برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامسونگ تولید آزمایشی پنل‌های QD-OLED را ماه آینده میلادی کلید می‌زند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ سامسونگ يکي از بزرگترين نام‌ها در دنياي نمايشگرها است و مي‌خواهد نسل جديد آن‌ها را وارد بازار کند. ظاهرا اين کمپاني در ماه آينده ميلادي توليد آزمايشي پنل‌هاي QD-OLED را شروع مي‌کند.

طبق گزارشي جديد، اين خط توليد با نام «Q1» در کارخانه «آسان» در کره جنوبي قرار دارد. اين کارخانه روي پنل‌هاي OLED تمرکز کرده و Q1 يک خط توليد نسل ۸.۵ محسوب مي‌شود. اين خط توليد احتمالا در ابتدا قادر به توليد ماهانه ۱۵ هزار پنل خواهد بود و در نهايت ظرفيت آن به ۳۰ هزار پنل مي‌رسد.

پنل‌هاي QD-OLED از يک فناوري هيبريدي استفاده مي‌کنند که مزاياي پنل‌هاي OLED و QLED را در اختيار کاربران قرار مي‌دهند. اين پنل‌ها مانند نمايشگرهاي OLED قادر به توليد رنگ مشکي و کنتراست بي‌نظير هستند و روشنايي مانند پنل‌هاي کوانتوم LED توليد مي‌کنند.

طبق گزارش‌ها سامسونگ تمام تجهيزات موردنياز توليد اين پنل‌ها را در ژوئيه سال جاري ميلادي نصب کرده و با پيشرفت اخير، يک قدم به توليد تجاري اين نمايشگرها نزديکتر مي‌شود. اگر گزارش اخير صحت داشته باشد، تنظيم جريان توليد ۳ ماه طول خواهد کشيد و پس از ۶ ماه، به نرخ توليد موردنظر دست پيدا مي‌کند.

در صورتي که سامسونگ ديسپلي در اين مسير شکست بخورد، به سراغ فناوري «QNED» مي‌رود تا خريداراني مانند سامسونگ الکترونيکس و سوني را جذب کند. اين کمپاني روي فناوري پنل QD نزديک به ۱۱ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري کرده که مسير را براي پنل‌هاي QNED و QD-OLED هموار مي‌کند.

در حالي که سامسونگ در پنل‌هاي QLED در بازار پيشرو است، در زمينه پنل‌هاي OLED بزرگ عملکرد مناسبي ندارد و از رقيب اصلي خود يعني «ال جي ديسپلي» شکست مي‌خورد. با اين وجود، سامسونگ قصد دارد براي رقابت با ال جي سال آينده ميلادي ۲ ميليون تلويزيون Mini-LED وارد بازار کند.

اين احتمال وجود دارد که سامسونگ بجاي فناوري QD-OLED به سراغ QNED برود. انتظار مي‌رود ۲۰۲۱ سال بزرگي براي دنياي پنل‌ها و تلويزيون‌ها باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره