کنند که کاور دشمن را به کلی نابود کند و آن‌ها را در خطر قرار بدهد. تمامی این تلاش‌ها صورت گرفته تا بازی‌باز قدرت واقعی سلاح خود را حس کند. برای القای حس بهتر، گلوله‌ها به طرز واقع‌گرایانه‌ای در دیوار فرو می‌روند و یا این که پس از اصابت به فلز یا بدنه‌ی اتومبیل‌ها کمانه خواهند کرد. شما بازخود متفاوت اشیاء مختلف به گلوله‌ها را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال شلیک به لوله‌ی آب با بیرون زدن آب همراه است و تمامی اشیاء به گلوله‌های شما و البته با توجه به سطح سلاح شما واکنش‌های متفاوتی از خود نشان خواهند داد.
به لطف رویداد شب گذشته‌ی Night City Wire حالا اطلاعات بیشتری از Cyberpunk 2077 در دست داریم و می‌دانیم با چه اثری رو به رو خواهیم بود. آن‌ها اعلام کردند که به طور کامل از سیستم مبارزات سلاح سرد راضی نیستند و به سختی برروی آن کار می‌کند. از طرفی طراح ارشد گیم‌پلی بازی در مصاحبه‌ی خود با وبسایت VG247 اعلام کرد تیم آن‌ها توانسته است یک تیراندازی لذت‌بخش را به ژانر نقش‌آفرینی وارد کنند و دشمنان به اصابت گلوله واکنش واقع‌گرایانه نشان خواهند داد. همچنین جزئیات زیادی از سلاح‌های سرد و گرم بازی به اشتراک گذاشته شد.

Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. نسخه‌ی نسل بعدی در زمان عرضه‌ی این کنسول‌ها با بهبودهای گرافیکی مختلف در دسترس قرار می‌گیرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم