برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پرچم‌دار بعدی شیائومی با چه نامی وارد بازار جهانی خواهد شد؟

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
پرچم‌دار بعدی شیائومی با چه نامی وارد بازار جهانی خواهد شد؟

مجله ديجي کالا/ شيائومي مي ۱۰ اولترا يکي از بهترين پرچم‌دارهاي حال حاضر در بازار است که اخيرا معرفي شده و متاسفانه تنها در کشور چين در دسترس قرار دارد. اما اينطور که به نظر مي‌رسد، غول چيني در حال کار روي محصولات ديگري با نام شيائومي مي ۱۰T پرو و مي ۱۰T است و قصد دارد آن‌ها‌ را در تمامي بازارها در دسترس قرار دهد.

سري مي ۱۰ شيائومي محصولات بسيار زيادي را شامل مي‌شود. سري اول، مي ۱۰ و مي ۱۰ پرو نام داشتند که مي ۱۰ لايت نيز بعدها به آن‌ها اضافه شد. چند روز پيش بود که مي ۱۰ اولترا وارد بازار شد و حالا به نظر مي‌رسد شيائومي در حال کار روي مي ۱۰T و مي ۱۰T پرو است.

تعدادي از اعضاي XDA Developers، روز گذشته با بررسي کدهاي رابط کاربري MIUI 12، محصولاتي را با نام‌ رمز آپولو (apollo) و آپولو پرو (apollo pro) مشاهده کردند که مي‌توان آن‌ها را همان مي ۱۰T و مي‌ ۱۰T پرو دانست. علت اينکه فکر مي‌کنيم نماينده‌هاي جديد اينگونه نام‌گذاري مي‌شوند، سياست خود شيائومي در قبال نام‌گذاري محصولاتش است؛ مثلا مي ۹T و مي ۹T پرو.

همچنين به نظر مي‌رسد شيائومي دو نسخه از اين گوشي را براي عرضه در بازار هندوستان و ديگر بازارها در نظر دارد. کاري که معمولا از اين شرکت شاهد هستيم. اما در رابطه با مي ۱۰T چه اطلاعاتي داريم؟ با بررسي کدهاي برنامه‌ي دوربين شيائومي، اعضاي XDA Developers دريافتند محصول جديد ۳ دوربين خواهد داشت که سنسور اصلي آن ۶۴ مگاپيکسلي است. مدل پرو هم از همين تعداد دوربين بهره مي‌برد منتها سنسور اصلي در آن ۱۰۸ مگاپيکسلي بزرگي دارد.

سري مي ۹T از برخي جهات از مدل استاندارد خود بهتر ظاهر شدند که از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به ظاهري جذاب‌تر و باتري قوي‌تر اشاره کرد. اما اينطور که به نظر مي‌رسد، شيائومي اين بار حداقل در بخش دوربين تصميم گرفت مدل T را ضعيف‌تر از مدل استاندارد راهي بازار کند. چرا که مي ۱۰ و مي ۱۰ پرو هر دو به دوربين اصلي ۱۰۸ مگاپيکسلي مجهز شده‌ بودند. اما ظاهرا در اين گوشي‌ها تمرکز آنقدرها روي دوربين منعطف نشده.

اما اخيرا شخصي با نام Abhishek Yadav جزئياتي از مدل پروي اين محصول منتشر کرده که از جمله مهم‌ترين آن مي‌توان به باتري ۵۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي، نمايشگر ۱۴۴ هرتزي و حسگر اثرانگشت ادغام شده با کليد پاور اشاره کرد. Yadav همچنين در توييتر اقدام به انتشار تصاويري از اين گوشي‌ها کرده که از صحت آن‌ها مطلع نيستيم چرا که هيچ سابقه‌اي از اين فرد در اختيار نداريم تا عملکرد او را در افشاي خبرها ارزيابي کنيم. اما حساب کاربري TechTipster نيز تصاوير واقعي اين گوشي‌ها را با کاربران به اشتراک گذاشت که با تصوير منتشر شده توسط Yadav همخواني دارد.

وجود نمايشگر ۱۴۴ هرتزي مي‌تواند خبر بسيار خوبي براي علاقه‌مندان به بازي باشد چون به اين معناست که محصول مورد نظر يک پرچم‌دار خواهد بود و از آن جايي هم که شيائومي قصد دارد آن را به بازارهاي جهاني هم عرضه کند، در واقع يعني کاربران به محصولي نه چندان گران قيمت اما بسيار قدرتمند دسترسي خواهند داشت. اينکه مدل استاندارد به چه قابليتي مجهز شده مشخص نيست اما قطعا تفاوتي بين آن‌ها وجود دارد که فعلا از آن بي‌خبريم.

اگر طبق شايعات، مي ۱۰T پرو از باتري ۵۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي بهره ببرد، قطعا شارژر پرسرعتي هم براي آن در نظر گرفته خواهد شد. حال اينکه اين شارژر همان شارژر ۱۲۰ واتي عرضه شده به همراه مي ۱۰ اولترا است يا خير مشخص نيست. همچنين انتظار داريم قلب تپنده‌ي مي ۱۰T پرو را پردازنده‌ي اسنپدراگون ۸۶۵ يا ۸۶۵ پلاس تشکيل دهد.

مي ۱۰T و مي ۱۰T پرو قرار است به زودي راهي بازار شوند اما متاسفانه از تاريخ دقيق عرضه‌ي آن‌ها مطلع نيستيم. با اين حال اواخر سال جاري مي‌تواند محتمل‌ترين زمان باشد. به خاطر داشته باشيد هنوز صحت خبرهاي منتشر شده در رابطه با اين گوشي‌ها مشخص نيست و نمي‌توانيم به طور حتم بگوييم همه‌ي آنچه که گفته شده صحيح است. انتظار مي‌رود به زودي در رابطه با جزئيات آن خبرهاي بيشتري بشنويم. بنابراين توصيه مي‌شود تا آن زمان، خبرهاي منتشر شده را در حد يک شايعه بدانيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره