برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
موبایل و بازی

واکنش وزیر ارتباطات به حاشیه‌های گوشی ایرانی

منبع
زوميت
بروزرسانی
واکنش وزیر ارتباطات به حاشیه‌های گوشی ایرانی

زوميت/ هفته گذشته بود که تصويري از گوشي ايراني منتشر شد که شباهت بسياري با گوشي يولفون Power 6 داشت. همين موضوع باعث شد وزير ارتباطات واکنش نشان داده و بگويد امکان ساخت صفر تا صد يک گوشي موبايل، درحال‌حاضر در داخل کشور وجود ندارد.

گوشي ايراني نيامده حاشيه ساز شد!
گوشي ايراني نيامده حاشيه ساز شد!

1399/06/29 - 22:41

روز گذشته، محمدجواد آذري جهرمي در حاشيه‌ هيئت دولت، درباره‌ شباهت گوشي‌هاي رونمايي شده‌ ايراني با يک شرکت چيني، توضيحاتي ارائه داد. به‌گفته‌ جهرمي، درحال‌حاضر، امکان توليد صفر تا صد گوشي در داخل کشور، امکان‌پذير نيست. وزير ارتباطات اعلام کرد که در ابتداي مسير توليد گوشي موبايل، طبيعي است که روند توليد را با مدل‌هاي SKD و CKD آغاز کنند تا به مراحل بعدي برسند.

دو اصطلاح CKD و SKD در صنايع توليدي کاربرد دارند و ايران نيز همچون کشورهاي زيادي، در بسياري از صنايع نظير خودروسازي و لوازم خانگي، به اين طريق کالا توليد مي‌کند.

CKD (Complete Knocked Dawn يا قطعات کاملا منفصل) روشي است که در آن همه‌ قطعات به‌صورت جدا از هم وارد کشور شده و در خطوط توليد سرهم‌بندي مي‌شوند. در روش ديگر که SKD (Semi Knocked Dawn يا قطعات نيمه‌کامل) نام دارد، مراحل روش قبلي تکرار مي‌شود؛ با اين تفاوت که تعدادي از قطعات نيز به‌دليل فناوري بالا، فرايند توليد خاص و عوامل ديگر به‌صورت آماده از کشور مبدأ وارد و سرهم‌بندي مي‌شوند. حال باتوجه‌به اينکه خط توليد موبايل هوشمند شرکت ايراني تازه ايجاد شده و شباهت‌ها به نسخه‌ چيني بسيار بالا است، به‌نظر مي‌رسد که ايران درحال‌حاضر، روش SKD را براي توليد اين گوشي‌ها در نظر گرفته است.

وزير ارتباطات درادامه‌ي صحبت‌هاي خود اضافه کرد که اگر شرکت‌هاي سازنده‌ داخلي با شرکتي خارجي به تفاهم برسند که خط توليد گوشي را در داخل کشور راه‌اندازي کنند، اين قدمي مثبت براي فاز اول توليد گوشي در ايران محسوب مي‌شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم