برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرمایه گذاری هنگفت گوگل و کوالکام در HMD

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
سرمایه گذاری هنگفت گوگل و کوالکام در HMD

ديجياتو/ شرکت HMD Global که وظيفه توليد گوشي‌هاي نوکيا را برعهده دارد، اخيرا از جذب سرمايه ۲۳۰ ميليون دلاري از کمپاني‌هايي مانند گوگل و کوالکام خبر داده است.

اين کمپاني فنلاندي همراه با اعلام اين خبر، به اين موضوع اشاره کرده که در آينده سرمايه بيشتري جذب خواهد کرد و شرکاي جهاني سرمايه بيشتري در اختيار آن قرار مي‌دهند. نوکيا از چندين سال پيش از بازار گوشي‌هاي هوشمند خارج شده، با اين حال مجوز ساخت اين محصولات در اختيار HMD Global قرار دارد و اين کمپاني آن‌ها را طراحي و بازاريابي مي‌کند. گوگل و کوالکام با اين سرمايه‌گذاري به دنبال افزايش سهم خود در بازار گوشي‌هاي هوشمند هستند و سرمايه‌گذاري نوکيا نيز باعث افزايش حضور اين برند در بازار مي‌شود.

اين شرکت اخيرا از اولين گوشي 5G خود با نام نوکيا ۸.۳ رونمايي کرده که هنوز وارد بازار نشده است. HMD Global اعلام کرده با جذب اين سرمايه، ماموريت خود مبني بر ساخت گوشي‌هاي 5G که مشتريان در سراسر جهان بتوانند به آن‌ها دسترسي پيدا کنند را سرعت مي‌بخشد. اين کمپاني به دنبال افزايش فعاليت‌هاي خود در بازارهاي برزيل، آفريقا هندوستان است.

هم‌بنيانگذار HMD Global، «ژان فرانسوا باريل» اعلام کرده است: «مدل کسب و کار منحصر به فرد ما مبتني بر مشارکت با بهترين شرکت‌ها در صنعت و ورود به مرحله جديدي از بلوغ با حمايت برخي از تاثيرگذارترين سازندگان موبايل است.»

HMD Global در سال ۲۰۱۶ فعاليت خود را آغاز کرد و تا به امروز موفق به فروش بيش از ۲۴۰ ميليون گوشي هوشمند در ۹۱ بازار شده است. اين کمپاني اخيرا از تمرکز خود روي بازار هند خبر داده و آن را يک فرصت فوق العاده اعلام کرده است.

اين کمپاني مي‌خواهد هند را تبديل به يک هاب صادراتي کند. يکي از مقامات اين شرکت اخيرا از مذاکرات با توليدکنندگان محلي و دولت دهلي نو خبر داده که هدف از آن‌ها، توليد گوشي‌هاي هوشمند در اين کشور و صادرات به ديگر مناطق است، البته در ابتدا HMD Global قصد دارد زنجيره تامين قطعات خود را براي بازار هند و حضور گسترده‌تر در بازار اين کشور تقويت کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره