برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کدام کشورها دارای پرسرعت‌ترین اینترنت هستند؟

منبع
مهر
بروزرسانی
کدام کشورها دارای پرسرعت‌ترین اینترنت هستند؟

مهر/ طبق اطلاعات موجود در وب سايت اسپيد تست، سپتامبر ۲۰۲۰ کره جنوبي بالاترين متوسط سرعت اينترنت موبايل را داشته است. سرعت دانلود محتوا در اين کشور ۱۲۱ مگابيت بر ثانيه اعلام شده است. اين کشور ماه گذشته (آگوست) نيز رتبه يک اين رده بندي را به خود اختصاص داده بود.

پس از آن، چين با متوسط سرعت اينترنت موبايل ۱۱۳.۳۵ مگابيت برثانيه در رتبه دوم قرار دارد. جايگاه اين کشور نيز در رتبه بندي نسبت به ماه قبل تغييري نداشته است.

در رده‌هاي سوم، چهارم، پنجم و ششم به ترتيب امارات متحده عربي (با سرعت ۱۰۹ مگابيت برثانيه)، قطر (با سرعت ۹۲.۸۵ مگابيت برثانيه)، هلند (با سرعت ۷۹.۷۰ مگابيت برثانيه) و نروژ (با سرعت ۷۹.۴۹ مگابيت برثانيه) قرار دارند.

اين در حالي است که برخي از کشورهاي همسايه ايران مانند ترکيه با ارائه اينترنت موبايل با م سرعت ۳۶.۷۳ مگابيت برثانيه) در رتبه ۵۴ و آذربايجان با سرعت ۳۵.۱۱ مگابيت برثانيه در رتبه ۶۰ قرار دارند.

سنگاپور صاحب پر سرعت‌ترين اينترنت ثابت در جهان

در رده بندي متوسط سرعت اينترنت ثابت کشورهاي جهان در سپتامبر ۲۰۲۰، رتبه‌هاي يک تا سه مانند ماه گذشته به سنگاپور، هنگ کنگ و روماني تعلق دارد. در اين فهرست سنگاپور با ارائه اينترنت ثابت با متوسط سرعت ۲۲۶.۶۰ مگابيت برثانيه در رتبه نخست قرار دارد. پس از آن هنگ کنگ (با متوسط سرعت ۲۱۰.۷۳ مگابيت برثانيه) و روماني (با سرعت ۱۹۳.۴۷ مگابيت برثانيه) به ترتيب در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

سوئيس با سرعت ۱۷۸.۸۱ مگابيت برثانيه در رده چهارم اين فهرست قرار دارد. تايلند (با سرعت ۱۷۵.۲۲ مگابيت برثانيه) و فرانسه (با سرعت ۱۷۳.۰۵ مگابيت برثانيه) در رتبه‌هاي پنجم و ششم هستند.

اين در حالي است که برخي از همسايگان ايران مانند قطر با سرعت ۸۹.۵۹ مگابيت برثانيه در رتبه ۴۴ و قزاقستان با سرعت ۴۹.۱۲ مگابيت برثانيه در رتبه ۶۷ قرار دارند.

اوضاع اينترنت ايران

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم