برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامسونگ سریع‌ترین SSD کاربری جهان را معرفی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ حافظه SSD سامسونگ ۹۸۰ پرو در سايت اين شرکت کره‌اي قرار گرفت. اين محصول با حداکثر ظرفيت ۱ ترابايت به فروش مي‌رسد و سريعترين حافظه SSD کاربري با رابط PCIe 4.0 محسوب مي‌شود.

اين حافظه‌هاي SSD جايگزين سري ۹۷۰ پرو محسوب مي‌شوند و در سه نسخه با ظرفيت‌هاي ۲۵۰، ۵۰۰ گيگابايت و ۱ ترابايت به فروش مي‌رسند. تمام اين سه مدل مشخصات يکساني دارند و به صورت کامل با رابط PCIe Gen 4.0 سازگار هستند.

اين محصولات با فرم فکتور M.2 2280 وارد بازار مي‌شوند و مي‌توان از آن‌ها در پلتفرم‌هاي سازگار با PCIe Gen 4 مانند AMD X570 و اينتل Z490 با پردازنده راکت ليک استفاده کرد.

حافظه SSD سامسونگ ۹۸۰ پرو از هيت سينک حرارتي با روکش نيکل روي کنترلر بهره مي‌برد و داراي نوار مسي نازک در بخش جلويي و پشتي برد مدار چاپي است. سامسونگ از فناوري «Dynamic Thermal Guard» در اين محصول استفاده کرده تا به دماي بهينه دست پيدا کند. اين حافظه از نسل آينده کنترلر «Elpis» استفاده مي‌کند.

سامسونگ حداکثر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را به ترتيب برابر ۷۰۰۰ و ۵۰۰۰ مگابايت بر ثانيه براي مدل ۱ ترابايتي اعلام کرده است. اين سرعت‌ها براي مدل ۵۰۰ گيگابايتي به ۶۹۰۰ و ۵۰۰۰ مگابايت بر ثانيه و براي نسخه ۲۵۰ گيگابايتي به ۶۴۰۰ و ۲۷۰۰ مگابايت بر ثانيه مي‌رسد.

با استفاده از فناوري «TurboWrite» نرخ انتقال اطلاعات مدل ۲۵۰ گيگابايتي به ۵۰۰ مگابايت بر ثانيه، مدل ۵۰۰ گيگابايتي به ۱۱۰۰ مگابايت بر ثانيه و مدل ۱ ترابايتي به ۲۰۰۰ مگابايت بر ثانيه مي‌رسد. سامسونگ در اين حافظه SSD‌ روي رابط PCIe Gen 4 تمرکز کرده که تا ‌۲ برابر عملکرد بهتري نسبت به PCIe Gen 3 و ۱۲.۷ برابر در مقايسه با SATA استاندارد دارد.

در حال حاضر اين کمپاني کره‌اي اطلاعاتي درباره قيمت و تاريخ عرضه اين حافظه SSD منتشر نکرده، با اين حال انتظار نمي‌رود تفاوت قيمت بالايي با مدل ۱ ترابايتي سامسونگ ۹۸۰ پرو با قيمت ۳۱۵ دلار داشته باشد. گيمرها با استفاده از اين حافظه SSD مي‌توانند با حافظه مورد استفاده در پلي استيشن ۵ که سرعتي در محدوده ۸ تا ۹ گيگابايت بر ثانيه دارد، رقابت کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره