برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ایرنا/ سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی کند، افزود: استراتژیست های واشنگتن و دیگر متحدانش دیوانه شده اند، اما باید بدانند که مسکو تمامی ابزار لازم برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود را در پاسخ به خطرات فزاینده به کار خواهد بست.
وی در پیام‌رسانه تلگرام نوشت: رزمایشی که از سوی وزارت دفاع روسیه اعلام شده امری غیر مترقبه نیست؛ بلکه اقدامی است عاجل در پاسخ به سیاست تهاجمی و گستاخه مجموعه (کشورهای) غرب که تهدیدهای غیر قابل قبولی را برای امنیت و شهروندان روسیه ایجاد می کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که با فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور و در پاسخ به اظهارات تهدیدآمیز غرب، اقدام به برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی می‌کند.


رسانه روسی «اسپوتنیک» با انتشار این خبر گزارش داده بود: این رزمایش توسط یگان های موشکی منطقه نظامی جنوب روسیه در پاسخ به «تهدیدهای تحریک آمیز کشورهای غربی علیه مسکو» برگزار می‌شود و ستاد کل نیروهای مسلح روسیه خود را برای رزمایش استفاده از سلاح های اتمی «غیر راهبردی» آماده می‌کند.

این رویکرد در واکنش به اظهارات اخیر امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در تاریخ نهم اردیبهشت جاری مطرح می‌شود که در آن تاریخ از آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد و سپس در مورخ ۱۳ اردیبهشت در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی اکونومیست به صراحت اعلام داشت که «اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره