برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مک‌بوک با پردازنده اینتل هنوز در لیست کارهای اپل خواهد بود

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
مک‌بوک با پردازنده اینتل هنوز در لیست کارهای اپل خواهد بود

سخت افزار/ يکي از تصميمات اپل براي سال 2021، پيشبرد اهداف اين کمپاني براي توليد پردازنده‌هاي اختصاصي براي مک بوک بود و درحال حاضر اولين محصول از اين پيشبرد با پردازنده M1 در بازار براي خريد موجود شده است. اما مک بوک با پردازنده اينتل هنوز در ليست کارهاي اپل خواهد بود و حضور M1 به معني تمام شدن استفاده اپل از پردازنده‌هاي intel براي لپتاپ‌هاي اين کمپاني نخواهد بود.

البته اگر بخواهيم مقداري دقيق‌تر به مراسم اپل نگاه کنيم، اين کمپاني اعلام کرد که پروژه انتقال تمام مک بوک‌هاي اين کمپاني به پردازنده‌هاي سري M ( در آن زمان اسم پردازنده مشخص نشده بود ) يک عملکرد 2 ساله خواهد بود. بنابراين اگر تا سال 2022 شاهد حضور پردازنده‌هاي اينتل در کنار سري M در MacBookهاي اپل باشيم زياد مي‌باشد.
 
مک بوک با پردازنده اينتل: قابليت‌هاي بيشتر!
با وجود اينکه پردازنده M1 کمپاني اپل طي بررسي‌هاي انجام شده امتياز بسيار خوبي در بخش پردازشي گرفته اما برخي از قابليت‌هايي که در پردازنده‌هاي اينتل شاهد آن هستيم در M1 وجود ندارند. به عنوان مثال برنامه‌هاي X86 به راحتي قادر به اجرا شدن بر روي پردازنده‌هاي اينتل را دارند اما اين قابليت بر روي پردازنده M1 اپل وجود ندارد. به غير از اين مورد دلايل زيادي مثل آزادي عمل کاربران براي Dual Boot کردن مک بوک نيز با توجه به پردازنده M1 گرفته شده است. در حالت dual boot کاربران قادر به راه اندازي ويندوز بر روي مک خود نيز هستند. مک بوک با پردازنده اينتل نيز مقدار رم بيشتري را نسبت به M1 پشتيباني خواهد کرد که اين موضوع براي بسياري از کاربران مهم است.


درحال حاضر برنامه اپل مشخص نيست و احتمال اينکه برنامه 2 ساله اين کمپاني زودتر تمام شود زياد است. دليل آن عملکرد خوب پردازنده M1 بوده است و با توجه به اينکه سال آينده نيز بايد منتظر M2 بر روي مک بوک‌هاي جديد باشيم اين احتمال وجود دارد که اپل مقدار رم، سرعت پردازنده و موارد ديگر را به بهترين حالت خود برساند. M1 با وجود اوليه بودن خود عملکرد بسيار عالي داشته است پس M2 بايد تمام نقص‌هاي کنوني M1 را رفع کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره